ساعت هوشمند, جانبی

آیا واقعاً باید 10000 قدم در روز راه برویم؟

پیاده روی سلامتی با ساعت هشمند

آیا واقعاً باید 10000 قدم در روز راه برویم؟

وقتی صحبت از تناسب اندام و سلامتی می‌شود، اغلب این جمله به ما یادآوری می‌شود که “10000 قدم در روز راه برویم”. با توجه به اوضاع زندگی و مسائل روزمره این هدف به نظر غیر ممکن می آید. به راستی این 10000 قدم از کجا آمده است؟

 هدف 10000 قدم در روز از یک گام شمار تجاری که در سال 1965 توسط Yamasa Clock در ژاپن فروخته شد به دست آمده است. این دستگاه “Manpo-kei” نام داشت که به معنای ” 10000 قدم” است. این شعار 10000 قدم برای بازاریابی دستگاه در نظر گرفته شد و هم اکنون حتی در اهداف فعالیت روزانه ساعت های هوشمند مانند ساعت هوشمند برند Awei قرار گرفته است.

 تحقیقات از آن زمان به بررسی هدف 10000 قدم در روز پرداخته است. طبق نتایج تحقیقات رسیدن به این هدف می تواند به بهبود سلامت قلب، سلامت روان و حتی کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. تمام موارد ذکر شده ما را به هدف 10000 قدم پایبند می کند.

 در روم باستان فاصله ها را در واقع با شمارش گام ها اندازه گیری می کردند. در واقع، کلمه “mile” از عبارت لاتین mila passum گرفته شده است که به معنای 1000 قدم است. پیشنهاد می‌شود که هر فرد به طور متوسط ​​حدود 100 قدم در دقیقه راه برود (این بدان معنا است که یک فرد در کمتر از 30 دقیقه یک مایل پیاده روی می کند) بنابراین برای اینکه کسی به هدف 10000 قدمی برسد، باید بین چهار تا پنج مایل در روز (حدود دو ساعت) راه برود.

 در حالی که برخی تحقیقات مزایای سلامتی را در 10000 قدم نشان داده اند، تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی هاروارد نشان داده است که به طور متوسط ​​تقریباً 4400 قدم در روز برای کاهش قابل توجه خطر مرگ در زنان کافی است. هرچه افراد قدم‌های بیشتری در روز داشته باشند، خطر مرگ آنها کمتر می‌شد. بهر حال تمام نتایج نشان می دهد که چگونه حرکت روزانه بیشتر می‌تواند سلامتی را بهبود بخشد و خطر مرگ را کاهش دهد.

 در حالی که سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می کند حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته (یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید) داشته باشند، تحقیقات همچنین نشان می دهد که حتی ورزش با شدت کم نیز می تواند سلامت شما را بهبود بخشد – اگرچه ورزش با شدت متوسط ​​آن را بهبود می بخشد. به میزان بیشتری این بدان معناست که گام‌های شما در طول روز می‌تواند به ۱۵۰ دقیقه فعالیت هدف شما کمک کند.

 فعالیت همچنین می تواند به کاهش مضرات نشستن طولانی مدت کمک کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که هر روز هشت ساعت یا بیشتر می‌نشینند، در مقایسه با افرادی که کمتر از چهار ساعت در روز می‌نشینند، ۵۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. با این حال، آنها همچنین دریافتند که اگر افراد 60 تا 75 دقیقه در روز فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​داشته باشند، افزایش خطر مرگ را از بین می رود. بنابراین، به طور بالقوه پیاده روی سریع می تواند به کاهش اثرات منفی نشستن طولانی مدت کمک کند.

 تحقیقات اخیر در دانشگاه تگزاس همچنین نشان داده است که اگر کمتر از 5000 قدم در روز راه بروید، بدن شما کمتر قادر به متابولیسم چربی در روز بعد است. تجمع چربی در بدن همچنین می تواند احتمال ابتلای فرد به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش دهد. این موضوع تحقیق 4000 قدم را نیز تائید می کند.
افزایش فعالیت بدنی مانند تعداد گام‌های شما با بهبود سلامتی، از جمله با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل و برخی سرطان‌ها، خطر مرگ را کاهش می‌دهد. در برخی موارد به بهبود شرایط سلامتی مانند دیابت نوع 2 کمک می کند. ورزش همچنین می تواند به ما در بهبود و حفظ سیستم ایمنی بدن کمک کند. با این حال، بر اساس تحقیقات فعلی موجود، به نظر می رسد که انجام 10000 قدم در روز برای مزایای سلامتی ضروری نیست.(به نظر می رسد نیمی از این هدف مفید باشد).ابزارهای بسیاری برای نشان دادن این هدف وجود دارد ور بهترین آنها انواع ساعت هوشمند و می بندها هستند که هم بواسطه پوشیدنی بودنشان و هم در دسترس بودشان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لیست قیمت برخی از ساعت های هوشمند را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  • ساعت اوی مدل H9

Awei Calling Smart Watch H9
  • ساعت هوشمند

    برن Awei مدل H9

قیمت تماس بگیرید
  • ساعت هوشمند H50

Buy Wholesale China Smart Watches H50 Waterproof
  • ساعت هوشمند

     بند استیل مدل H50

قیمت تماس بگیرید
  • ساعت هوشمند P37Max

P37 ProMax Smartwatch sale
  • ساعت هوشمند

    P37Max

قیمت تکی تماس بگیرید
قیمت عمده 1950000تومان

اگر می‌خواهید تعداد قدم‌های روزانه خود را افزایش دهید، یا به سادگی می‌خواهید بیشتر حرکت کنید، یکی از راه‌های آسان برای انجام این کار این است که تعداد قدم‌های فعلی خود را حدود 2000 قدم در روز افزایش دهید. راه های آسان دیگر برای حرکت روزانه بیشتر شامل پیاده روی تا محل کار در صورت امکان یا شرکت در یک برنامه ورزشی آنلاین اگر از خانه کار می کنید. ملاقات با دوستان برای پیاده روی – به جای یک کافه یا میخانه – نیز می تواند مفید باشد. و با توجه به اینکه حتی مقادیر اندک فعالیت بدنی تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارد، اگر تمام روز پشت میز کار می‌کنید، استراحت‌های منظم برای حرکت در اطراف می‌توانید به راحتی فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *