راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین هدفون

راهنمای خرید بهترین هدفون

راهنمای خرید هدفون

همانند تمام دستگاه‌های ساخته شده امروزی، کیفیت یک هدفون را با بررسی مشخصات فنی آن نمی‌توان مشخص کرد ولی می‌توان با استفاده از مشخصات فنی تعداد انتخاب‌ها را محدود کرده و سپس با استفاده از تجربه و توصیه‌های کاربران حرفه ای و در صورت امکان تجربه شخصی و امتحان کردن هدفون توسط خود فرد، بهترین گزینه را خریداری نمود. در ادامه قصد داریم انواع مختلف هدفون را به شما معرفی کنیم و با بیان ویژگی های هدفون های موجود در بازار، راهنمای خرید هدفون را برای شما داشته باشیم و  شما را در امر خرید این وسایل یاری کنیم. با ما برای خرید بهترین هدفون همراه باشید.

انواع هدفون

قبل از اینکه به دنبال بهترین هدفون مورد نیاز خود باشید، باید انواع هدفون‌ها را شناخته و در مورد هر کدام اطلاعاتی داشته باشید. در ابتدای مقاله راهنمای خرید هدفون، انواع هدفون را به شما معرفی می کنیم.

هدفون داخل گوشی یا این ایر (in-Ear)

هدفون‌های in-Ear در حال حاضر کوچک‌ترین مدل هدفون ساخته شده می‌باشد که درون گوش قرار گرفته و به همین دلیل با نام ایر‌فون (هدفون درون گوش) مشهور هستند. این هدفون‌ها به دلیل اینکه داخل گوش و در کمترین فاصله ممکن از پرده گوش قرار می‌گیرد صدایی با کیفیت بسیار بالا تولید کرده و از وارد شدن صداهای محیط و مزاحم و نویز به گوش جلوگیری می‌کند. قسمت انتهای ایرفون‌ها پوشش نرمی دارند که Earbud نامیده می‌شود.

تولیدکنندگان ایرفون‌ها، برای اینکه ایرفون‌ها با توجه به بزرگی کانال داخلی گوش استفاده کنندگان بتوانند بهترین کارایی را داشته باشند، هدفون‌ها را با ایرباد‌هایی در اندازه‌های متنوع تولید می‌کنند. اگر اندازه ایرباد متناسب با بزرگی کانال داخلی گوش شما نباشد بر روی تجربه شما تأثیر بسزایی خواهد داشت و با ورود صدای محیط به مقدار زیاد و خارج شدن ایرفون‌ها از گوش موجب نارضایتی شما خواهند شد. ابعاد کوچک ایرفون‌ها باعث شده است که به راحتی حمل شوند و برای استفاده و لذت بردن از موزیک در باشگا‌ه‌های ورزشی و فعالیت های بدنی یک انتخاب عالی به شمار می‌روند. البته این ابعاد کوچک سبب شده است تا قدرت صدای خارج شده از آن‌ها از هدفون‌های بزرگ‌ تر، کمتر باشد.

مزایا: به دلیل داشتن اندازه بسیار کوچک و سبک بودن برای کسانی که همیشه در حال حرکت و مسافرت هستند یک انتخاب عالی است. به علت قرار گرفتن ایرباد این ایرفون‌ها در داخل گوش، به میزان زیادی از ورود صدای محیط به داخل گوش و خروج صدای موسیقی جلوگیری می‌کنند. اگر هدفونی می‌خواهید تا در زمان فعالیت بدنی و ورزشی بتوانید به آسانی از آن استفاده کنید، ایرفون‌ها به علت کوچک و سبک بودن و قرارگرفتن در داخل گوش که امکان افتادن آن را بسیار کم می‌کند، بهترین انتخاب هستند.

معایب: اگر به دنبال کیفیت عالی صدا هستید و می‌خواهید یک تجربه عالی از موسیقی داشته باشید، ایرفون‌ها به علت داشتن درایورهای کوچک‌تر قدرت پخش صدای کمی نسبت به دیگر هدفون‌های بزرگتر دارند. بزرگترین مشکل ایرفون‌های سیمی، گره‌خوردگی سیم این هدفون‌ها است. راه‌حل‌های بسیاری برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است ولی تا به حال این مشکل به صورت کامل حل نشده است.

هدفون‌های روی گوش یا آن ایر (On-Ear)

هدفون‌های On-Ear بزرگتر از ایرفون‌ها بوده و روی لاله گوش قرار می‌گیرند. این هدفون‌ها مستقیماٌ صدا را در داخل کانال گوش پخش می‌کنند ولی نمی‌توانند به خوبی از ورود صدای محیط به گوش جلوگیری کنند و صدای موسیقی در حال پخش نیز در بیشتر مواقع در محیط بیرون نیز شنیده می‌شود. با این حال بیشتر استفاده کنندگان هدفون‌های آن ایر را راحت تر از هدفون‌های این ایر می‌دانند. هدفون‌های آن ایر گرمای کمتری در داخل گوش تولید می‌کنند که سبب می‌شود در استفاده طولانی مدت از این هدفون‌ها به سیستم شنوایی صدمه کمتری وارد شود ولی به علت قرار گرفتن روی لاله گوش، به آن آسیب وارد می‌کند. انتخاب مدل مناسب با گوش شما، یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید بهترین هدفون رعایت آن برای همه الزامی است. هدفون‌های آن ایر ترکیبی از کیفیت صدای بسیار خوب، صدمه ندیدن سیستم شنوایی و حمل آسان است.

مزایا : با اینکه قابلیت حمل این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های این ایر کمتر است ولی باز هم به کمک ابعاد کوچک و سبک بودن، یک انتخاب خوب برای استفاده در زمان حرکت است. در بعضی مدل‌ها برای حمل آسانتر قابلیت تاشدن و جای‌گیری در یک کیف مخصوص را هم دارند. اگر شما میخواهید هدفون بیسیم تهیه کنید این هدفون‌ها به علت اندازه بزرگتر خود می‌تواند از باتری بزرگتری نیز استفاده کرده و به شما در استفاده طولانی مدت و لذت بیشتر از موسیقی کمک می‌کند. اغلب این هدفون‌ها به کمک درایور بزرگ خود می‌توانند صدایی با کیفیت بسیار خوب را تولید کنند.

معایب : به علت داشتن اندازه بزرگ تر نسبت به ایرفون‌ها نمی‌ توان هدفون‌های آن ایر را در جیب خود حمل کرد. این هدفون‌ها نسبت به هدفون‌های دیگر مانند هدفون‌های این ایر، آن ایر کمترین عایق بندی را در برابر ورود نویز و صداهای محیط به داخل گوش دارند.

هدفون های دورگوش یا آور ایر (Over-Ear)

هدفون‌های Over-Ear به علت داشتن اندازه بزرگ به طور کامل دور گوش قرار گرفته و لاله گوش را احاطه می‌کند. به کمک همین ابعاد بزرگ، تولید کنندگان می‌توانند از درایور های بزرگ و قوی برای کیفیت عالی صدا و باس عمیق استفاده کنند. در این هدفون‌ها فاصله درایورها از پرده گوش بیشتر بوده که باعث می‌شود صدایی فراگیر و شبیه ساز تجربه یک موسیقی عالی در استودیوها است. این هدفون‌ها به خاطر اینکه به طور کامل دور گوش قرار می‌گیرند کمترین میزان ورود نویز و صدای اطراف به داخل گوش را دارد. به علت ابعاد بزرگ این هدفون‌ها از توانایی حمل کمتری برخوردار هستند. این هدفون‌ها در میان کاربران حرفه‌ای از نظر کیفیت اولین انتخاب هستند با اینکه به طور قطع و یقین نمی‌توان گفت کیفیت صدای خروجی آنها بهتر از انواع دیگر است.

مزایا : هدفون‌های دورگوشی بزرگ برای گوش دادن به موزیک با کیفیت بالا بهترین انتخاب است. بزرگ بودن درایور این هدفون‌ها مؤثرترین عامل در کیفیت بالای صدای خروجی آن‌ها است. به علت بزرگ بودن اندازه این هدفون‌ها، در آن‌ها از بزرگترین باتری ها استفاده شده است. به علت وجود ابرهایی هدفون دور لاله گوش، این هدفون‌ها همراه با تقسیم وزن عالی، در استفاده‌های بلند مدت راحت تر از سایر مدل‌ها می‌باشند.

معایب : این هدفون‌ها به علت دارا بودن اندازه بزرگ، برای جابجایی‌های طولانی مدت ساخته نشده اند و وزن بیشتر و اندازه بزرگترآن‌ها باعث سختی حمل آن‌ها شده است. البته همراه با بعضی از مدل‌ها کیف مخصوص برای حمل هدفون نیز به مشتری داده می‌شود که به معنی حمل آسان و استفاده در هر شرایط از این هدفون‌ها نیست. با توجه به شرکت سازنده و مشخصات فنی هدفون‌، قیمت آن‌ها محدوده بزرگی دارد ولی مدل‌های با کیفیت آن‌ها قیمت بیشتری نسبت به هدفون‌های کوچکتر دارد. به علت داشتن درایور‌های بزرگ، توان بیشتری برای فعالیت لازم دارند و به همین علت در بعضی از نمونه‌های با کیفيت این هدفون‌ها، آمپلی فایر برای پخش موزیک نیاز است. پس قبل از اینکه برای خرید بهترین هدفون و مدل‌هایی با قیمت بالا از این نوع هدفون‌ها، از مشخصات دستگاه پخش کننده چند رسانه ای خود اطمینان خاصل کنید.

بلوتوث و بی‌سیم

در این بخش از مقاله خرید بهترین هدفون، به بررسی هدفون های بلوتوث بپردازیم. به دنبال گسترش استفاده از گوشی‌ های تلفن‌ همراه و پخش‌کننده‌های قابل حمل، هدفون‌های بی‌سیم و بلوتوث دار هم نسبت به چند سال اخیر از بازار داغ‌تری برخوردار هستند. حذف درگاه خروجی هدفون در گوشی تلفن‌های پیشرفته شرکت‌های بزرگ نیز از علل مهم گرایش استفاده کنندگان به این هدفون‌ها است. هدفون‌های بی‌سیم با استفاده از بلوتوث به دستگاه پخش کننده متصل شده و از باتری داخلی برای تولید صدا استفاده می‌کنند.

مزایا : حذف سیم در این هدفون‌ها که باعث اطمینان خاطر استفاده کننده از گره نخوردن سیم، پارگی و قطع شدن سیم و سایر مشکلات آن شده است مهمترین شاخص و مزیت این هدفون‌ها در مقایسه با مدل‌های سیم‌دار است. کاربران حرفه‌ای استفاده از مدل‌های سیم‌دار را به هدفون‌های بی‌سیم ترجیح می‌دهند چون معتقدند کیفیت صدای تولیدی در هدفون‌های بی‌سیم هیچ‌وقت با کیفیت صدای هدفون‌های سیم‌دار برابر نخواهد بود. البته در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های حاصل شده در تکنولوژی بلوتوث و توسعه آن، توانایی هدفون‌های بی‌سیم در پخش موزیک بسیار افزایش یافته است. البته بايد از سازگاری دستگاه خود با هدفون‌هاي بی‌سیم مطمئن باشید.

معایب : نگران بودن از تمام شدن باتری هدفون، یکی از بزرگترین معایب این هدفون‌ها است. این مشکل در انواع ایرفون‌ها بیشتر به نظر می‌رسد و در اغلب مواقع باعث نارضایتی افراد می‌شود. حتما قبل از خرید هدفون بی‌سیم عمر مفید باتری آن را در نظر گرفته و متناسب با استفاده روزانه خود از هدفون اقدام به خرید نمایید. مشکل دیگر این هدفون‌ها، تداخل امواج می‌باشد. البته با پیشرفت فن‌آوری این مشکل یه صورت قابل توجهی کمتر شده است.

تفاوت هدفون های پشت باز و پشت بسته

در این بخش از مقاله خرید بهترین هدفون، تفاوت دو اصطلاح هدفون پشت باز و پشت بسته را بررسی می کنیم. علاوه بر استفاده از اندازه هدفون‌ها در دسته بندی آن‌ها، هدفون‌ها به دو بخش Open Back (پشت باز) و Closed Back (پشت بسته) تقسیم می‌شوند که به باز یا بسته بودن قسمت پشت هدفون بستگی دارد. اغلب هدفون‌های پشت باز از انواع هدفون‌های دور گوش تشکیل می‌شوند. هدفون‌های پشت بسته، از ورود صدای محیط به داخل گوش جلوگیری می‌کنند و صدای بیشتری به گوش می‌رسانند ولی بر خلاف آن‌ها، هدفون‌ها پشت باز صدای محیط را هم به داخل گوش انتقال می‌دهند و همچنین صدای موزیک در حال پخش نیز به محیط منتشر می‌شود. این ویژگی باعث تولید صدای طبیعی همانند استودیوها میشود و به همین دلیل موسیقیدانان و کاربران حرفه‌ای را به سمت خود میکشاند.

مشخصات فنی

در این بخش از مقاله خرید بهترین هدفون، شما را با مشخصات فنی هدفون ها آشنا می کنیم. آشنایی با این مشخصات می تواند نیاز شما را بیشتر برایتان روشن کند تا در هنگام خرید بدانید باید به دنبال چه هدفونی باشید.

درایور

مهم‌ترین قسمت هدفون، درایور یا همان واحد محرک است. در این قسمت سیگنال‌های الکتریکی به صدا تبدیل می‌شوند. نمونه‌های مختلفی از درایور وجود دارد که همه آن‌ها از آهن‌ربا، کویل (فنر) و دیافراگم تشکیل شده‌اند. وطیفه آهنربا و کویل ارتعاش دیافراگم است که با توجه با فرکانس ارتعاش ایجاد شده صدا تولید می‌شود. در بیان مشخصات فنی هدفون‌ها، اندازه قطر درایور ها را بیان می‌کنند. بطور كل می‌توان گفت که توانایی صوتی درایور‌های بزرگ به ویژه در فرکانس‌های پایین و باس بیشتر است. البته این نکته همیشه درست نبوده و استثنائاتی هم دارد. هدفون‌های این ایر به علت ابعاد کوچک خود نمی‌توانند از درایورهای بزرگ استفاده کنند و به همين خاطر تولیدکنندگان در تولید این هدفون‌ها از دو درایور استفاده می‌کنند که از یکی از درایورها برای تولید صدا در فرکانس پایین و باس و از دیگری برای تولید صدا در فرکانس‌های میانی و بالا استفاده می‌شود.

حساسیت و سطح فشار بالا

Sound Pressure Level یا همان حساسیت و سطح فشار صدا از دیگر مشخصات فنی هدفون‌ها است که بیشینه توان تولید صدا توسط هدفون را بیان می‌کند. حساسیت توانایی تولید صدا از سیگنال‌های دریافت شده را نشان می‌دهد. واحد سطح فشار صدا یا SPL دسیبل (db) است. برای درک این عدد بهتر است بدانید سطح فشار صدای ترافیک شهر برابر با 80 دسیبل، فریاد انسان حدود 105 و صدای یک جت در لحظه تیک آف برابر با 130 دسیبل است. صداهایی با سطح فشار بیشتر از 120 دسیبل صدمه جدی به سیستم شنوایی انسان وارد می‌نماید. البته سازمان بهداشت جهانی در مورد صداهای بیشتر از 85 دسیبل و تأثیر آن بر سیستم شنوایی انسان‌ها هشدار جدی و فراوانی صادر کرده است که باعث کاهش قدرت شنوایی می‌شود.

امپدانس

امپدانش پارامتری مشابه مقاومت الکتریکی است که مقدار آن با واحد اهم نشان داده می‌شود. این پارامتر بیان می‌کند که هدفون‌هایی با امپدانس بالاتر، مقامت بیشتری در برابر جریان الکتریکی داشته و به همین خاطر به توان بیشتری برای ارتعاش درایور آن‌ها نیاز است. هدفون‌هایی که بر روی گوشی‌های تلفن همراه تعبیه می‌شوند امپدانس پایین ( پایین‌تر از 32 اهم ) دارند و می‌توانند با استفاده از توان کم گوشی تلفن صدايي با کیفیت بالا تولید کنند. ولی در هدفون‌های حرفه‌ای امپدانس بسیار بیشتر (بیشتر از 300 اهم) است و برای پخش صدا آمپلی فایر جداگانه لازم دارند. هدفون‌هایی که امپدانس کم دارند نقاط ضعفی نیز دارند. این هدفون‌ها با اینکه از ولتاژ پاین برای تولید صدا استفاده می‌کنند شدت جریان بیشتری برای عملکرد مناسب خود لازم دارند. شدت جریان بیشتر باعت ایجاد لرزش و در نتیجه نویز در هدفون می‌شود. به همین علت هدفون‌هایی که امپدانس پایین دارند نویزی شبیه به “هیس” در پس زمینه دارند که با توجه به کیفیت ساخت هدفون کم یا زیاد است. همیشه باید در خرید هدفون به منبع پخش صدا توجه داشته باشید. اگر هدفون حرفه‌ای و امپدانس بالا را به گوشی تلفن همراه وصل کنید و یا هدفون با امپدانس پایین را به آمپلی فایر وصل کنید، در صدای تولید شده نویز وجود خواهد داشت و صدا با کیفیت پخش نخواهد شد.

بازه فرکانس پاسخ دهی

فرکانس پاسخ دهی یعنی بازه فرکانس صدایی که هدفون می‌تواند تولید کند و واحد آن هرتز است. فرکانس پایین صدا نشانگر صداهای بم و باس ( Bass ) و فرکانس‌های بالا صداهای زیر و تریبل ( Treble ) است. هدفون‌های موجود در بازار می‌توانند صداهایی با فرکانس 20 تا 20.000 هرتز را که برابر با بازه شنوایی انسان است را تولید نمایند. بازه فرکانس صدای تولید شده توسط هدفون پارامتر مناسبی برای بیان کیفیت صدای تولید شده توسط هدفون نیست ولی به خوبی می‌تواند در انتخاب هدفون مناسب برای سبک کاربری و موسیقی استفاده کننده را نشان دهد. مثلا اگر شما هوادار موسیقی سبک هاوس و بیس هستید باید هدفونی انتخاب کنید که در پخش صداهای بم با حداقل فرکانس توانایی بالاتری داشته باشد.

اغتشاشات هارمونیک

اغتشاشات هارمونیک یا THD نشانگر سطح اغتشاشات در بیشینه صدای خروجی هدفون است. همانطور که بیان شد صدا در هدفون‌ها به وسیله لرزش دیافراگم درایور ها ایجاد می‌شود. در سطح صدای بالا ممکن است دیافراگم قابلیت ارتعاش در سرعت بالا را نداشته باشد که به آن اغتشاش میگویند. THD با درصد نشان داده می‌شود و هر چقدر کمتر باشد نمایانگر این است که هدفون در پخش صداهای بلند توانایی بیشتری دارد. اغلب هدفون‌های موجود در بازار THD کمتر از 1 درصد دارند که این عدد در هدفون‌های حرفه‌ای خیلی کمتر است.

حذف نویز

مهمترین شاخصه‌ی هدفون‌های نویز کنسلینگ (Noise-Cancelling) مجهز بودن آن‌ها به میکروفون و پردازنده است. این هدفون‌ها صدای محیط را ضبط کرده و با ایجاد موج معکوس آن را به هدفون برمی‌گردانند و با این کار نویز محیط را حذف می‌کنند. کار حذف نویز در صداهای با فرکانس پایین به خوبی عمل می‌کند در حالی که در فرکانس‌های میانی و بالا به خوبی عمل نمی‌کند. یعنی اگر در هواپیما باشید، صدای موتورهای هواپیما به خوبی حذف می‌شوند در حالی‌که بر روی صدای گریه کودک کنار شما تأثیر آنچنانی ندارد. کار حذف نویز توان الکتریکی لازم دارد و با توجه به شرکت سازنده هدفون و الگوریتم انجام این کار، فرآیند دریافت نویز، پردازش و حذف آن در هدفون‌ها با یکدیگر متفاوت است.

عایق بندی صدا

هدفون‌هایی که عایق صدا هستند به گونه‌ای طراحی و ساخته شده اند که از ورود نویز و صدای محیط و خروج صدا به محیط اطراف به صورت فیزیکی ممانعت کنند. فقط هدفون‌های پشت بسته (دور گوش و داخل گوش) می‌توانند محیطی بدون نویز برای پخش موسیقی فراهم سازند. در این نوع هدفون‌ها قابلیت سفارشی کردن به خصوص در ایرفون‌ها وجود دارد. مدل‌های گوناگون در اندازه‌های مختلف برای هر فرد با اندازه لاله گوش مختلف برای یک انتخاب مناسب جود دارد. این هدفون‌ها نیازی به توان الکتریکی برای حذف نویز ندارند و مانند مدل‌های گرانقیمت محدودیت در فرکانس ندارند و همه صداهای محیط را حذف می‌کنند. اگر به تجربه صدای خالص موسیقی بدون وجود نویز دارید و توان مالی برای خرید هدفون‌های نویز کنسلینگ را ندارید، پیشنهاد می‌شود از هدفون‌های عایق صدا استفاده کنید.

صدای سه بعدی

گوش انسان قادر است تا جهت صدا را تشخیص دهد از این رو تولیدکنندگان هدفون‌ها سعی می‌کنند تا با پخش موسیقی در جهت‌های مختلف محیط اتاق یا کنسرت را شبیه‌سازی کنند. به طورر معمول هدفون‌های دور گوش به علت اندازه بزرگی که دارند در انجام این کار تواناتر هستند در حالی که هدفون‌های داخل گوش به علت پخش مستقیم صدا در داخل گوش توانایی کمتری در این کار دارند. هدفون‌های مخصوص بازی یا گیمینگ بیشتر قادر به پخش صدای سه بعدی هستند. درک بهتر صدای محیط در بازی یکی از مهمترین پارامترها هنگام بازی است و به همین خاطر شرکت‌های تولید کننده هدفون‌های مخصوص بازی از روشهای مختلفی برای قرار دادن چند درایور در هر گوشی هدفون برای انجام این کار بهره می‌برند.

صدای فلت یا خنثی

شما کلمه فلت (flat) را بین دوستداران و کاربران حرفه‌ای موسیقی شنیده‌ا‌ید. این کلمه به معنی قابلیت هدفون برای پخش صدا بدون کمترین تغییر در آن است. شاید شما فکر کنید که این توانایی کاربردی بوده و همه هدفون‌ها باید آن را داشته باشند ولی صدای تخت زیاد جذاب نبوده و به همین خاطر بیشتر سازندگان هدفون در محدوده فرکانسی خود امواج صوتی را تغییر می‌دهند تا موسیقی پایانی برای کاربر جذاب‌تر شود. این کار اصلا نکته منفی در تولید هدفون نبوده و سازنگان برتر هدفون تولیدات خود را در دو دسته ( پخش Flat و پخش جذاب تر) وارد بازار می‌کنند. سری HD و مومنتوم سنهایزر بهترین نمونه آن است. به علت سلایق متفاوت کاربران در بحث موسیقی، تقویت Bass و Treble نتیجه بهتری برای آن‌ها دارد. هدفون‌هایی که توانایی پخش فلت دارند برای سازندگان موزیک کاربرد دارد و اگر موسیقی ساز نیستید به این هدفون‌ها نیازی ندارید مگر آنکه دوست داشته باشید تجربه شنیدن موسیقی اصلی را دوست داشته باشید.

عمر باتری 

برای استفاده بلند مدت از هدفون‌های بی‌سیم بدون آن که نگران تمام شدن شارژ باتری آن‌ها باشید باید به چند پارامتر مهم از جمله توان بالای باتری و همچنین داشتن شارژر و کابل شارز مناسب و … توجه داشته باشید تا بعدا نیاز به خرید کابل شارژ و یا شارژر نداشته نباشید و هزینه بیشتری برای خرید هدفون نکنید.

سیم جداشدنی

بیشتر هدفون‌های روی گوش یا دور گوش، جک 3.5 میلی متری برای اتصال به دستگاه دارند تا کاربر بتواند سیم را عوض کند. خوب است بدانید که سیم هدفون معمولا اولین قسمتی از آن است آسیب دیده و قطع می‌شود. وقتی سیم هدفون شما آسیب دید و هدفون قابلیت تعویض سیم دارد شما به آسانی می‌توانید سیم هدفون خود را عوض کنید. در غیر اینصورت باید هدفون خود را برای تعمیر به مراکز تعمیر برده و دردسرهای خاص آن را پذیرا باشید.

گوشی‌های قابل تعویض

ایرفون‌ها معمولا قابلیت عوض کردن سری خود را دارند تا شما بتوانید با انتخاب سری مناسب لاله گوش خود، بهترین و راحت‌ترین تجربه موسیقی را داشته باشید.

مقاومت در برابر نفوذ آب

اگر میخواهید در هنگام ورزش کردن از موسیقی لذت ببرید مدلهایی که در برابر نفوذ مایعات مقاوم هستند را انتخاب کنید.این نمونه‌ها در برابر عرق کردن شما هم مقاوم هستند و به همین خاطر با استفاده از آنها به مدت زیاد و در زمان ورزش مشکلی برای آن‌ها پیش نخواهد آمد.

میکروفون داخلی

اگر میخواهید از هدفون در بازی‌های آنلاین و یا مکالمه‌های صوتی استفاده کنید باید از مدل‌هایی که میکروفون داخلی دارند استفاده کنید. معمولا هدفون‌های گیمینگ میکروفون داخلی دارند که می‌توان آن را خاموش کرد، ولی اگر بیشتر با استفاده از گوشی تلفن هوشمند خود اقدام به گوش دادن به موسیقی می‌کنید، پیشنهاد می‌شود ازمدلهایی که میکروفون و ماژول کنترل صدا دارند استفاده کنید تا هم به آسانی موزیک را تغییر دهید و هم به تماس‌های صوتی خود جواب دهید.

نکته‌های مهم در خرید بهترین هدفون

به پایان مقاله راهنمای خرید بهترین هدفون رسیدیم. سبک موسیقی و سلیقه کاربر یکی از مهمترین شاخص‌ها در انتخاب هدفون است. به همین دلیل به شدت توصیه می‌کنیم قبل از خرید و پرداخت هزینه زیاد برای هدفون، با متخصص مشورت نموده و یا خودتان شخصا اقدام به امتحان آن کنید. هدفون را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. هدفون با کیفیت بالا و قیمت بیشتر عمر بیشتری خواهد داشت ولی در صورت به وجود آمدن مشکل، داشتن خدمات پس از فروش معتبر کمک فراوانی به شما خواهد کرد. اگر امکان آن وجود داشت برای هدفون خود جعبه یا کیف مخصوص تهیه کنید تا در هنگام جابجایی هدفون آسیب نبیند. دستگاه پلیر در خرید هدفون بسیار مهم است. اگر از کوشی تلفن هوشمند یا تبلت برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید، خریدن هدفون با قیمت بسیار بالا سودی نداشته و حتی به علت اینکه گوشی و یا تبلت در فراهم کردن توان درایورهای هدفون عاجز خواهد بود، موسیقی با کیفیت بسیار پایین را تجربه خواهید نمود. محیطی که در آن موسیقی گوش می‌دهید نیز در انتخاب هدفون مناسب بسیار اهمیت دارد. امیدواریم مقاله خرید بهترین هدفون برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *