بهترین کابل لایتنینگ سال 1403

بهترین کابل لایتنینگ سال 1403

کابل‌های لایتینگ همه از یک نوع نیستند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها چندین اتصال usb مختلف دارند و برخی دیگر تنها توانایی پشتیبانی از شارژرهای سریع را دارند. خرید یک کابل برای افرادی که فقط به دنبال پیدا کردن یک سیم هستند که یک طرف آن یک نوع کانکتور و طرف دیگر آن کانکتور لایتنینگ باشد کار آسان است، اما این کافی نیست. در واقع برای خرید بهترین کابل لایتنینگ نکاتی وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به این آنها، احتمال اینکه از خریدتان رضایت نداشته باشید وجود دارد. با ما همراه باشید تا راهنمای جامعی برای خرید کابل لایتنینگ را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم برای انتخاب کابل لایتنینگ

با توجه به وجود برندها، طرح‌ها و جنس‌های متفاوت از کابل‌های لایتنینگ، باید مواظب باشید که محصول بی‌کیفیت خریداری نکنید. در ادامه نکاتی که در هنگام خرید کابل لایتنینگ باید به آن‌ها دقت کنید، بیان کرده‌ایم. این موارد عبارت‌اند از:

نوع کابل

اصولا کابل‌های لایتینگ به دو صورت به بازار عرضه می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • کابل لایتنینگ به usb: این نوع از کابل‌ها از یک طرف کانکتور Usb Type_A و از سمت دیگر یک کانکتور لایتنینگ که برای اتصال به آداپتورهایی که درگاه Usb Type_A تایپ دارند مناسب هستند.
  • کابل لایتینگ به usb-c یا همان تایپ C: این نوع از کابل‌ها که جدیدتر هستند از یک طرف یک کانکتور نوع لایتنینگ و از طرف دیگر، یک کانکتور تایپ C دارند. کابل تایپ سی به لایتنینگ همچنین گزینه مناسبی برای اتصال به آداپتورهایی هستند که درگاه آنها usb c است. نمونه ای از کابل شارژ تایپ سی آیفونی را در ادامه اورده شده است.

نوع سوکت: تایپ سی به لایتنینگ

تجمل جریان عبوری: 6 آمپر

اصالت: اصلی (اورجینال)

خرید کابل اصلی آیفون تایپ سی

نوع سوکت: تایپ سی به لایتنینگ

تجمل جریان عبوری: 6 آمپر


خرید کابل آیفونی تایپ سی AA

برن AULEX مدل C07

نوع سوکت: تایپ سی به لایتنینگ

تجمل جریان عبوری: 6 آمپر


خرید عمده کابل تایپ سی لایتنیگ Aulex-C03

 کابل های زیر از طرفی به لایتنینگ و از طرفی به سوکت USB متصل هستند.

برند Ueelr مدل DC320

تجمل جریان عبوری: 3 آمپر

خرید سیم شارزر آیفونی Ueelr-DC320

برند پاواریال مدل DC112

تجمل جریان عبوری: 6 آمپر

خرید کابل آیفونی 6 آمپر DC112

برند میزو مدل X860

تجمل جریان عبوری:2 آمپر

خرید کابل آیفونی Mizoo-X860

با توجه به تفاوت نوع کابل‌ها، در هنگام خرید کابل حتما به نوع درگاه کلگی شارژر دقت کنید.

بهترین کابل های لایتنینگ سال 2024 - لوازم جانبی موبایل

دقت به طول کابل را در هنگام خرید شارژر لایتنینگ

با توجه به اینکه طول کابل‌های لایتینگ با یکدیگر متفاوت است و معمولاً از نیم متر تا ۲ متر هستند؛ بنابراین شما باید متناسب با نیاز خود طول مناسبی را برای کابل خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای شارژ پاوربانک کابل لایتنینگ ۲۵ سانتی‌متری گزینه‌ مناسبی است. همچنین برای داخل خودرو، کابل‌هایی با طول ۲ متر مناسب‌تر هستند.

دقت به جنس و مقاومت کابل لایتنینگ

جنس‌ها و طراحی‌های مختلفی از کابل‌های لایتنینگ در بازار موجود هستند که اصولا کابل‌های ارزان، جنس خوبی ندارند و طول عمر کمی هم دارند. نوع دیگری از کابل‌های لایتنینگ وجود دارند که در کنار کیفیت بالا، از طول عمر بالایی هم برخوردار هستند. کابل‌هایی که از جنس نایلون مقاوم و به شکل بافته شده به بازار عرضه می‌شوند، مقاومت بالایی در برابر سایش، کشیدگی و پارگی دارند.

بهترین کابل های لایتنینگ سال 2024 - لوازم جانبی موبایل

سرعت شارژ کابل

از آنجایی که توانایی عبور جریان برق در کابل‌های لایتنینگ متفاوت است؛ سرعت و زمان شارژ شدن گوشی همراه شما نیز تحت تاثیر نوع کابل لایتنینگ قرار دارد. با افزایش میزان آمپر کابل، سرعت شارژ بیشتر می‌شود. در صورتی که آیفون ۸ یا بالاتر دارید، باید حتما کابلی را خریداری کنید که قابلیت پشتیبانی از فست شارژ را داشته باشد.

توجه به قابلیت انتقال داده کابل

از دیگر نکات مهم در انتخاب کابل لایتنینگ، توجه کردن به قابلیت پشتیبانی انتقال داده است؛ چرا که برخی از کابل‌ها، توانایی انتقال جریان برق را دارند و از طریق آن‌ها فقط می‌توان دستگاه را شارژ کرد. در صورتی که نیاز به انتقال عکس، فیلم و داده‌های خود از لپ‌تاپ یا آیپد داشته باشید، باید از کابل‌هایی که قابلیت انتقال داده‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها را دارند، استفاده کنید.

بهترین کابل های لایتنینگ سال 2024 - لوازم جانبی موبایل

برند کابل لایتنینگ

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار بر کیفیت و عملکرد کابل لایتنینگ، برند این محصول است. در واقع شما با خرید یک کابل لایتنینگ که برند معتبری دارد، خیالتان بابت اصالت کالا و کیفیت آن راحت است.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده که باید در هنگام خرید کابل لایتنینگ به آن‌ها توجه کنید، در نظر گرفتن قیمت این محصول، بسیار حائز اهمیت است. همچنین خرید از مراکز معتبر عرضه کننده کابل لایتنینگ این تضمین را به شما می‌دهد که محصول با کیفیتی را خریداری می‌کنید.

کلام نهایی

کابل‌های لایتنینگ یکی از تجهیزات جانبی مورد نیاز برای بسیاری از افراد است که دارای تلفن هوشمند هستند. با توجه به اینکه تنوع این محصول نیز همانند هر محصول دیگری، بالا است؛ از این رو در هنگام خرید آن باید نهایت دقت را به خرج دهید. در مطالب فوق به عواملی که باید در انتخاب کابل لایتنینگ به آن‌ها دقت کنید را مورد بررسی قرار دادیم. ناگفته نماند که در هنگام خرید این محصول، بهتر است تنها به قیمت توجه نکرده و خرید محصول قیمت مناسب با کیفیت مطلوب را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. تنوع بی‌نظیری از کابل لایتنینگ در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل داتیس مارت موجود بوده که می‌توانید موردمناسب را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد