چگونه از کم شنوایی جلوگیری کنیم + معرفی هدفون های استاندارد

چگونه از کم شنوایی جلوگیری کنیم + معرفی هدفون های استاندارد

کم شنوایی در جوانان یک مشکل جدی فزاینده در سراسر جهان است. از هر پنج نوجوان یک نفر به نوعی از کم شنوایی رنج می‌برد که در مقایسه با دهه 1990، 30 درصد افزایش داشته است. این یک بیماری همه گیر در حال افزایش است و ارتباط زیادی با افزایش استفاده از هدفون های نامناسب و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند دارد.

به لطف تلفن های هوشمند، اکنون می توانیم هر زمان که مایل بودیم به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهیم. با این حال، بسیاری از این دستگاه‌ها با هدفون‌های بی‌کیفیت عرضه می شوند. آیا می‌دانستید که طبق آمار، آنها بدترین گزینه برای گوش ما هستند؟ بنابراین، مهم است که در صورت استفاده از هدفون، کیفیت خوبی داشته باشد تا کم‌ترین آسیب ممکن را به گوش شما وارد کنند.

کم شنوایی چیست؟

شخص کم شنوا اساساً کمتر از حد معمول می شنود. کم شنوایی می تواند یک یا هر دو گوش را درگیر کند و می تواند به عنوان خفیف، متوسط، شدید یا عمیق طبقه بندی شود. کم شنوایی می تواند به دلایل مختلفی باشد: بیماری‌ها، عفونت‌های گوش، عوارض کانال گوش، یا کار در محیط هایی با آلودگی صوتی بالا.

با این حال، به دلیل عادات بد استفاده از هدفون، جوانان بیشتری با ناشنوایی اولیه به کلینیک ها مراجعه می‌کنند. تنها در ایالات متحده، 15 درصد از جوانان بالای 18 سال از نوعی کم شنوایی رنج می برند. بدتر از همه، از آنجایی که ناشنوایی یک فرآیند تدریجی است، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که شنوایی خود را از دست می‌دهند و اجازه می‌دهند تا زمانی که خیلی دیر شده است؛ مشکل کنترل نشده ادامه یابد.

بهترین و بدترین هدفون در رابطه با کم شنوایی چیست؟

از دست دادن شنوایی می تواند در اثر گوش دادن به موسیقی با صدای بیش از حد برای مدت طولانی رخ دهد و این به راحتی با استفاده نادرست از هدفون اتفاق می افتد. هدفون امواج صوتی بسیار بلند و متمرکزی را به گوش منتقل می کند و اگر بیش از 85 دسی بل، یعنی حداکثر نقطه صدای ایمن، تجاوز کند، می تواند به سرعت آسیب جبران ناپذیری به گوش وارد کند.

ما نمی‌گوییم از استفاده از هدفون دوری کنید. هدفون برای غرق شدن در دنیای موسیقی، کارهای روزمره و مکالمات عالی است.آن‌ها به ما این امکان را می دهند که بدون ایجاد مزاحمت برای کسی، فرار کنیم و از موسیقی مورد علاقه خود در هر کجا و در هر زمان لذت ببریم. فقط باید با دقت از آنها استفاده کنیم.

علاوه بر این، برخی از هدست‌ها نسبت به سایرین ایمن‌تر هستند و می‌توانیم نکات خاصی را برای جلوگیری از بروز مشکل رعایت کنیم.

انتخاب یک هندزفری خوب

دو نوع هندزفری وجود دارد:

هندزفری پشت باز

بهترین هدفون‌های نوع باز صدایی با کیفیت بالا تولید می‌کنند. شما می توانید آنها را تشخیص دهید زیرا دارای نوعی توری هستند که از روی آن می‌توانید درایورهای تولید صدا را مشاهده کنید. با این حال، آن‌ها در جداسازی نویز خارجی ضعیف هستند، که بسیاری از کاربران با افزایش بیش از حد صدا آن را جبران می کنند و در نتیجه احتمال آسیب شنوایی را افزایش می‌دهند.

هندزفری پشت بسته

همانطور که از نام آن پیداست، هدفون های روی گوش نوع بسته دارای سطحی محکم و بدون توری هستند. این نوع هدست بهترین حذف نویز موجود در بازار را ارائه می‌دهد. آن‌ها مهر و مومی ایجاد می‌کنند که صدا را بین گوش و هدفون به دام می اندازد و اجازه نمی دهد صدای خارجی به فضا نفوذ کند.

این مدل برای جلوگیری از کم شنوایی بهترین است. زیرا کاربر کنترل کاملی بر صداهایی دارد که به گوش او می‌رسد. هدفون بسته به ما این امکان را می‌دهند که به موسیقی خود با صدای ایمن گوش دهیم، زیرا نیازی به جداسازی صدای محیط و افزایش صدا نداریم. ایرپاد awei و ایرپاد اپل می‌تواند گزینه‌های خوبی باشند.

سخن آخر

انتخاب یک هندزفری با کیفیت بالا می‌تواند به شما در جلوگیری از کم شنوایی کمک کند و به شما اطمینان دهد که هیچ مشکلی سلامت گوش شما را تهدید نخواهد کرد. در نهایت، انتخاب محصولات به تطابق با نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. بررسی و مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهینه‌تری داشته باشید.

شما می‌توانید از خدمات وب‌سایت ما در خصوص لوازم جانبی عمده نیز استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد