گوشی اندروید شما شارژ نمی شود؟ 7 راهنمایی و ترفند برای تعمیر آن

گوشی اندروید شما شارژ نمی شود؟ 7 راهنمایی و ترفند برای تعمیر آن

احتمالا زیاد به فرآیند شارژ کردن گوشی خود فکر نمی‌کنید؛ فقط کابل را وصل می‌کنید و می‌روید. البته روزی که گوشیتان با وصل کردن کابل، شارژ نشود، در آن صورت برای راه انداختن آن ممکن است موهای خود را چنگ بزنید.

خوشبختانه، نیازی نیست با توقف شارژ گوشی خود به سراغ یک مرکز خدمات بشتابید، زیرا احتمال خوبی وجود دارد که خودتان بتوانید آن را در خانه تعمیر کنید. در بسیاری از مواقع، راه حل بسیار ساده است. بنابراین اگر گوشی اندروید شما شارژ نمی شود، این نکات و ترفندها را برای رفع آن امتحان کنید.

نکته اول: راه اندازی مجدد گوشی

گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید برای شروع، سعی کنید گوشی خود را خاموش و روشن کنید. اغلب اوقات، دلیل شارژ نشدن گوشی شما هنگام وصل کردن به برق، قطع ارتباط است. برای رد کردن چنین اشکال موقتی، فقط باید دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. به هر حال، راه اندازی مجدد گوشی می‌تواند انواع مشکلات را حل کند.

7 راهکار برای شارژ گوشی اندروید داتیس مارت

راه اندازی مجدد گوشی، تمام سرویس‌های پس‌زمینه را متوقف می‌کند و ممکن است مشکل شارژ موبایل شما را حل کند. راه اندازی مجدد همچنین اجزای اصلی گوشی شما را در صورتی که یکی از آنها هنگام انجام وظیفه‌ای خراب شده باشد، تازه می‌کند.

برای راه اندازی مجدد سریع، به سادگی دکمه پاور را نگه دارید و گزینه راه اندازی مجدد را بزنید. بسته به تلفن شما، ممکن است لازم باشد به جای آن، همزمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا را فشار دهید.

نکته دوم: راه اندازی مجدد در حالت ایمن

گوشی خود را در حالت ایمن قرار دهید اگر بعد از راه اندازی مجدد، تلفن شما شارژ نشد، مرحله بعدی این است که سعی کنید تلفن خود را در حالت ایمن بوت کنید. اساساً، حالت ایمن یک محیط سندباکس است که تلفن شما را فقط به نرم افزارهایی که در ابتدا با آن عرضه شده است، محدود می‌کند. این بدان معناست که هیچ کدام از برنامه‌های شخص ثالثی که دانلود کرده‌اید در حالت ایمن اجرا نمی‌شوند.

برای ورود به حالت ایمن در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، هنگام خاموش کردن، دکمه راه اندازی مجدد را نگه دارید. باید پیغامی مبنی بر راه اندازی مجدد به حالت ایمن مشاهده کنید. برای خروج از حالت ایمن، به سادگی گوشی خود را به طور معمول راه اندازی مجدد کنید.

ارائه 7 راهکار برای شارژ گوشی اندروید داتیس مارت

اگر می‌توانید در حالت ایمن گوشی خود را شارژ کنید، مطمئن هستید که مقصر یک سرویس شخص ثالث است. پس از تأیید اینکه این مشکل است، به برنامه‌هایی که اخیراً دانلود کرده‌اید، نگاهی بیندازید. یکی از آنها می‌تواند علت مشکلات شارژ شما باشد. سعی کنید برنامه‌های نصب شده اخیر یا غیر قابل اعتماد را حذف کنید. سپس گوشی خود را به طور معمول راه اندازی مجدد کنید و ببینید آیا شارژ می‌شود یا خیر.

نکته سوم: تست کابل شارژ و یا آداپتور

به سراغ خرید شارژر سامسونگ یا هر برند دیگری بروید اگر همچنان گیر کرده‌اید و تعجب می‌کنید که چرا گوشی شما شارژ نمی‌شود، وقت آن است که نگاهی به کابل شارژ خود بیندازید. ممکن است سیم کابل شما شل باشد، آداپتور از کار افتاده باشد یا سوکت وصل شده به آن خراب باشد. برای رد کردن سخت افزار معیوب، سعی کنید گوشی خود را از طریق کابل، آداپتور یا منبع تغذیه دیگری مثل پاوربانک شارژ کنید.

ساده‌ترین راه برای اینکه بفهمید آیا کابل مقصر مشکلات شماست، اتصال گوشی خود به رایانه از طریق USB است. اگر تلفن شما از طریق رایانه شخصی قابل شارژ است، می‌توانید عیب یابی را به سمت آداپتور و سوکت محدود کنید.

در صورتی که کابل دیگری کار را راه انداخت، یک کابل جدید بخرید. بهترین کابل‌های شارژ یا لوازم جانبی، مدل های اصلی هستند یا مدل های معتبر شرکتی هستند. (از خریدهای تقلبی و بی کیفیت اجتناب کنید)

نکته چهارم: مطمئن شوید که مشکل نرم افزاری نیست!

 اگر گوشی شما شارژ نمی‌شود، اما نشان می‌دهد که در حال شارژ است، یا برعکس، در حال شارژ است ولی نشان نمی‌دهد، ممکن است به دلیل یک باگ نرم افزاری باشد. با نصب برنامه رایگان Ampere می‌توانید به طور قطعی متوجه شوید که آیا دستگاه شما در حال دریافت برق است یا خیر.

Ampere  یک برنامه ساده است که به شما امکان می‌دهد ببینید گوشی شما در هر لحظه چقدر جریان تخلیه یا شارژ می‌کند. همچنین وضعیت باتری گوشی شما را بررسی می‌کند، ولتاژ در دسترس را نشان می‌دهد و دمای فعلی را نمایش می‌دهد.

با نصب برنامه  Ampere، گوشی خود را به یک منبع تغذیه وصل کنید، سپس برنامه را اجرا کنید و ببینید آیا نشان می‌دهد که گوشی شما در حال شارژ است. اگر گوشی شما شارژ می‌شود اما نماد شارژ را نشان نمی‌دهد، احتمالاً یک باگ نرم افزاری است. برای رفع این مشکل، می‌توانید سیستم عامل اندروید خود را به روز کنید یا بازنشانی سخت انجام دهید.

نکته پنجم: پورت شارژ را تمیز کنید

اگر برنامه Ampere هیچ شارژی برای گوشی شما نشان نمی‌دهد، ممکن است دلیل آن کثیفی یا خرده داخل پورت شارژ باشد. ذرات گرد و غبار به سرعت می‌توانند در ورودی شارژ جمع شوند و ارتباط گوشی شما با منبع تغذیه را مختل کنند.

پورت شارژ گوشی خود را بررسی کنید و اگر متوجه تجمع کثیفی یا سایر لکه ها شدید، آن را تمیز کنید. این کار را به راحتی می‌توانید با یک گوش پاک کن خشک به آرامی تمیز کنید. حرکت آرامی داشته باشید و هیچ وسیله‌ای را خیلی عمیق داخل پورت شارژ فشار ندهید.

برای مشاهده بهتر داخل پورت، از یک چراغ قوه برای بررسی کامل ناحیه استفاده کنید. اگر متوجه هر گونه جسم خارجی گیر کرده داخل آن شدید، می‌توانید با استفاده از ابزار خروج سیم کارت یا خلال دندان آن را تمیز کنید. فقط در این کار بسیار مراقب باشید که هیچ یک از پین‌های شارژ را که می‌تواند به طور دائم به گوشی شما آسیب برساند، خراب نکنید. پس از تمیز کردن کامل پورت، دوباره سعی کنید گوشی خود را شارژ کنید.

نکته ششم: بررسی کنید که گوشی شما آسیب دیده از آب نباشد

آب و وسایل الکترونیکی با هم سازگار نیستند، حتی برای گوشی‌های ضد آب نیز مراقبت‌های خاصی برای حفظ ضد آب بودن آنها لازم است. اگر گوشی شما خیس شده باشد و اکنون تعجب می‌کنید که چرا شارژ نمی‌شود، به احتمال زیاد علت آن آب است.

اگر احتمال آسیب به آب وجود دارد، به هیچ وجه نباید گوشی خود را شارژ کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که اجزای داخلی گوشی شما کاملاً خشک شده‌اند. تمام توصیه‌های آنلاین دیگر را نادیده بگیرید، تنها راه ایمن برای انجام این کار این است که گوشی خود را در یک مکان با تهویه مناسب قرار دهید و حدود یک روز صبر کنید. آن را در کاسه برنج قرار ندهید.

پس از 24 ساعت خشک شدن، سعی کنید گوشی خود را به برق وصل کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. پس از خشک شدن اتصالات، ممکن است متوجه شوید که دوباره شروع به شارژ شدن می‌کند.

نکته هفتم: مراجعه به مراکز خدمات موبایل

اگر همه کارها را انجام دادید و همچنان گوشی شما شارژ نمی‌شود، وقت آن است که به یک مرکز خدمات مراجعه کنید و از یک متخصص کمک بگیرید. آنها ممکن است بتوانند نقصی را که شما متوجه نشده‌اید پیدا کنند یا خرابی سخت افزاری را تشخیص دهند.

امیدواریم گوشی شما همچنان تحت گارانتی باشد، بنابراین برای تعمیر آن نیازی به پرداخت هزینه نداشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید قطعه خراب شده را تعویض کنید که هزینه در بر خواهد داشت. ارزانترین لوازم جانبی موبایل نیز می تواند در طول زمان برای شما هزینه بر باشد به همین دلیل سعی کنید از فروشگاه های دست اول و وارد کننده مستقیم مانند داتیس مارت سفارش خود را ثبت کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد