کابل شارژ

راهنمای خرید کابل شارژر موبایل

راهنمای خرید کابل شارژر موبایل

از زمان تولید اولین دستگاههای گوشی موبایل تولید شارژر و کابل شارژر موبایل هم آغاز شد و به هیچ عنوان تصور وجود موبایل بدون کابل شارژر میسر نیست.

در ابتدا مسیر تکاملی کابل شارژر تاکنون بسیار پیچیده بوده و شرکت های فناوری سعی در تولید کابل شارژر براساس نیاز مخاطبان خود داشتند کابل شارژ موتورولا، کابل شارژ نوکیا (نوکیا ریز و درشت)، کابل شارژ تبلت و کابل شارژ آیفون 30 پین از جمله مواردی بودند که شرکت های تولید کننده گوشی تلفن همراه بر اساس نیاز مخاطبین خود تولید می کردند و تقریبا در هیچ یک از برندهای دیگر استفاده نمی شد.

ولی با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و همچنین گستردگی تولیدات تلفن همراه نیاز به یک استاندارد فراگیر برای کابل شارژ موبایل بیش از پیش احساس میشد. از زمانی که موبایل های هوشمند جای خود را در بازار پیدا کردند انواع کابل شارژر نیز مدل های استاندارد خود را پیدا کردند. در ادامه انواع کانکتورهای استاندارد در خرید کابل شارژر موبایل را بررسی می کنیم. خرید کابل شارژر میکرو

انواع کانکتور(پورت)کابل شارژر

1-کابل شارژر میکرو

میکرو یو اس بی یکی از کابل شارژرها است که قدمت آن به تولید اولین مدل های گوشی هوشمند برمی گردد. در صورتی که شما قصد خرید عمده کابل شارژر را داشته باشید باید اول از همه به انتخاب بهترین مدل های کابل شارژر میکرو یو اس بی بپردازید. این مقاله در سال 1401 نوشته شده است و مقارن است با سال 2022 میلادی تقریبا هیچ مدل گوشی در این سال با پورت میکرو یو اس بی تولید نمی شود و در صورت خرید کابل شارژر موبایل با کانکتور میکرو یو اس بی صرفا برای مدل های قدیمی استفاده می شود. خُب مسلم است که موبایل های قدیمی دارای قیمت پایین هستند و افرادی که از موبایل های قیمت پایین استفاده می کنند، عموما نیاز به خرید کابل شارژ و یا شارژر گوشی موبایل ارزان دارند. در این بین کابل شارژ  Denmen یکی از بهترین گزینه ها در خرید کابل شارژ موبایل است. با توجه به اینکه 60 درصد بازار موبایل ایران متعلق به موبایل سامسونگ است، در صورتی که شما قصد خرید عمده کابل شارژ را دارید حتما خرید کابل شارژر سامسونگ را در دستور کار خود قرار دهید. هرچند خرید انواع کابل شارژ یا داشتن تنوع قیمت کابل شارژر در فروش کابل شارژر عمده موثر است، ولی خرید کابل شارژر اصلی سامسونگ باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. شما می توانید انواع کابل شارژ گوشی را از داتیس مارت تهیه کنید.

2-کابل شارژر تایپ سی                                                       خرید کابل شارژر تایپ سی

پیشرفت تکنولوژی باعث معرفی کابل شارژ تایپ سی فست شارژ به بازار شد. عملکرد کابل شارژ تایپ سی بر خلاف کابل شارژ میکرویواس بی به صورت دوطرفه است. ضمنا در تولید کابل شارژر تایپ سی به بالاتر بودن سرعت انتقال داده هم پرداخته شده است.

کابل شارژر 6 آمپر فقط در پورت تایپ سی معنا پیدا می کند. برای اولین بار کابل شارژ اصلی شیائومی تایپ سی با تحمل جریان 6 آمپر به بازار عرضه شده است. یکی از سوالات پرتکرار مصرف کنندگان و مشتریان شما این است که بهترین کابل شارژ تایپ سی کدام است؟

اگر این سوال در مورد کابل شارژ گوشی موبایل میکرو یو اس بی بود جواب بسیار تا بسیار راحت بود و با دخالت دادن سلیقه و برند به راحتی می توانستید خرید کابل شارژ گوشی موبایل میکرویواس بی را انجام دهید. ولی وجود توان های مختلف در شارژرهایی که از کابل تایپ سی پشتیبانی می کنند نیازمند کنترل دقیق مشخصات فنی در خرید کابل شارژ تایپ سی است.

تنوع بالا در قیمت کابل شارژر تایپ سی سامسونگ خرید کابل شارژ اورجینال را با مشکل مواجه کرده است. اگر به بازار برای خرید کابل شارژر تایپ سی سامسونگ مراجعه کنید بازه قیمتی بسیار زیادی را خواهید دید، قیمتی که از زیر 10 هزارتومن شروع شده و به بالای 100هزار تومن ختم می شود، البته اگر کابل شارژ تایپ سی سامسونگ از مدل های کابل شارژ دو سر تایپ سی باشد، مطمئنا خرید کابل شارژ اصلی قیمتی بالای 200 هزار تومان خواهد داشت. در این آشفته بازار و با وجود انواع کابل شارژر در کیفیت های مختلف بسیاری از افراد به دنبال کشف اختلاف بین مدل های اورجینال و های کپی برای تشخیص کابل شارژر اصلی هستند، این افراد از پارامترهای دقیقی استفاده نمی کنند. اکثرا از رنگ چاپ، نوع  فونت نوشته و ….. برای خرید کابل شارژ اورجینال استفاده می کنند. که به طور قاطع این تشخیص بیش از 80 درصد دارای خطا می باشد.

مقاله پیشنهادی:
راهنمای خرید کابل تایپ سی

بهترین راه تشخیص اورجینال بودن در خرید عمده کابل شارژ گوشی موبایل اعتماد به خریدار و یا استفاده طولانی مدت و داشتن تجربه عملکرد در کابل شارژر تایپ سی است.

یکی از اصلی ترین پارامترهایی که برای کابل شارژ سریع باید کنترل شود عمل جریان عبوری کابل شارژ گوشی است. اگر این پارامتر را کنترل کنید شما به راحتی بهترین کابل شارژر را به مشتری تحویل داده اید.

3-کابل شارژ آیفونی(لایتنینگ)

خرید کابل شارژر آیفونی

خوشبختانه برای خرید کابل شارژر آیفونی پارامترهای زیادی ندارید. به این دلیل که اپل مدل های متنوعی مانند سامسونگ و یا شیائومی وارد بازار نکرده است. اگر بخواهیم از ابتدا انواع کابل شارژر آیفونی را نام ببریم کابل آیفون 30پین مخصوص مدل های Iphone4 به قبل،کابل یو اس بی به لایتنینگ مخصوص Iphone5  تا Iphone11  و در نهایت کابل تایپ سی به لایتنینگ مخصوص مدل iPHONE 12 به بالا.

شارژرهای قدیمی آیفون به صورت 5 واتی طراحی می شدند و نیاز به تحمل جریان یک آمپر را داشتند. ولی اپل در مدل آیفون 12 خود از آداپتور 20 واتی استفاده کرد. در عین حال کابل شارژ تایپ سی به لایتنینگ هم در این مدل ها استفاده شد.

اپل در مدل های آیفون 8 تا آیفون 11 یک تبصره قرار داد و آن اینست که تمامی مدل های ذکر شده با آدابتور 5 واتی و 20 واتی سازگاری و قابلیت شارژ دارند. البته شارژ کردن با آدابتور 20 واتی بسیار در کم کردن زمان شارژ تاثیر گذار است.

خرید آداپتور آیفون اصلی

 

تا اینجا راهنمای خرید کابل شارژر گوشی انواع پورت ها را بررسی کردیم. پس از انتخاب نوع کابل براساس مدل گوشی باید پارامترهای دیگر را در انتخاب و خرید کابل شارژ فست شارژ دخیل کنیم، این موارد را به صورت تیتروار آورده و توضیح می دهیم.

1-بودجه

اولین دلیل انتخاب در خرید کابل شارژ بعد از تعیین مدل، قیمت کابل شارژ است.

همانطور که قبلا هم گفته شد بازه قیمت کابل شارژ بسیار گسترده و وسیع است. پس شما براساس بودجه در نظر گرفته شده می توانید انتخاب خود را انجام دهید.

2-جنس بدنه کابل

یکی از دلایل خرید کابل شارژ می تواند جنس بدنه آن باشد عموما کابل شارژرهای دارای جنس بدنه کنفی،pvc و یا فلزی هستند. در این بین جنس بدنه pvc بیشترین تولید کابل شارژر را تشکیل می دهد. بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که طول عمر جنس بدنه کنفی بالاتر از بقیه مدل ها است. به همین دلیل در خرید کابل شارژر از جنس بدنه کنفی استفاده می کنند. ولی بسیاری از کابل شارژرها با جنس بدنه pvc  وجود دارند که مستحکم تر و با طول عمر بیشتر نسبت به مدل های کنفی هستند. پس قبل از انتخاب بر اساس نوع جنس کابل شارژر حتما از کیفیت کابل شارژر اطمینان حاصل کنید.

3-قابلیت فست شارژ

امروزه سرعت شارژ گوشی موبایل در خرید کابل شارژر بسیار پررنگ است. به جرات می توان گفت که کابل شارژی که فست شارژ نباشد بی معناست. ولی فست شارژ بودن بسیار تا بسیار معانی متفاوتی دارد، شما می توانید اقدام به خرید کابل شارژ فست شارژ 6 آمپری کنید و یا از کابل شارژ موبایل 2 آمپری استفاده کنید، بعد از استفاده رابطه مستقیم سرعت شارژ را با تحمل جریان کابل شارژ متوجه می شوید. پس در انتخاب کابل شارژ حتما قابلیت فست شارژ بودن را در نظر بگیرید.

حال که قابلیت فست شارژ بودن گوشی موبایل را متوجه شدید به چند مشکل شارژ در گوشی های هوشمند اشاره می کنیم:

-مشکل عدم شارژ موبایل

اگر موبایل شما شارژ قبول نکرد اول از همه کابل شارژ خود را تعویض کنید

در صورتی که با تعویض کابل شارژ مشکل حل نشد از سالم بودن آداپتور موبایل خود اطمینان پیدا کنید.

مرحله سوم برای کنترل دلیل عدم شارژ، سوکت شارژ موبایل است، گاهی اوقات سوکت های شارژر گوشی موبایل خود را به وسیله دستمال و الکل تمیز کنید. در صورتی که تمیز کردن سوکت شارژ هم نتوانست مشکل را حل کند یکبار گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

بسیاری از مواقع دلیل قبول نکردن شارژ نرم افزاری است. اگر با ری استارت زدن گوشی موبایل مشکل شارژ شدن موبایل حل نشد باید به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید، تا مشکل سخت افزاری را دقیق بررسی کند. البته در برخی موارد شارژ نشدن موبایل به دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی است. در ادامه دلیل داغ شدن گوشی و راهکارهای جلوگیری از آن را باهم مرور می کنیم.

اصلی ترین دلایل داغ شدن موبایل:

-از اپلیکیشن هایی استفاده می کنید که باگ زیادی دارند و منابع cpu و رم موبایل را بیش از حد درگیر می کنند.

-زمان روشن بودن نمایشگر بسیار زیاد است و از نرم افزارهای مسیریاب به مدت طولانی استفاده می شود.

-زمان زیادی بازی های سنگین گرافیکی فعال هستند.

-از شارژرهای تقلبی و با کابل شارژهای فیک برای شارژ گوشی استفاده می شود.

-کاور گوشی شما انتقال حرارت را انجام نمی دهد.

خوب حالا که چند دلیل برای داغ شدن موبایل را متوجه شدیم راههای جلوگیری از داغ شدن گوشی را باهم بررسی کنیم

-در زمان شارژ شدن گوشی موبایل قاب یا کاور را از موبایل خود جدا کرده تا باعث انتقال حرارت شوید.

-در زمان شارژ موبایل سعی کنید از موبایل خود استفاده نکنید.

-به هیچ عنوان موبایل را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

-در فصل تابستان موبایل خود را درون خودرو قرار ندهید.

-به صورت طولانی با موبایل خود بازی نکنید.

یکی از مدل هایی که در کابل شارژر بسیار محبوب است کابل شارژ چند کاره است

اگر شما از دو مدل موبایل مانند اندرویدی و آیفونی استفاده می کنید، نیازمند همراه داشتن دو مدل کابل شارژ تایپ سی و کابل شارژ آیفونی هستید ولی در صورت استفاده از کابل شارژ چند کاره فقط یک کابل شارژ هراه خود دارید و با یک مدل کابل شارژ می توانید همه مدل های موبایل را شارژ کنید. البته کابل شارز چند کاره مدل های متنوعی دارند که می توانید بر اساس مشخصات فنی، طول سیم و برند هرکدام از آنها را انتخاب کنید.

خرید کابل شارژر بلند

 

 

یکی از پارامترهای خرید کابل شارژر متراژ و طول سیم است عموما کمپانی های تولید کننده موبایل کابل شارژ اورجینال و اصلی را با متراژ 0.9 تا 1.5 متر تولید می کنند البته در برخی مدل ها فست شارژ کابل 0.8 متر هم تولید می شود ولی در صورتی که شما نیاز به خرید کابل شارژر سیم بلند داشته باشید باید از برندهای تولید کننده لوازم جانبی موبایل خرید کابل شارژ سیم بلند را انجام داده باشید.

تاثیر کابل شارژر بر سرعت شارژ موبایل

برترین برندهای کابل شارژر

قیمت کابل شارژر تایپ سی به غیر از مشخصات فنی، متراژ کابل و جنس بدنه به برند و مارک کابل هم وابسته است. در این فصل از مقاله می خواهیم بر اساس صحبت های اولیه برترین برند های کابل شارژ بازار ایران را معرفی کنیم:

برندهای بسیار مشهودی مانند جوبروم، بیسوس، مک دودوو و ….. وجود دارند، که شناخت اکثر افراد از این برندها زیاد است. ولی این برندها با توجه به تبلیغات انبوه و توانایی مالی بالا در برندسازی، قیمت کالایی بسیار بالایی دارند و عموما اکثریت افراد جامعه توانایی خرید از این برند ها را ندارند.

ولی با توجه به اینکه تولید کابل شارژ نیاز به تکنولوژی پیچیده و پیشرفته ای ندارد، بسیاری از برندهایی که اسم و رسم پرآوازه ای ندارند توانسته اند کابل شارژ با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید کنند. کابل شارژ دنمن و یا کابل شارز Gfuz را می توان در همین دسته از برندها قرارداد، بر اساس تجربه داتیس مارت و با عنایت به بازار ایران برندهای جی فوز Gfuz، دنمن Denman، پاوریال Pavareal  و اوی Awei یکی از برترین برندها و پرفروش ترین ها در زمینه کابل شارژ هستند. پیشنهاد ما این است که این مدل ها را در فروشگاه اینترنتی داتیس مارت بر اساس مشخصات فنی و …. بررسی کنید و بهترین ها را برای فروشگاه خود و یا استفاده شخصی تهیه کنید.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید کابل شارژر گوشی را به صورت کاملا عملی و عینی بیان کنیم و براساس بازار ایران مواردی را برای خرید کابل شارژر پیشنهاددهیم. در صورتی که شما تجربه ای در خرید و یا استفاده از کابل شارژ دارید، در انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید با مراجعه به دسته کابل شارژر و یا دسته شارژ موبایل موجودی محصولات مختلف را مشاهده کرده و بر اساس این مقاله بهترین کابل شارژر را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *