کابل AUX برای رادیو ماشین: مزایا و معایب

کابل AUX برای رادیو ماشین: مزایا و معایب

سیستم‌های صوتی مدرن خودرو نسبت به مدل‌های قدیمی، با داشتن امکانات و ویژگی‌های پیشرفته، جایگاه بهتری پیدا کرده اند. یکی از مهم ترین نیازهای رانندگان، اتصال آسان و سریع دستگاه‌های هوشمند پخش کننده موزیک (موبایل، تبلت، حافظه، فلش) به این سیستم‌ها است. خوشبختانه، سازندگان به فکر این موضوع بوده‌اند و برخلاف مدل‌های قدیمی که تنها امکان پخش از طریق سی دی یا رادیو را داشتند، در رادیوهای جدید از پورت‌های ورودی متنوعی استفاده کرده‌اند. یکی از کاربردی‌ترین این پورت‌ها، AUX است که تقریبا در تمامی مدل‌های ساخته شده بعد از سال 2005 وجود دارد.

تفاوت اتصال AUX با اتصال USB

اتصال از طریق AUX با اتصال USB تفاوت‌هایی دارد. درگاه USB اطلاعات خام را منتقل می‌کند و سپس خود رادیو آنها را پردازش کرده و نهایتا پخش می‌کند اما AUX اطلاعاتی را که از قبل توسط دستگاه خارجی پردازش شده، منتقل می‌کند.

پورت‌های AUX در رادیوهای خودرو راه‌حل مناسبی هستند. با استفاده از یک کابل 3.5 میلی متری می‌توانید هر وسیله‌ای را که دارای درگاه مشابه است، به رادیو متصل کنید. تنها کافی است مطمئن شوید دستگاه و کابل دارای سوکت‌های سازگار باشند. حتی اگر گوشی هوشمند شما فاقد چنین سوکتی باشد، می‌توانید با تهیه یک مبدل، اتصال را برقرار کنید.

البته در مقایسه باUSB، AUX یک نقطه ضعف دارد. با اتصال از طریق AUX، سیستم صوتی مانند یک هدفون معمولی عمل می کند. به این معنی که پردازش سیگنال به عهده دستگاه متصل است و رادیو تنها سیگنال را دریافت و به بلندگوها منتقل می‌کند. در نتیجه، ممکن است کیفیت صدا به اندازه اتصال USB نباشد.

با وجود این محدودیت، AUX همچنان راهی آسان و مقرون به صرفه برای پخش موسیقی از دستگاه‌های مختلف در خودرو است. بنابراین اگر رادیوی شما دارای پورت AUX است، از مزایای آن برای داشتن یک سفر لذت بخش‌تر استفاده کنید.

چطور کابل AUX را به رادیوی ماشین وصل کنیم؟

وصل کردن کابل AUX به رادیوی ماشین بسیار ساده است، زیرا بسیاری از دستگاه‌های پخش‌کننده صدا، ورودی AUX مورد نیاز را دارند.

برای وصل کردن کابل AUX، ابتدا باید جای کانکتور مخصوص آن را روی پنل رادیو پیدا کنید. خود کابل باید دو سر یکسان با جک 3.5 میلی‌متری داشته باشد.

سپس یک سر کابل را به ورودی AUX رادیو وصل کنید. سر دیگر آن را نیز باید به جک هدفون گوشی هوشمندتان وصل نمایید. حالا می‌توانید فایل‌های صوتی موردنظرتان را انتخاب کرده و روی گوشی خود پخش کنید.

در مرحله آخر، کافی است با انتخاب ورودی AUX به‌عنوان منبع صدا، حالت AUX را روی رادیوی ماشین فعال کنید.

بعد از انجام این کارها، موسیقی که از گوشی هوشمند پخش می‌شود از آمپلی‌فایر رد شده و با قدرت بیشتری از بلندگوها پخش خواهد شد.

کلام آخر:

ای یو ایکس جز پرسودترین لوازم جانبی موایل است. کاربرد آن علاوه بر انتقال صدا در پخش خودرو، می توان به انتقال صدا در اسپیکرهای خانگی نیز نام برد و همچین هر آنجایی که آنجایی که استفاده از بلوتوث امکان پذیر نباشد، سیم AUX کاربردی است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد