جانبی

نحوه انتخاب شارژر برای گوشی موبایل

انتخاب شارژر مناسب

نحوه انتخاب شارژر برای گوشی موبایل

خرید شارژر تلفن همراه برای ماشین یا خانه شما ممکن است آسان به نظر برسد، اما بهتر است مطمئن شوید که با باتری گوشی موبایل شما مطابقت داشته باشد.

یک شارژر خوب تلفن همراه باید یک سری ویژگی ها را داشته باشد تا نه تنها دستگاه را بدون مشکل شارژ کند بلکه آسیبی هم وارد نکند. تفاوت اصلی یک شارژر خوب و یک شارژر ضعیف این است که یک شارژر خوب مطابق با مشخصات استاندارد تولید شده است و می تواند محافظ خوبی برای باتری و گوشی موبایل باشد.

 

مهمترین ویژگی های یک شارژر در زیر ذکر شده است:

·        سرعت شارژ

·        قدرت بالا

آمپر آن چیزی است که تعیین می کند یک شارژر سریعتر از شارژر دیگر شارژ شود. آمپر در شارژر یک عامل کلیدی است، زیرا در زمان شارژ تأثیر می گذارد. هرچه آمپر بیشتر باشد، دستگاه سریعتر شارژ می شود، البته به شرطی که سازگار باشد.

برای جمع بندی:

  • هرچه جریان خروجی بیشتر باشد، گوشی سریعتر شارژ می شود.
  • می‌توانید از شارژری استفاده کنید که جریان خروجی بالاتری نسبت به ورودی موبایل ارائه می‌کند، زیرا به‌طور خودکار تنظیم می‌شود و به دلیل جریان بیش از حد امکان سوزاندن دستگاه وجود ندارد.

بنابراین، هرچه آمپر بیشتر باشد، سرعت شارژ سریعتر است.

بنابراین، یک شارژر با قدرت بالا به دستگاه هایی که این سطح قدرت را می پذیرند اجازه می دهد تا سریعتر شارژ شوند. و دستگاه هایی که در این سطح قدرت کار نمی کنند فقط با سرعت عادی خود شارژ می شوند.

خرید شارژر برای گوشی

  • 1.مشکل از کجاست؟

مشکل عمدتاً به این دلیل است که شارژ دستگاهی با ظرفیت بالاتر مانند تبلت یا آی پد با شارژرهای قبلی (که قدرت شارژ کمتری دارند، یعنی در 5 ولت جریان خروجی کمتر از 1A) خیلی طولانی است.

 

  • 2 . تعداد خروجی شارژر

یکی از ویژگی های قابل توجه شارژر داشتن چندین پورت خروجی است. این یک امتیاز در هنگام شارژ چندین دستگاه به طور همزمان است. با این حال، شارژر برای رسیدن به شارژ سریع همزمان باید قدرت بالایی داشته باشد.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم. اگر یک شارژر با دو خروجی 3.4A داشته باشیم (در مورد سه برابر جریان شارژر استاندارد تلفن همراه صحبت می کنیم)، یعنی سرعت شارژ بسیار بالاتر. این نوع شارژر همچنین برای ارائه حداکثر کارایی در تبلت ها یا حتی دوربین ها و سایر دستگاه های مشابه طراحی شده است. در صورت شارژ همزمان دو دستگاه، آمپر بین این دو تقسیم می شود.(خرید شارژر تایپ سی)

 

  • 3. شارژرهایی با ولتاژ ثابت

یک شارژر تلفن همراه بدون گارانتی ممکن است بسیار بی کیفیت باشد، یعنی جریان ثابت انرژی را  به طور یکنواخت و سالم به باتری نمی رساند. با این شارژر حذف نوسانات ولتاژ، که به دستگاه منتقل می شود، امکان پذیر نیست. این امر قطعا عمر مفید باتری را کاهش می دهد و حتی ممکن است در کوتاه مدت یا میان مدت به تلفن همراه آسیب برساند.

آیا شارژر می تواند تلفن همراه شما را بسوزاند؟

شارژرهای تلفن همراه در اصل چیزی بیش از ترانسفورماتور جریان نیستند. به طور کلی، ولتاژ خانگی حدود 220 ولت است، مقداری که می تواند یک گوشی را در عرض چند ثانیه سرخ کند. شارژر تلفن همراه این ولتاژ را به 5 ولت تبدیل می کند که برای شارژ گوشی ما مناسب است.

با این حال، همه شارژرها قادر به تامین جریان به صورت پایدار نیستند.

انواع شارژر سامسونگ و شارژر شیائومی موجود در داتیس مارت ولتاژ شارژ ثابت را به صورت تضمینی به گوشی شما می رساند. این به لطف عایق خوب در برابر تداخل، نوسانات ولتاژ و نویز به دست می آید.

  • 4. شارژر هوشمند

شارژر هوشمند با نیازهای دستگاه برای شارژ تطبیق می یابد، یعنی همیشه با حداکثر سرعت ممکن شارژ می کند. با استفاده از این نوع شارژر، کاربر نگران این نیست که از کدام درگاه شارژر برای شارژ سریعتر دستگاه خود استفاده کند. پورت هوشمند است و دستگاه متصل را شناسایی می کند و جریان لازم را تا حداکثر جریان مجاز تامین می کند.

این به این دلیل است که شارژر مقدار ثابتی جریان را تامین نمی کند، بلکه فقط آنچه را که تلفن درخواست می کند ارسال می کند. یک مثال در زیر آورده شده است.

اینکه یک شارژر می تواند 2000 میلی آمپر را انتقال دهد به این معنی است که این حداکثر ظرفیت قابل انتقال است. اگر یک تلفن همراه به 1000 میلی آمپر نیاز داشته باشد، این جریانی است که از شارژر می گذرد، در حالی که اگر تلفن به 3000 میلی آمپر نیاز داشته باشد، تنها 2000 آن منتقل می شود، بدون اینکه خطری برای تلفن یا شارژر وجود داشته باشد.

  1. شارژرهایی که شامل کانکتورهای استاندارد هستند

 تا زمانی که کانکتور در همه دستگاه ها به طور کامل استاندارد نشده باشد، امکان یافتن شارژرهایی با انواع کانکتورها در بازار وجود خواهد داشت. امروزه بیشترین استفاده از کانکتورهای Micro USB است. تفاوت در دوطرفه بودن کانکتور کابل است، یعنی اینکه آیا آنها برای اتصال در هر دو موقعیت طراحی شده اند یا خیر.

با گذشت زمان و به لطف پشتیبانی سازندگان بزرگ، جایگزینی  کانکتور USB-C به جای استفاده از کابل لایتنینگ یا Micro USB یا Mini USB  اشاره می کند که به احتمال زیاد در همه دستگاه ها بزودی استفاده می شود.

قبل از خرید شارژر، گوشی هوشمندتان را بررسی کنید که کدام کانکتور دارد. طیف شارژرهای Ideus با هر دو کانکتور و با کانکتورهای سازگار با اپل برای همه مدل های تلفن همراه ارائه می شود.

قیمت شارژر برای گوشی

  •  6. شارژر با قطعات و مواد با کیفیت بالا

 اطمینان حاصل کنید که شارژر با قطعاتی ساخته شده است که شارژ مطمئن و سالم را به گوشی می رساند و طول عمر بالایی دارد. برد تقویت‌شده، پوشش‌های بیرونی با دوام، به خوبی می تواند در جذب و رضایت کاربران و فروش بیشتر تاثیرگذار باشد.

اگر این نکات با دقت بررسی نشود و کیفیت پایین بیاید، ممکن است با شارژری بخرید که می تواند باعث اتصال کوتاه یا خطای مشابه شود. توصیه می کنیم قبل از خرید شارژر فقط با بررسی دقیق آن، مقاومت صحیح آن را بررسی کنید.

مراقب شارژرهای ارزان قیمت باشید:

برخی از شارژرهای عمومی بسیار ارزان هستند، زیرا بسته بندی محافظ یا اجزای عایق ندارند و در کل با استفاده از موادی با کیفیت پایین تولید می شوند. این یک هشدار است: “اگر من جای شما بودم، شارژر USB ارزان قیمت نمی خریدم”

  • 7. محافظت از شارژر

یک شارژر خوب از دستگاه در برابر نوسانات منبع تغذیه محافظت می کند و حتی در برابر جریان بیش از حد محافظت می کند. به یاد داشته باشید که در هنگام طوفان، افزایش ولتاژ طبیعی است. اگر شارژری ندارید که دارای این محافظ باشد، ممکن است دستگاه‌های شما در معرض خطر قرار گیرند.

انواع شارژر شیائومی موجود در داتیس مارت در برابر اتصال کوتاه و جریان بیش از حد محافظت می کنند. یعنی زمانی که جریان از حد معینی فراتر رود، شارژر گوشی به طور خودکار مدار را قطع می کند تا هم شارژر و هم تلفن همراه در برابر جریان بالا از سوختن محافظت شوند.

  •  8. شارژرهایی با طرح های جمع و جور

در حال حاضر بیشتر تولیدکننده شارژرهای تولید شده خود را عمدتاً برای استفاده ساده طراحی می کنند و اجازه می دهند آنها را بدون مشکل در دست بگیرید و جابجا کنید و این مهمترین ویژگی مورد نیاز یک شارژر خوب است. یک شارژر خوب مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود. بنابراین، مراقب شارژرهای غیراصلی و بی کیفیت با قیمت های بسیار پایین باشید. شما با استفاده از شارژرهای بی کیفیت تلفن همراه یا تبلت خود را در معرض خطر قرار می دهید. از این رو بهتر است در خرید شارژر به این نکته اهمیت دهید که شارژ مطمئن را به دستگاه شما برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *