چگونه بدانیم کابل تایپ سی ما فست شارژ است؟

چگونه بدانیم کابل تایپ سی ما فست شارژ است؟

شاید تصور کنید استفاده از کابل شارژ گوشی، ساده‌ترین کاری است که شما انجام می‌دهید؛ راستش را بخواهید خیلی هم بی راه فکر نمی‌کنید اما این راحتی در استفاده، باید و نبایدی دارد که اگر به آن توجه نشود، به دردسر خواهید افتاد. در این متن همراهتان هستیم تا راهنمای جامعی برای استفاده از USB-C به شما ارائه کنیم. همچنین می‌توانید همراه ما باشید تا پرسودترین خرید عمده لوازم جانبی موبایل را به شما معرفی کنیم.

نکات کلیدی در مورد USB-C

به طور کلی، بهتر است از کابلی استفاده کنید که به همراه گوشی شما ارائه شده است. اگر کابلی همراه گوشی نبود، فقط از کابل های ساخت مخصوص گوشی خود استفاده کنید.

می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی میزان ولتاژ را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا شارژ سریع کار می‌کند یا خیر.

شارژ سریع یک ویژگی نسبتاً جدید در گوشی های هوشمند است که رایج شده است. برخی از دستگاه‌ها را می‌توان در کمتر از یک ساعت از 0 به 100 درصد شارژ کرد. این موضوع فوق العاده است، اما با هر کابل USB-C قدیمی کار نمی‌کند.

یک پورت USB معمولی حدود 2.5 وات توان به دستگاه متصل ارسال می‌کند. شارژ سریع این میزان را در حالت کم به 15 وات افزایش می‌دهد، در حالی که برخی از آنها به 100 وات نیز می‌رسند. اگر می خواهید از این سرعت های شارژ سریعتر استفاده کنید، باید مطمئن شوید که لوازم جانبی سازگار دارید که این امر در خرید عمده کابل تایپ سی بسیار مهم است.

مسئله فقط کابل نیست!

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که کابل USB-C تنها بخشی از معادله شارژ سریع است. آداپتور AC نیز باید از شارژ سریع پشتیبانی کند. یک کابل سازگار با شارژ سریع، دستگاه شما را با سرعت بیشتری نسبت به استفاده از یک آداپتور AC استاندارد شارژ نخواهد کرد.

اگر گوشی شما از یکی از چندین استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، احتمالاً با یک آداپتور AC و کابلی عرضه شده است که این امکان را فراهم می‌کند. در غیر این صورت، می‌توانید بررسی کنید که دستگاه شما از کدام استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و لوازم جانبی سازگار را پیدا کنید.

آیا کابل من یک کابل شارژ سریع است؟

چند روش وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا بررسی کنید آیا کابل های موجود شما از شارژ سریع پشتیبانی می کنند یا خیر. ابتدا باید بسته‌بندی گوشی خود را بررسی کنید یا لیست آن را به صورت آنلاین پیدا کنید و ببینید چه چیزی در جعبه ذکر شده است.

اگر گوشی شما با کابل USB-C شارژ سریع همراه شده باشد، مشخصات کابل روی جعبه یا به صورت آنلاین ذکر خواهد شد. گاهی اوقات به سادگی عبارت "شارژ سریع" نوشته شده است. سایر اصطلاحاتی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از "شارژ سریع تطبیقی"، "شارژ سریع"، و "USB PD" یا "USB تامین انرژی"

راه آسان دیگر برای بررسی ضخامت کابل است. کابل های شارژ سریع تمایل به کمی ضخیم‌تر از کابل‌های معمولی دارند، اما این همیشه به راحتی قابل تشخیص نیست.

تشخیص کابل شارژ سریع آیفون و اندروید

اگر مطمئن هستید آداپتور برق از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با استفاده از گوشی خود نیز از قابلیت فست شارژ بودن کابل اطمینان حاصل کنید. کاربران آیفون و اندروید می‌توانند از اپلیکیشنی به نام Ampere استفاده کنند که ولتاژ را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد. اگر عددی بالاتر از ۵ ولت، ۹ ولت یا ۱۲ ولت مشاهده کردید، به معنی فعال بودن شارژ سریع است. همچنین برخی از گوشی‌های اندرویدی هنگام اتصال به شارژر سریع، عبارت "Fast Charging" را روی صفحه قفل نمایش می‌دهند. که این نمایش این عبارت را در آداپتور 25 وات سامسونگ اصلی مدل AA و آداپتور اصلی ویتنام 45 وات سامسونگ مدل سه پین می توانید ببینید.

متاسفانه اکثر کابل‌های USB-C برچسبی برای نشان دادن پشتیبانی از شارژ سریع ندارند. با این حال، ممکن است روی برخی از آن‌ها نماد صاعقه یا حروف اختصاری "Quick Charge" را مشاهده کنید.

به طور کلی، استفاده از کابل و آداپتور USB-C که مختص گوشی شما ساخته شده‌اند، بهترین راه برای اطمینان از حداکثر سرعت شارژ است. همه کابل‌های USB-C عملکرد یکسانی ندارند، بنابراین در انتخاب آن‌ها دقت کنید. برای راهنمایی بیشتر و خرید عمده کابل شارژ ، می‌توانید به راهنمای خرید بهترین کابل‌های USB-C ما مراجعه نمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد