آموزش روش های اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور

چند روش مختلف برای وصل کردن گوشی و تبلت ها به ویدیو پروژکتور وجود دارد که تمام آن ها در

چند روش مختلف برای وصل کردن گوشی و تبلت ها به ویدیو پروژکتور وجود دارد که تمام آن ها در دو دسته اصلی “اتصال بیسیم” و “اتصال باسیم” طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم مروری بر چهار روش مختلف اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور داشته باشیم و این روش ها را برایتان شرح دهیم. با داتیس مارت همراه باشید.

 

اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور : مقدمه

تصور کنید قرار است کنفرانسی داشته باشید و می‌خواهید محتوای خاصی که در گوشی یا تبلتتان ذخیره شده را از طریق ویدیوپروژکتور برای دیگران نمایش دهید. در این شرایط باید اتصال مابین ویدیو پروژکتور و گوشی موبایل یا تبلت شما برقرار شود، اما آیا انجام این کار امکانپذیر است؟ خوشبختانه پخش محتوا از گوشی یا تبلت در ویدیو پروژکتور امری امکانپذیر است و انجام آن به چند شیوه مختلف قابلیت پیاده سازی دارد. در مجموع 4 روش کاربردی برای اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور وجود دارد که دو مورد آن ها به صورت بیسیم این اتصال را برقرار می‌کنند و دو مورد دیگر با سیم های رابط و مبدل خاص انجام این کار را امکانپذیر خواهند کرد. اگر بنا به هر دلیل می‌خواهید با روش های وصل کردن گوشی یا تبلت به ویدئو پروژکتور آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و حتما تا انتهای این مقاله با داتیس مارت همراه باشید.

روش اول: استفاده از قابلیت اتصال وای فای خود ویدیو پروژکتور

برخی از ویدئو پروژکتورهای جدیدتر از قابلیت وای فای داخلی بهره می‌برند که امکان ارتباط برقرار کردن این محصولات با دیگر گجت ها مثل گوشی و تبلت را فراهم می‌کند. عموما پروژکتورهای جدید و گران قیمت تر از قابلیت وای فای داخلی بهره می‌برند و بدین ترتیب می‌توان آن ها را بدون نیاز به هیچ کابل یا ابزار واسطی به گوشی و تبلت متصل کرد. در این شرایط محتوای روی صفحه نمایش تبلت یا گوشی به طور مستقیم توسط ویدیو پروژکتور به تصویر کشیده می‌شود. برای اینکه متوجه شوید آیا ویدیوپروژکتور مورد نظرتان از این قابلیت و اتصال بیسیم پشتیبانی می‌کند یا خیر بهتر است مدل آن را در اینترنت جستجو کنید یا به مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه بپردازید. طبیعتا اگر ویدیوپروژکتوری از قابلیت وای فای و اتصال بیسیم با گوشی و تبلت پشتیبانی به عمل آورید، مشکل به ساده ترین شکل ممکن رفع می‌گردد و این روش بهترین روش اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور است.

روش دوم: استفاده از کروم کست گوگل (ChromeCast)

روش دومی که می‌توانید از آن به منظور وصل کردن گوشی یا تبلت خود به ویدئوپروژکتور استفاده کنید، روشی است که در آن از یک گجت واسط با نام کروم کست استفاده می‌شود. این روش هم در عمل اتصال مابین گوشی و ویدئو پروژکتور را به صورت بیسیم امکانپذیر می‌کند. کروم کست یک گجت کوچک است که توسط گوگل تولید شده و در اصل برای اتصال به تلویزیون های معمولی و تبدیل آن ها به اسمارت تی وی (Smart TV) بکار می‌رود. با اتصال این گجت به ویدیو پروژکتور می‌توانید دستگاه را از طریق وای فای به گوشی یا تبلت خود متصل کنید و بدین ترتیب محتوای روی صفحه نمایش موبایل را از طریق ویدیو پروژکتور نمایش دهید. برای شروع نمایش محتوای گوشی بر روی ویدئو پروژکتور کافیست از گزینه Cast Screen گوشی استفاده نمایید. پس از طریق کروم کست هم می‌توانید اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور را به صورت بیسیم برقرار نمایید.

 

روش سوم: استفاده از کابل و مبدل های HDMI

با استفاده از کابل و مبدل های HDMI هم می‌توانید اتصال مابین ویدئوپروژکتور و گوشی یا تبلت ها را برقرار سازید اما برای انجام این کار به یک آداپتور یا مبدل اختصاصی نیاز خواهید داشت که بتواند پورت HDMI ویدیوپروژکتور را به گونه‌ای تبدیل کند که برای اتصال به گوشی یا تبلت شما مناسب باشد. به عنوان مثال اگر گوشی شما از پورت میکرو یو اس بی (Micro USB) بهره‌مند است و سیم کابل HDMI ویدئو پروژکتور از نوع استاندارد و بزرگ است که اغلب آبی رنگ هستند، مجبور خواهید بود که یک آداپتور یا مبدل HDMI به Micro USB تهیه کنید تا بدین ترتیب امکان اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور میسر گردد. با استفاده از این روش می‌توانید به راحتی ارتباط مابین ویدیوپروژکتور و گوشی یا تبلت خود را برقرار سازید و محتوای مورد نظرتان را از گوشی یا تبلت در ویدیو پروژکتور پخش کنید. استفاده از کابل و مبدل های HDMI یکی از رایج ترین روش هایی است که افراد از آن برای اتصال موبایل و تبلت به ویدئو پروژکتور استفاده می‌کنند.

 

روش چهارم: استفاده از کابل و مبدل MHL

اغلب گوشی های موبایلی که از پورت میکرو USB بهره می‌برند از استاندارد MHL هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. بنابراین می‌توان از مبدل های MHL هم برای وصل کردن گوشی یا تبلت به ویدیو پروژکتور استفاده کرد. مبدل MHL در واقع نوعی تبدیل کننده است که یک سر آن از ورودی HDMI پشتیبانی می‌کند و سر دیگر آن به سوکت میکرو یو اس بی مجهز است. بنابراین با استفاده از این مبدل به راحتی می‌توانید ارتباط مابین گوشی های مجهز به پورت میکرو یو اس بی و ویدیوپروژکتور را برقرار سازید. طبیعتا این روش هم از روش های با سیم اتصال ویدیوپروژکتور به موبایل بوده و برای استفاده از آن باید اولا مطمئن شوید که گوشی شما از استاندارد MHL پشتیبانی می‌کند و دوما یک مبدل MHL خریداری کنید. این روش به عنوان یکی از رایج ترین روش های وصل کردن گوشی و تبلت به ویدیوپروژکتور شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 4 روش مختلف پرداختیم که می‌توان از آن ها برای اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور استفاده کرد. دو مورد از روش های نام برده شده روش های بیسیم اتصال گوشی و تبلت به ویدئو پروژکتور بودند و دو روش دیگر روش های سیمی هستند. امیدواریم که از این مقاله آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد