اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون

آیفون های اپل از زمان انتشار آپدیت iOS 11 به قابلیت خاصی تحت عنوان “Share Your Wi-Fi” مجهز شده‌اند که به موجب

آیفون های اپل از زمان انتشار آپدیت iOS 11 به قابلیت خاصی تحت عنوان “Share Your Wi-Fi” مجهز شده‌اند که به موجب آن می‌توانند خیلی سریع رمز یک شبکه وای فای را با یک آیفون دیگر تبادل نمایند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون بپردازیم و نحوه دقیق انجام این کار را برایتان شرح دهیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

 

مقدمه

به خاطر سپردن رمز وای فای کار ساده‌ای نیست، مخصوصا زمانی که شما در بازه های زمانی متفاوت در مکان های مختلفی حضور داشته باشید و از اینترنت وای فای مخصوص آن مکان ها استفاده کنید. موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که رمز عبور شبکه وای فای هر یک از این مکان ها با هم متفاوت باشد. برای ساده‌تر شدن اتصال به وای فای در اندروید و iOS قابلیتی تحت عنوان Save Networks ارائه شده که به موجب آن اطلاعات هر شبکه وای فایی که یک مرتبه به آن متصل می‌شوید در گوشی ذخیره می‌شوند تا هر بار برای اتصال مجدد به آن شبکه نیازی به وارد کردن رمز عبور وجود نداشته باشد. به عنوان مثال تصور کنید به رستورانی مراجعه می‌کنید که سرویس وای فای رایگان ارائه کرده است. شما با سوال کردن از مسئول رستوران، رمز وای فای را دریافت می‌کنید و آیفون خود را به آن شبکه متصل می‌نمایید.

از این پس رمز عبور آن شبکه وای فای در حافظه آیفون ذخیره شده و هر بار که شما به آن رستوران بروید، می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن دوباره رمز وای فای از اینترنت آن رستوران استفاده به عمل آورید. در اینگونه مواقع عموما اتصال به شبکه وای فای مذکور هم به طور خودکار انجام می‌شود. حالا تصور کنید که با دوستتان به همان رستوران بروید و دوستتان هم بخواهد به شبکه وای فای رستوران متصل شود. در این شرایط شما باید رمز وای فای آن رستوران را به خاطر بیاورید و آن را در اختیار دوستتان قرار دهید یا اینکه دوباره از مسئول رستوران رمز وای فای را بپرسید. برای رفع مشکل در اینگونه مواقع قابلیت اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون (Share Your Wi-Fi) ارائه شده است! این قابلیت امکان اشتراک گذاری سریع رمز یک شبکه وای فای مابین دو آیفون را فراهم می‌کند.

قابلیت اشتراک گذاری سریع رمز شبکه وای فای در iOS 11 معرفی شد و هم اکنون در تمام نسخه های جدید سیستم عامل آی او اس هم قابل استفاده است. دقت داشته باشید که این قابلیت فقط برای اشتراک گذاری رمز مابین دو آیفون کارایی دارد و نمی‌توان از آن برای ارسال رمز وای فای به یک گوشی اندرویدی استفاده کرد. ضمنا حتما باید یکی از دو آیفونی که قرار است رمز وای فای مابین آن ها اشتراک گذاری شود به شبکه وای فای مورد نظر متصل باشد. خوشبختانه مراحل بسیار ساده‌ای باید برای اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون طی شود. در ادامه شما را با نحوه دقیق انجام این کار آشنا می‌کنیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون

فرض را بر این قرار دهید که آیفون A آیفونی است که قبلا به یک شبکه وای فای متصل شده و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور مجددا به آن شبکه متصل شده است و آیفون B آیفون جدیدی است که می‌خواهد برای اولین بار به آن شبکه وای فای متصل شود. در این شرایط باید به شرحی که در ادامه عنوان می‌کنیم پیش بروید:

 

وارد بخش تنظیمات آیفون B شده و بخش Wi-Fi را انتخاب نمایید تا مثل عکس فوق لیست شبکه های وای فای در دسترس نمایان شود. از این لیست شبکه وای فایی را انتخاب کنید که قصد اتصال به آن را دارید و آیفون A به آن متصل است. در این شرایط مثل عکس سمت راست، صفحه‌ای به جهت وارد کردن رمز وای فای نمایان می‌شود.

 

حالا صفحه نمایش آیفون A را روشن کنید و قفل نمایشگر آن را باز نمایید. آیفون A را به آیفون B نزدیک کنید تا یک پیغام پاپ آپ به صورت خودکار روی صفحه نمایش آیفون A نمایان شود. زمانی که این پیغام روی نمایشگر آیفون A نمایان شد، گزینه Share Password را انتخاب کنید و کمی منتظر بمانید تا اشتراک گذاری سریع رمز وای فای آیفون ها انجام شود و گزینه عبارت Complete در نمایشگر آیفون A نمایان شود. می‌توانید گزینه Done را در این مرحله انتخاب کنید.

 

مشاهده خواهید کرد که در همین حین فیلد پسورد آیفون B به طور خودکار پر می‌شود. بنابراین در آیفون B گزینه Join را لمس کنید و کمی منتظر باشید تا اتصال به شبکه وای فای مورد نظر انجام شود. به همین راحتی می‌توانید رمز وای فای هر مکانی را بدون نیاز به حفظ کردن و در اختیار داشتن آن با دیگر کاربران آیفون های اپل به اشتراک بگذارید. نکته جالب اینجاست که شبکه وای فای مورد نظر از آن پس در آیفون B هم به عنوان یک شبکه وای فای شناخته شده شناسایی می‌شود و کاربر آیفون B برای اتصال به آن شبکه نیازی به وارد کردن مجدد رمز عبور ندارد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه به اشتراک گذاری سریع پسورد وای فای در آیفون های اپل پرداختیم. این روش فقط در آیفون هایی قابل استفاده است که حداقل از آی او اس 11 بهره‌مند باشند. با بکارگیری این ترفند می‌توانید از اشتراک گذاری سریع رمز وای فای مابین دو آیفون لذت ببرید. امیدواریم که از این مقاله اختصاصی فروشگاه لوازم جانبی موبایل داتیس مارت استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد