آیا می‌توانم پاوربانک قابل شارژ را در هواپیما بیاورم و کجا بهتر است آن را حمل کنم؟

آیا می‌توانم پاوربانک قابل شارژ را در هواپیما بیاورم و کجا بهتر است آن را حمل کنم؟
اگر اهل سفر هستید؛ پاوربانک فست شارژ یکی از وسایل حیاتی شما محسوب می‌شود. تنها سوالات مشکل ساز این است که آیا می‌توانم پاوربانک شارژی را در هواپیما بیاورم؟ بهتر است آن را کجا بگذارم؟

اگر اهل سفر هستید؛ پاوربانک فست شارژ یکی از وسایل حیاتی شما محسوب می‌شود. تنها سوالات مشکل ساز این است که آیا می‌توانم پاوربانک شارژی را در هواپیما بیاورم؟ بهتر است آن را کجا بگذارم؟ چگونه آن را به درستی بسته بندی کنم و چگونه توان آن را محاسبه کنم؟ آیا می‌توانم هنگام پرواز از آن استفاده کنم؟ در ادامه قصد داریم به بررسی این سوالات و قوانین شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص بپردازیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما در خصوص کابل فست شارژ تایپ سی را مطالعه کنید.

مسافران معمولا حجم زیادی از وسایل الکترونیکی را با خود حمل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها حتی در طول سفر هم دست از کار نمی‌کشند. در اوایل دهه 2010، حمل و نقل باتری‌ها اغلب منجر به احتراق خود به خودی باتری‌ها به طور مستقیم در هواپیما می‌شد. بنابراین، در سال 2013، شرکت‌های هوایی قوانین حمل و نقل پاور بانک ها و سایر دستگاه های مشابه را تعیین کردند. امروزه شما می‌توانید آن‌ها را حمل کنید؛ اما کاملاً طبق استانداردهای تعیین شده.

چرا همراه داشتن پاوربانک قابل شارژ در هواپیما ممکن است خطرناک باشد؟

در طول پرواز، فشار روی هواپیما به طور چشمگیری تغییر می‌کند، به همین دلیل، پاوربانک می‌تواند آتش بگیرد و منفجر شود. اگر آن را در هواپیما روشن نکنید؛ احتمالا مشکلی پیش نخواهد آمد. اما تجهیزات با قدرت کم مثل تبلت‌ها و تلفن‌ها بی‌خطر هستند.

حالت پرواز به دستگاه کمک می‌کند مدت طولانی‌تری کار کند و به همین دلیل شارژ را تا 30٪ به صرفه‌تر مصرف می‌کند.

قوانین حمل و نقل پاوربانک چیست؟

قوانین خطوط هوایی مختلف برای پاوربانک‌ها و حمل و نقل باتری ممکن است متفاوت باشد. برخی از آن‌ها به مسافران اجازه می‌دهند که هم در کیف‌های دستی و هم در چمدان‌های چک‌شده پاوربانک‌های خود  را حمل کنند.

معمولاً می‌توانید پاوربانک‌های قابل شارژ را در هواپیمای با ظرفیت حداکثر 160 وات ساعت، مطابق با استانداردهای پذیرفته‌شده عمومی، چه در کیف دستی و چه در چمدان حمل کنید. اما پاوربانک های بالای 160 وات ساعت را کالاهای خطرناک می‌دانند.

چرا مسئولان یک شرکت هوایی می توانند پاوربانک شارژی هواپیما را مصادره کنند؟

هنگام حمل تجهیزات قدرتمند مانند پاوربانك‌هايي با توان بالا، باتری باید از دستگاه خارج و جدا بسته بندی شود.

مقامات فرودگاه ممکن است شما را در هواپیما راه ندهند یا پاور بانک‌ها و باتری‌ها را مصادره کنند اگر:

  • شما آن را در چمدان قرار داده‌ايد و این توسط قوانین هواپیمایی ممنوع است. در بیشتر موارد، شما می‌توانید باتری‌های قوي يا باتری‌های لیتیوم یوني را فقط در كيف‌های دستی حمل کنید.
  • روی باتری، هیچ اطلاعاتی در مورد سازنده، تاریخ انقضا و علامت قدرت وجود ندارد.
  • در چمدان دستی، بیش از دو باتری از 100 تا 160 وات ساعت. در مورد باتری هایی با ظرفیت کمتر از 100 وات ساعت، می توانید آنها را تا 10 قطعه حمل کنید.
  • برخی از دستگاه‌ها دارای باتری داخلی هستند؛ بنابراین نمی توانید آنها را جدا کنید. چنین وسایلی خطرناک هستند. گاهی اوقات ممکن است تحت هیچ شرایطی چنین دستگاه‌هایی را نتوانيد با خود ببريد.

نحوه محاسبه ظرفیت دستگاه

سازندگان معمولاً ظرفیت دستگاه‌ها را بر حسب ميلي آمپر ساعت نشان می‌دهند. شرکت‌های هوایی آن را به W/h تبديل مي‌كنند. برای فهمیدن ظرفیت باتری بر حسب وات بر ساعت، باید ظرفیت را بر حسب ميلي آمپر ساعت در ولتاژ ضرب کرده و بر هزار تقسیم کنید.

به عنوان مثال، ولتاژ پاوربانک 5 ولت و ظرفیت آن 30000 ميلي آمپر ساعت است. وقتی 30000 را در 5 ضرب می کنیم، 150000 حاصل می شود که بر 1000 تقسیم می شود. بنابراين ظرفیت دستگاه 150 W/h است.

سخن آخر

دانستن اینکه چه وسایل الکترونیکی را می‌توانید در هواپیما بیاورید و چه چیزهایی را نمی‌توانید بیاورید می‌تواند دشوار باشد. اگر هنوز می‌پرسید، آیا می‌توانید یک پاوربانك شارژي قابل حمل در هواپیما بیاورید؟ پاسخ این است که بله، شما می‌توانید با اکثر پاوربانک‌ها سفر کنید.

مسلما برای مسافران شارژ پاوربانک هم از اهمیت فوق لعاده ای برخوردار است، برای شارژ آن از کابل میکرو و یا تایپ سی بسته به پورت ورودی آن می توانید استفاده کنید. خرید عمده کابل تایپ سی با قیمت همکاری در سایت داتیس مارت پیشنهاد می شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد