8 روش پنهان برای شارژ بی سیم گوشی

8 روش پنهان برای شارژ بی سیم گوشی

روز‌هایی که برای پرکردن شارژ باتری گوشی خود از شارژر‌های بسیار سنگین و دست و پا گیر استفاده می‌کردید، گذشته است. در حال حاضر اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی برای شارژ باتری خود با تکنولوژی Qi سازگار هستند. به کمک این تکنولوژی می‌توانید باتری موبایل خود را بدون نیاز به شارژ‌های معمولی و به کمک سیستم بی‌سیم به سادگی شارژ کنید.

پایه نگهدارنده ماشین

پایه‌های نگهدارنده ماشین تقریباً در همه جا وجود دارند. با این حال، پایه‌های نگهدارنده‌ای که بتوانند گوشی شما را شارژ کنند، هنوز کمی ناشناخته‌اند. این لوازم جانبی های جدید پرکاربرد دقیقاً مانند پایه نگهدارنده ماشین معمولی به نظر می‌رسد. اما این وسیله به جز پایه‌ای که تلفن شما را نگه می‌دارد، حاوی سیم پیچ‌های شارژ بی‌سیم نیز است.

این نوع شارژر‌ها بیشتر از آن چیزی که انتظار دارید، تنوع دارند. یکی از مدل‌های این نوع شارژر‌ها پایه نگهدارنده موبایل با قابلیت شارژ بی‌سیم Mophie با MagSafe است که تلفن شما را با استفاده از آهن‌ربا‌های قدرتمند ثابت نگه می‌دارد. چنین پایه‌هایی اغلب برای گوشی‌های آیفون طراحی شده‌اند؛ اما برخی از لوازم جانبی MagSafe برای گوشی‌های اندروید نیز طراحی شده‌اند.

اگر قصد خرید ماشین جدیدی را دارید، به احتمال زیاد اصلاً نیازی به پایه نگهدارنده ماشین نداشته باشید. چرا که بسیاری از ماشین‌های امروزی دارای پد شارژ بی‌سیم Qi هستند و اغلب در جایی در اطراف کنسول ماشین قرار می‌گیرد.

شارژ گوشی موبایل - لوازم جانبی موبایل

پشت یک تلفن دیگر

یکی دیگر از روش‌های استفاده از شارژر بی‌سیم، استفاده از یک تلفن دیگر است. این تکنولوژی که به آن شارژر معکوس می‌گویند، به کمک تماس گوشی شما با یک موبایل دیگر انجام می‌شود. شارژ بی‌سیم معمولاً یک ویژگی ذخیره‌شده برای تلفن‌های رده‌بالا هوشمند است. برای استفاده از این قابلیت شارژ به کمک یک گوشی دیگر، هدفون‌های بی‌سیم یا سایر دستگاه‌های سازگار با تکنولوژی Qi در پشت گوشی موردنظر قرار بگیرد. سپس انرژی از یک گوشی به باتری گوشی دیگر منتقل خواهد شد. این ویژگی با نام‌های بسیاری مانند Wireless PowerShare در برند سامسونگ شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است که شارژ بی‌سیم معکوس نمی‌تواند جایگزین شارژر اصلی شما باشد. چرا که این فرآیند سرعتی حدود ۵ وات داشته و فرایند شارژ موبایل زمانبر خواهد بود. همچنین استفاده مداوم از این تکنولوژی میزان انرژی باتری را در تلفن منبع کاهش می‌دهد.

شارژ گوشی موبایل - لوازم جانبی موبایل

مستقیماً روی میز کار یا میز تحریر

شارژ بی‌سیم نسبت به سال‌های گذشته تغییرات شگرفی داشته است. اگر می‌خواهید کمی جادو را به این تجربه تزریق کنید، فقط با گذاشتن گوشی خود روی میز، می‌توانید باتری آن را به سادگی شارژ کنید.

شارژ گوشی - لوازم جانبی موبایل

روی میز کنار تخت خواب

وقتی شب به رختخواب می‌روید، احتمالاً تلفنتان را در جایی نزدیک به خود قرار می‌دهید. آیا تخت شما نزدیک پریز است؟ آیا کابلی دارید که آن را تا نزدیک تختان کشیده باشید؟ وقتی می‌توانید یک پاتختی با تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi تهیه کنید، دیگر نیازی به این اقدامات ندارید! لازم به ذکر است که از این نوع شارژر نباید انتظار شارژ سریع را داشته باشید.

شارژ گوشی موبایل - لوازم جانبی موبایل

روی یک لامپ

میز کنار تخت علاوه بر اینکه بهترین مکان برای قرار دادن یک چراغ رومیزی و مجموعه‌ای از کتاب ها است، می‌تواند برای قرار گرفتن شارژر نیز مناسب باشد. قرار دادن یک شارژر بی‌سیم در لامپ چراغ مطالعه یا چراغ خواب کنار تخت خواب شاید کاربرد بالایی نداشته باشد اما گاهی اوقات از بهم ریختگی‌ها جلوگیری می‌کند.

چراغ‌های رومیزی با شارژ بی‌سیم پایه‌های صافی دارند تا بتوانید گوشی خود را روی آن قرار دهید. برخی از آن‌ها نیز دارای پورت‌های USB اضافی هستند؛ بنابراین می‌توانید برای تسریع شارژ کردن گوشی، به جای استفاده از سیستم شارژر بی‌سیم، از اتصال کابل شارژر استفاده کنید.

شارژ گوشی موبایل - لوازم جانبی موبایل

روی پاور بانک یا باتری خارجی

به کمک پاوربانک‌ها می‌توانید چندین بار گوشی خود را شارژ کنید و این امکان وجود دارد که در هر کجا که هستید موبایل خود را شارژ کنید. با این حال، خود پاوربانک‌ها یک وسیله اضافه در کیف شما هستند. ضمن اینکه برای استفاده از آن نیاز به یک کابل دیگر هم دارید.

به کمک پاوربانک‌های بی‌سیم، بدون نیاز به کابل می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید. کافیست باتری خارجی را در بالای گوشی خود قرار دهید. لازم به ذکر است برای شارژ گوشی به کمک این نوع شارژر به زمان بیشتری نسبت به شارژر‌های سیمی نیاز دارید.

تقریباً همه روش‌های شارژ بی‌سیم با همین اشکال روبرو هستند که فرایند پر شدن باتری گوشی به این روش بسیار طولانی و زمان بر است. اما در عین حال مزایای زیادی نیز دارند؛ یک پایه شارژ بی‌سیم حداقل به شما امکان می‌دهد در حین شارژ شدن تلفنتان یک ویدیو تماشا کنید، موزیک گوش کنید یا حتی استراحت کنید.

شارژ تلفن همراه - لوازم جانبی موبایل

روی قاب عکس

یک شارژر بی‌سیم فضای مفید روی میز شما را اشغال می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر شارژر بی‌سیم، یک اثر هنری نیز داشته باشید. شارژری را در نظر بگیرید که علاوه بر شارژ موبایل، به عنوان یک قاب عکس نیز عمل می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن گوشی خود روی قاب عکس، به سادگی آن را شارژ کنید.

لوازم جانبی موبایل برای شارژ تلفن همراه

با باتری متصل به پشت تلفن

تقریباً همه روش‌های شارژ بی‌سیم با همین اشکال روبرو هستند که فرایند شارژ باتری بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ اما یک شارژر بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد تا در حین شارژ شدن تلفنتان یک ویدیو تماشا کنید، موزیکی را بشنوید یا حتی استراحت کنید.

یکی از روش‌های شارژ بی‌سیم گوشی، استفاده از باتری متصل به پشت تلفن شماست. این باتری به صورت مغناطیسی به پشت گوشی شما می‌چسبد و انرژی الکتریکی را به باتری منتقل می‌کند. در زمان استفاده از این روش شارژ‌کردن، می‌توانید به کارهای معمول خود مشغول شوید. راه بروید، بدوید یا حتی روی یک صندلی بنشینید.

شارژ تلفن همراه - لوازم جانبی موبایل

جمع‌بندی

در بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی، سرعت شارژ باتری به کمک شارژر‌های سیمی به قدری زیاد است که در کمتر از نیم ساعت باتری گوشی شما به صورت کامل پرخواهد شد. با این حال، تکنولوژی جدیدی وجود دارد که نیازی به تماس با کابل‌ها و استفاده از شارژر‌های سیمی نیست. شارژر‌های بی‌سیم ضمن تنوع بالا، به شما کمک می‌کنند تا در هر مکان و موقعیتی به سادگی باتری موبایل خود را شارژ کنید. لازم به ذکر است که استفاده از شارژر بی‌سیم آسیبی به باتری گوشی وارد نمی‌کند اما با این حال بهتر است تنها در مواقع ضروری از آن استفاده شود. بهترین و کامل‌ترین تنوع شارژرهای بی‌سیم در داتیس مارت موجود بوده که می‌توانید با بررسی مدل‌ها، لوازم جانبی مدنظرتان را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه علاوه بر لیست لوازم جانبی موبایل برای مغازه، یک سری تخفیف ویژه برای همکاران با هدایا در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد