خطرات لوازم جانبی موبایل در سفرهای هوایی

خطرات لوازم جانبی موبایل در سفرهای هوایی

همیشه سوال اینجاست که در سفر های هوایی چه خطراتی ممکن است به وجود آید در این مقاله سعی کرده ایم از خطرات موبایل و لوازم جانبی موبایل در سفرهای هوایی صحبت کنیم.

خطرات لوازم جانبی موبایل در پرواز

  • 1- همیشه یکی از دستگاه های خطر آفرین که بعضا اجازه ورود به قسمت انبار هواپیما را ندارد یا در هواپیما های باربری بدون استاندار اجازه ورود ندارد پاوربانک است. پاوربانک خطرات بسیار زیادی را در مسافرت های هوایی ایجاد می کند از این رو در صورتی که قصد سفر هوایی را دارید حتما در خرید پاور بانک از برند های معتبر(ازجمله برند Awei) استفاده کنید.
  • 2- از دستگاه های الکترونیکی که دارای باتری غیر قابل اطمینان هستند مانند اسپیکر بلوتوثی، هدفون بلوتوثی، هندزفری بلوتوثی و .... در سفر های هوایی کمتر استفاده کنید زیرا باتری های غیر استاندارد می تواند خسارت های جبران ناپذیری را وارد کند.

لوازم جانبی موبایل در سفر هوایی

  • 3- به هیچ عنوان در هنگام برخاستن هواپیما take Off و یا فرود هواپیما از تلفن همراه استفاده نکنید زیرا امکان ایجاد نویز بر روی دستگاه های مخابراتی فرودگاه به شدت وجود دارد و این امر خطرات بسیار زیادی را برای همه مسافران به همراه دارد.

خطرات استفاده از موبایل در هواپیما

 

در هر صورت استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در هواپیما می‌تواند تحت شرایطی مضر باشد و به همین دلیل قوانین و مقررات خاصی برای استفاده از آنها در طول پرواز وجود دارد. مواردی که باید به آنها توجه کنید:

1- تداخل الکترومغناطیسی:

امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از برخی دستگاه‌های الکترونیکی می‌توانند با تجهیزات ناوبری و ارتباطی هواپیما تداخل داشته باشند و در عملکرد آنها اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل، استفاده از برخی دستگاه‌ها مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، دستگاه‌های بازی و رادیوهای دوطرفه در طول پرواز ممنوع یا محدود است

2- ایمنی:

برخی از دستگاه‌های الکترونیکی مانند باتری‌های لیتیومی می‌توانند خطر آتش‌سوزی یا انفجار را در هواپیما ایجاد کنند. به همین دلیل، حمل و نقل برخی از این دستگاه‌ها و باتری‌ها ممکن است محدود یا ممنوع باشد.

3- آزار و اذیت مسافران دیگر:

استفاده از برخی دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه می‌تواند برای سایر مسافران آزاردهنده باشد. به همین دلیل، به شما توصیه می‌شود که در طول پرواز از این دستگاه‌ها با صدای بلند استفاده نکنید و هدفون خود را به کار ببرید.

4- قوانین و مقررات:

قوانین مربوط به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در هواپیما می‌تواند بسته به شرکت هواپیمایی و کشور مقصد متفاوت باشد. به شما توصیه می‌شود که قبل از پرواز، قوانین و مقررات مربوط به شرکت هواپیمایی خود را بررسی کنید.

نکات کلی:

در حالت ایده‌آل، قبل از سوار شدن به هواپیما، تمام دستگاه‌های الکترونیکی خود را خاموش کنید. اگر نیاز به استفاده از دستگاهی در طول پرواز دارید، ابتدا از مهماندار هواپیما اجازه بگیرید. از دستگاه‌های الکترونیکی خود فقط در حالت "هواپیما" استفاده کنید. به علائم و دستورات خدمه پرواز در مورد استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی توجه کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید از پرواز امن و بدون دردسری لذت ببرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد