اخبار تکنولوژی, مجله-تکنولوژی

گلکسی اس 9 سامسونگ در بازار کره جنوبی، رقیب گلکسی اس 8 و گلکسی ای 8 نشد

سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را در تاریخ ۲۵ اسفند وارد بازار کرد؛ این شرکت ادعا می‌کند که کهکشانی‌های جدیدش، فروش بالاتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و انتظار می‌رود حداقل ۴۳ میلیون واحد از جانشین گلکسی اس ۸ به فروش برسد. با این‌حال، به‌ نظر می‌رسد که گلکسی اس ۹ در پشت سر گذاشتن گلکسی اس ۸ و مدل میان‌رده گلکسی ای ۸ ناکام بوده است و حداقل در بازار کُره جنوبی نتوانسته حریف نسل قبل شود. در حال‌ حاضر، در بیش از ۷۰ کشور مختلف پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ به فروش می‌رسند و تا اواخر ماه آینده میلادی، عرضه هر دو مدل در ۴۰ بازار دیگر آغاز خواهد شد.

خبرگزاری BusinessKorea، به‌تازگی اعلام کرده است که اقبال بیشتری برای گوشی‌ جدید گلکسی ای ۸ در بازار کُره جنوبی وجود دارد. در همین رابطه، یک خرده‌فروش می‌گوید: «به‌ نظر می‌رسد که آخرین گوشی‌های سامسونگ از دید شمار زیادی از مصرف‌کنندگان، تفاوت چشمگیری با گلکسی اس ۸ و گلکسی ای ۸ که به ترتیب در سال گذشته و ماه ژانویه امسال وارد بازار شده‌اند؛ ندارند». همچنین یک خرده‌فروش چنین نظری دارد:

پرفروش‌ترین گوشی‌ ما، گلکسی ای ۸ است که قیمت پایینی دارد و از نظر قدرت‌ سخت‌افزاری، با سری گلکسی اس رقابت می‌کند. گلکسی ای ۸ که به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده است؛ در میان نوجوانان و جوانانی که ۲۰ سال سن دارند و عکس‌های سلفی زیادی می‌گیرند، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این روز‌ها، تعداد کاربرانی که گوشی‌های قدیمی‌تر را به دلیل قیمت پایین‌ آن‌ها و عدم بهبود چشمگیر مدل‌های جدید خریداری می‌کنند؛ افزایش یافته است.

عامل دیگری نیز روی فروش گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ تأثیرگذار بوده است؛ اوایل سال جاری میلادی، دولت کُره‌ی جنوبی نزدیک به ۵۰.۶ میلیارد وون (حدود ۴۵.۵ میلیون دلار) اپراتورهای عمده این کشور یعنی SK Telecom ،KT و +LG U را به دلیل اعمال یارانه غیر قانونی جریمه کرد. این موضوع باعث شد اپراتورهای مختلف، قیمت پایه‌ی پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را به‌طور چشمگیری افزایش دهند.

 

 

 

بنابراین کاربران همچنان گوشی گلکسی اس ۸ یا گلکسی ای ۸ را برای در اولویت خرید قرار می‌دهند؛ با توجه به این موضوع، سامسونگ کار دشواری برای فروش بیشتر سری گلکسی اس ۹ نسبت به نسل قبل، در پیش خواهد داشت. باید اشاره کرد که در بازه‌ی پیش‌فروش نیز اعضای جدید سری گلکسی اس نتوانستند به انتظارات شرکت سازنده‌ی خود دست پیدا کنند؛ هرچند، سامسونگ به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده و آمار و ارقام مربوط به پیش‌فروش پرچم‌داران خود را ارائه نداده است.

صرف‌نظر از آنچه اعلام شده است، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از نظر سخت‌افزاری تفاوت‌های قابل‌ توجهی با نسل قبل دارند؛ دوربین هر دو مدل، بهبود پیدا کرده و سامسونگ با استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، تجربه‌ی عکاسی با گوشی‌ هوشمند را تغییر داده است. هر دو گوشی، پردازنده قدرتمندتری دارند و قابلیت‌های جدیدی ارائه می‌دهند؛ AR Emoji، می‌تواند به اموجی‌ها جان ببخشد. در رابطه با حافظه‌ی رم نیز باید اشاره کرد که سامسونگ، مدل «پلاس» گلکسی اس ۹ را به ۶ گیگابایت رم مجهز کرده است؛ البته مدل ۵.۸ اینچی همچنان با ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *