پاوربانک, کابل شارژ

آموزش غیر فعال کردن تغییر خودکار روشنایی صفحه آیفون در iOS 12

اگر شدت روشنایی نمایشگر آیفونتان بعد از نصب آپدیت iOS 12 به صورت اتوماتیک تغییر پیدا می‌کند و می‌خواهید از این مسئله جلوگیری کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش نحوه غیر فعال کردن تغییر خودکار روشنایی صفحه آیفون در iOS 12 بپردازیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

 

مقدمه

اگر آپدیت آی او اس 12 را روی آیفون خود نصب کنید متوجه خواهید شد که شدت نور صفحه نمایش گوشی به صورت خودکار تغییر پیدا می‌کند. این ویژگی که با نام “Auto Brightness” یا “تنظیم روشنایی خودکار” شناخته می‌شود ویژگی است که به موجب آن شدت نور صفحه نمایش آیفون با توجه به مقدار نور محیط تنظیم خواهد شد. به عنوان مثال اگر وارد محیط تاریکی شود، شدت نور صفحه نمایش آیفون کم می‌شود و اگر به محیط باز و پرنوری بروید، شدت نور صفحه آیفون افزایش می‌یابد. اما این احتمال وجود دارد که شما خیلی طرفدار تنظیم خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش آیفون نباشید و بخواهید این قابلیت را در آیفونتان غیر فعال کنید. سوال اینجاست که چطور قادر به انجام این کار خواهید بود؟ تغییر خودکار روشنایی صفحه آیفون در iOS 12 مثل نسخه های قبلی این سیستم عامل انجام نمی‌شود و تغییراتی در مسیر ارائه این آپشن در منوی تنظیمات به وجود آمده است. از اینرو تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی نحوه غیر فعالسازی تغییر خودکار نور صفحه نمایش آیفون در آی او اس 12 را برایتان شرح دهیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

غیر فعال کردن تغییر خودکار روشنایی صفحه آیفون در iOS 12

خوشبختانه غیر فعالسازی تغییر خودکار روشنایی یا نور در سیستم عامل iOS 12 کار سختی نیست و شما به سادگی و با طی کردن مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم قادر به انجام این کار خواهید بود. برای غیر فعال کردن قابلیت مذکور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) آیفونتان شوید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  • گزینه Display Accommodations را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Auto-Brightness را لمس نمایید تا به حالت خاکستری (غیرفعال) تغییر حالت دهد.

به همین سادگی قابلیت تغییر خودکار شدت روشنایی صفحه نمایش آیفون در iOS 12 غیر فعال می‌شود. جالب است بدانید که مسیر دسترسی به گزینه مذکور در iOS 12 تغییر یافته و پیش از این، گزینه نام برده شده در مسیر Settings > Display & Brightness قرار داشت. بنابراین اگر از آی او اس 11 یا نسخه های قبل تر از 12 استفاده می‌کنید با مراجعه به مسیر Settings > Display & Brightness > Auto Brightness می‌توانید تنظیم خودکار شدت نور صفحه نمایش آیفون خود را غیر فعال کنید اما در iOS 12 باید مسیری که شرح دادیم برای غیرفعالسازی این ویژگی طی شود و از منوی Accessibility برای انجام این کار استفاده کرد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب اختصاصی به آموزش نحوه غیر فعال کردن تغییر خودکار روشنایی صفحه آیفون در iOS 12 پرداختیم. با غیر فعالسازی این ویژگی دیگر نور نمایشگر آیفونتان در محیط های مختلف به طور خودکار زیاد و کم نمی‌شود و شما می‌توانید از طریق کنترل سنتر (Control Center) شدت نور صفحه نمایش دستگاه را باب میل شخصی خودتان تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *