چگونه تجارت لوازم جانبی تلفن خود را توسعه دهیم؟

با افزایش استفاده از تلفنهای همراه در جامعه، تقاضا برای لوازم جانبی نیز بیشتر شده است. این محصولات نه تنها کاربردی هستند، بلکه به یک سبک زندگی تبدیل شدهاند و افراد انواع مختلفی از لوازم جانبی، از هدفونها و هندزفریها گرفته تا گلس و قاب محافظ را خریداری میکنند. با این وجود، با توجه به رقابت زیادی که در این صنعت وجود دارد، برای موفقیت در آن باید تلاش بیشتری به خرج دهید و با استراتژیهای خلاقانه و برنامهریزی هوشمند، توجه مشتریان را جلب کنید. در این نوشته قصد داریم به جواب سوال، چگونه تجارت لوازم جانبی موبایل را توسعه دهیم، بپردازیم. این راهنما کمک میکند تا وضعیت فعلی خود را یک پله بهتر کنید.
در حالت کلی، کارهایی که برای موفقیت در این صنعت باید انجام دهید عبارتند از:
- طراحی وبسایت کاربرپسند
- پیدا کردن مشتریان جدید
- افزایش رضایت و اعتماد مشتریان و فروش مجدد محصولات به آنها
- پیشی گرفتن از رقبا با استراتژیهای خلاقانه
- استفاده از قدرت ابزارهای بازاریابی مثل ایمیل و خبرنامه برای افزایش فروش
در ادامه، این موارد و سایر نکات را بیشتر توضیح خواهیم داد؛ پس تا انتها همراه ما باشید.
داشتن وبسایت چه کمکی برای رشد کسب و کار فروش لوازم جانبی میکند؟
خرید آنلاین امروزه تبدیل به بخش جدانشدنی از زندگی شده است و همه ما به نوعی آن را تجربه کردهایم. با توجه به این مساله، داشتن یک سایت حرفهای برای فروش لوازم جانبی به شما کمک میکند تا مزیت رقابتی خوبی داشته باشید و مشتریان زیادی را جذب کنید. سایت به شما کمک میکند تا به مخاطبان از سراسر کشور دسترسی داشته باشید، هر ساعت از شبانه روز محصولات را بفروشید و با کمک موتورهای جستجو، مشتریان را جذب نمایید.
برای توسعه کسب و کار فروش لوازم جانبی از طریق سایت، باید یک سری کارها و اقدامات را انجام دهید که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.
- یک نام مناسب برای سایت انتخاب کنید تا مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند و اسم برندتان در ذهن آنها ماندگار شود.
- در منو اصلی سایت، صفحات مهم و کاربردی را قرار دهید و این بخش را شلوغ نکنید.
- وبسایت را برای نمایش در موبایل و تبلت بهینه کنید تا افرادی که از طریق گوشی وارد سایت شما میشوند، با مشکل مواجه نشوند. به این کار در اصطلاح، ریسپانسیو کردن گفته میشود.
- اطلاعات تماس را در جای مناسبی از سایت قرار دهید تا مشتریان به راحتی آن را پیدا کنند.
- سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار مهم است و اگر بارگذاری کند باشد، احتمال دارد مشتریان سایت را ترک کنند.
- استفاده از پاپآپها، قرار دادن تصاویر زیاد و استفاده از المانهای بیش از اندازه، تجربه کاربری نامناسبی را برای بازدیدکنندگان به وجود میآورد.
- اطلاعات و دادههایی را در اختیار کاربران قرار دهید که به آنها احتیاج دارند.
- برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و افزایش ورودی سایت، مباحث مربوط به سئو را رعایت کنید.
- اطلاعات را قبل از قرار دادن در سایت بررسی کنید تا نادرست نباشند.
چطور میتوان مشتریان جدیدی را جذب و مشتریان فعلی را حفظ کرد؟
خود ما روزانه از فروشگاههای مختلف، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، خرید میکنیم. اگر به لیست فروشگاههایی که خرید میکنید توجه کنید، متوجه خواهید شد که تبدیل به مشتری دائمی یک سری از آنها شدهاند. سوالی که این جا پیش میآید این است که چه چیزی باعث شده تا شما به طور دائم از آنها خرید کنید؟ این فروشگاهها چه خدماتی را ارائه میدهند که شما آنها را ترجیح میدهید؟ برخورد مناسبی با شما دارند، در فروشگاه آنها احساس راحتی میکنید، به نیازهای شما پاسخ میدهند، کالاهای مورد نیاز شما را دارند؟ کدام یک؟
با این حساب برای جذب مشتری و حفظ آنها، شما هم باید خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه دهید که برخی از آنها عبارتند از:
- ارائه قیمتهای مناسب
- نوشتن اطلاعات دقیق محصولات در سایت؛ مثلا اگر کالا اورجینال نیست، حتما آن را مشخص کنید.
- ارائه تخفیفهای ویژه به کاربران جدید و کاربران فعلی سایت
- بازخورد گرفتن از مشتریان و پاسخ مناسب به نیازهای آنان
- ارسال ایمیل به کاربران فعلی بر اساس تاریخچه خریدهای قبلی
- پاسخ به نظرات کاربران
- ارسال کالا در زمان سریع
چطور میتوان کیفیت محصولات را کنترل و رضایت مشتریان را به دست آورد؟
برای جلب اعتماد مشتریان و ارائه کالای باکیفیت به آنها، باید محصولاتی را موجود کنید که از سیستمهای کنترل کیفیت عبور کردهاند. در قدم اول، به سراغ تولیدکنندگانی بروید که گواهینامهها و مجوزهای لازم را دارند و محصولات باکیفیتی را ارائه میدهند. بنابراین قبل از خرید:
- تولیدکنندگان را به دقت بررسی کنید.
- از سایر فعالان این حوزه درباره تجربیاتشان بپرسید و نظرات کاربران را مطالعه کنید.
- با تولیدکننده تماس بگیرید و درباره روشها و فرایند کاری سوال کنید.
- محصولات را خودتان تست کنید تا از عملکرد آنها اطمینان حاصل نمایید.
زمانی که مشتری کالایی را سفارش داد، قبل از ارسال، حتما کالا را کامل بررسی کنید تا مشکلی از لحاظ ظاهر و عملکرد نداشته باشد.
چطور میتوان در کسب و کار فروش لوازم جانبی مزیت رقابتی به وجود آورد؟
رمز اصلی موفقیت در بازار، داشتن محصولات منحصر به فرد و باکیفیت است. به جای اینکه روی محصولاتی که رقبا به فروش میرسانند تمرکز کنید، محصولات متنوع و جذابی را موجود کنید تا از آنها متمایز شوید. همچنین قیمتگذاری نیز نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد و با ارائه انواع تخفیف لوازم جانبی و طرحهای وفاداری میتوانید مشتریان به خرید محصولات تشویق کنید.
در کنار موارد بالا، شرکت در نمایشگاهها، فروش کالا در مراکز موقت و برگزاری لایو در شبکههای اجتماعی نیز میتواند منجر به دیده شدن بیشتر و جذب مشتری شود. سعی کنید در حوزه کاریتان با ارائه اطلاعات به روز، پیروی از ترندها و رفع نیازهای مشتریان، تبدیل به رهبر شوید؛ به جای اینکه بخواهید از رقبا پیروی کنید.
چطور میتوان روشهای بازاریابی و فروش را بهبود داد؟
برای بهبود روشهای بازاریابی و افزایش فروش، ابتدا باید یک برنامهریزی دقیق داشته باشید. در این برنامهریزی باید مشخص کنید که چه هدفهایی دارید و چطور میخواهید به آنها برسید؛ برنامهای که برای این کار تدوین میکنید باید واقعبینانه و قابل اجرا باشد.
در قدم بعدی باید مشتریان را بشناسید و روشهای فروش خود را بر اساس نیازها و علایق آنها تنظیم نمایید؛ به جای اینکه فرض کنید مشتریان به چه چیزهایی نیاز دارند، از خود آنها بپرسید و با برقراری ارتباط نزدیک، نیازهایشان را به طور کامل شناسایی کنید.
کار دیگری که برای بهبود وضعیت بازاریابی میتوانید انجام دهید، استفاده از کانالهای مختلف است؛ بهعنوان مثال در کنار وبسایت میتوانید از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام هم برای رشد کسب و کار استفاده نمایید.
رقبای خود را نیز تحلیل کنید و ببینید چه چیزی برای آنها موثر بوده است و از آنها برای افزایش فروش لوازم جانبی خودتان کمک بگیرید.
مهمترین نکته برای موفقیت در این مسیر، ثابت قدم بودن در بازاریابی است. همیشه برنامههای خود را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها موفق بودهاند و کدام یک نتوانستهاند شما را به اهدافتان برسانند.
جمعبندی
در این نوشته سعی کردیم نکات مهم در رابطه با توسعه کسب و کار فروش لوازم جانبی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. استفاده از این نکات به شما کمک میکند تا کسب و کارتان را رشد دهید و به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنید. دقت داشته باشید برای رسیدن به درآمد بالا حتما باید استمرار داشته باشید و هر بار با اصلاح مسیر، قویتر پیش بروید.