۸ لوازم جانبی کامپیوتر که باید داشته باشید!

۸ لوازم جانبی کامپیوتر که باید داشته باشید!

امروزه کامپیوترها به عضو جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده و همه از اهمیتشان آگاه هستیم. برای استفاده بهتر از این تجهیزات، خرید لوازم جانبی ضروری است تا تجربه استفاده بهتری از آن‌ها داشته باشید. در این مقاله به بررسی کامل لوازم جانبی ضروری برای کامپیوتر شخصی می‌پردازیم که استفاده از آن‌ها را برایتان لذت‌بخش و راحت خواهد کرد. تمامی محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شوند، در هر فروشگاه لوازم جانبی معتبر موجود بوده و به‌آسانی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. مرکز فروش عمده لوازم جانبی کامپیوتر داتیس مارت میتواند برای شما پیشنهادات جذابی داشته باشد. در ادامه ۸ مورد از لوازم جانبی ضروری کامپیوتر را برایتان معرفی می‌کنیم تا از کار با رایانه خود لذت ببرید! پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

 معرفی ضروری‌ترین لوازم جانبی کامپیوتر

 لوازم جانبی برای استفاده راحت‌تر از کامپیوتر و در عین حال به‌کاربردن تمامی قابلیت‌های آن ضروری است. در ادامه مهم‌ترین لوازم جانبی که باید برای سیستم خود تهیه کنید را لیست کرده‌ایم تا با خیالی آسوده لوازم جانبی ضروری را شناخته و نسبت به خریدشان اقدام کنید.

 ۱. موس ارگونومیک

 اگر جزو افرادی هستید که روزانه با موس مدت زیادی کار می‌کنند، خرید موس ارگونومیک برایتان بهترین خرید خواهد بود. این محصول هیچ فشاری به مچ دست شما وارد نکرده و درعین‌حال کارکرد فوق‌العاده‌ای دارد. موس‌های ارگونومیک خود دارای چندین مدل مختلف هستند که طراحی عمودی، کمترین میزان فشار و ناراحتی را به ساعد شما وارد می‌کند. پس با موس ارگونومیک، با مچ درد خداحافظی کنید!

موس ارگونومیک - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۲. کیبورد ارگونومیک

 گیمرها و برنامه‌نویس‌ها روزانه مدت زیادی را صرف کار با کیبورد می‌کنند، به همین سبب استفاده از کیبورد ارگونومیک برایشان بسیار مناسب خواهد بود؛ چرا که این کیبورد طوری طراحی شده که با حداقل فشار به کلیدها بتوانید از آن استفاده و از ناراحتی مچ دستتان جلوگیری کند. پس از ظاهر عجیب غریب این کیبوردها تعجب نکنید و بر اساس میزان راحتی‌تان آن‌ها را تنظیم کنید تا کمترین فشار به دستتان وارد شود.

کیبورد ارگونومیک - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۳. فلش مموری

 زمانی که مایل به انتقال اطلاعات و داده‌های کم‌حجم به سایر افراد باشید، خرید فلش مموری (USB Flash Drive) برایتان گزینه‌ای عالی خواهد بود؛ چرا که این لوازم جانبی کامپیوتر، سبک وزن و بسیار کوچک هستند؛ در نتیجه به سادگی می‌توانید داده‌ها را از سیستم خود به سیستم دیگری انتقال دهید. فلش مموری‌ها خود دارای انواع مختلفی هستند که شامل USB 3.0، USB 2.0 و USB 3.1 بوده و بر اساس میزان سرعت انتقال داده متفاوت‌اند؛ همان‌طور که واضح است نسخه ۳.۱ بیشترین سرعت را در این میان داشته و سرعتش تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد.

فلش مموری - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۴. کابل شارژ انتقال داده

 از کابل‌های HDMI برای نمایشگر گرفته تا آداپتورهای USB-C، برای ارتباط بین دستگاه‌ها بی‌نظیر هستند. کابل‌ها انواع مختلفی اعم از VGA HDMA، USB، RCA و غیره دارند که باید بر اساس نیازتان نسبت به خرید کابل اقدام کنید.

کابل شارژ انتقال داده - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۵. هدفون

 یکی از لوازم‌های جانبی ضروری کامپیوتر هدفون است که در جلسات کاری مجازی یا گیمینگ می‌توانید از آن استفاده کنید. به‌کار بردن بهترین هدفون برای تجربه کیفیت بالای صدا انتخابی عالی و بی‌نظیر خواهد بود! هدفون‌های بی‌سیم در چندین نوع دور گوش، رو گوش و تو گوشی هستند که باتوجه‌به نیازتان می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

هدفون - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۶. هندزفری سیمی

 اگر با استفادۀ هدفون برای استفاده روزمره راحت نباشید، خرید هندزفری سیم دار باکیفیت احتمالاً برایتان گزینه مناسبی خواهد بود. کیفیت صدا در این نوع از هندزفری‌ها نیز بسیار عالی و قابل‌قبول بوده و در تمامی فعالیت‌ها خصوصاً برای گوش کردن به آهنگ هنگام پیاده‌روی و غیره گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید.

هندزفری سیمی - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۷. کارت حافظه

 زمانی که برای ذخیره‌سازی اطلاعات اعم از عکس و فیلم نیاز به حافظه داشته باشید، کارت حافظه برایتان بهترین انتخاب خواهد بود. این لوازم جانبی برای دستگاه‌های مختلفی اعم از تلفن همراه، لپ‌تاپ، دوربین و غیره قابل استفاده است. کارت‌های حافظه انواع گوناگونی داشته و شامل  SD، Micro SD، CF Card و غیره است که با توجه به نیاز خود می‌توانید محصول مدنظرتان را تهیه و استفاده کنید.

کارت حافظه - لوازم جانبی کامپیوتر

 ۸. اسپیکر

 با اسپیکر و بلندگوهای باکیفیت خودتان را در دنیای صدا غرق کنید! اسپیکرها برای داشتن تجربه بهتر در گیمینگ، تولید محتوا، گوش کردن به آهنگ و غیره بی‌نظیر هستند. همچنین برخی از انواع اسپیکر در برابر آب و گردوغبار مقاوم بوده و حتی در طبیعت نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. درعین‌حال اسپیکرها انواع مختلفی شامل اسپیکر سقفی، دیواری، آویز و غیره دارند که بر اساس سلیقه خود می‌توانید مورد مناسب را انتخاب کنید.

اسپیکر - لوازم جانبی کامپیوتر

 جمع‌بندی

 استفاده از لوازم جانبی در کامپیوترتان می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود تجربه کاربری‌تان داشته باشد. مسئله مهم در خرید این محصولات، انتخاب فروشگاهی درست و مطمئن برای تهیه لوازم جانبی اصل است. فروشگاه داتیس مارت در زمینه عرضه محصولات لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل فعالیت داشته و با خیالی آسوده می‌توانید نسبت به خرید عمده لوازم‌ جانبی مدنظرتان اقدام کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد