هر آنچه باید در مورد آیفون ۱۵ با درگاه USB- C بدانید!

هر آنچه باید در مورد آیفون ۱۵ با درگاه USB- C بدانید!
برند اپل با ایجاد تحول در آیفون 15، پورت آن را به USB-C تبدیل کرده است. در این مطلب هر آنچه باید بدانید را به شما خواهیم گفت!

سری جدید آیفون ۱۵ اپل، علاوه بر اینکه در عملکردهای دوربین و عملکردهای رنگی ارتقا یافته است، به طور جدی نیز عرضه می‌شود. در سری جدید آیفون ۱۵ تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است که در این تغییرات، ممکن است در اثر عوامل خارجی ایجاد شده باشد، اما به هر حال، کانکتورهای USB_ C همچنان محبوبیت خود را دارند. به نظر شما پورت جدید Type_C چه تاثیری برای کاربران آیفون دارد؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال و بررسی کابل شارژ تایپ سی به لایتنینگ می‌پردازیم.

آیفون ۱۵ از قبل وارد بازار شده است؟

جدیدترین سری آیفون ۱۵ در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ به طور رسمی عرضه می‌شود که خریداران این محصول می‌توانند آیفون ۱۵ را از فروشگاه‌های بزرگ اپل خریداری کنند. سری جدید آیفون ۱۵ دارای پورت usb c است که با استفاده از این ویژگی فوق العاده می‌توان یک پاور بانک موقت را داشت. در واقع در آیفون ۱۵ سری جدید یک Type C و یک usb c وجود دارد که به کمک این ویژگی فوق العاده، گوشی همراه یا دستگاه‌های باتری که کمتری دارند، می‌توانند از دستگاه دیگر برق بگیرند. گوشی‌های آیفون ۱۵ در حال حاضر، تنها توانایی پشتیبانی از توان و خروجی ۴.۵ واتی را دارند و تنها برای پردازش اضطراری موقت استفاده می‌شود.

تفاوت در اتصالات Usb c بین چهار مدل آیفون ۱۵

  • نکات مشابه: تمام سری‌های آیفون ۱۵ از پورت‌های رابط usb تایپ c استفاده می‌کنند. همچنین تمام سری‌های آیفون ۱۵ قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع pd با توان ۲۰ الی ۲۷ وات را دارند.
  • تفاوت‌ها: در iPhone 15 و iPhone 15 plus کانکتور Usb C  داده‌‌ها را با سرعت ۴۰۸ مگابایت بر ثانیه توسط پورت استاندارد ۲.۰ انتقال می‌دهد. در iPhone 15 pro و iPhone proMax، کانکتورهای USB C داده‌ها را با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه توسط پورت استاندارد انتقال ۳.۲ انتقال می‌دهند.

به طور کلی در آیفون‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس برای انتقال داده‌ها از دستگاه،  مانند انتقال ویدیوهای 4k به کارت‌های SSD از طریق کابل می‌توان اقدام کرد.

 آیفون ۱۵ با درگاه USB- C - لوازم جانبی موبایل

علل و پیامدهای انتقال USB C به اپل

حقیقتاً کمپانی اپل برای مدت‌هاست که نسبت به پورت‌های کانکتور بی‌تفاوت بوده و از پورت‌های رعد و برق و Magsafe برای نگه داشتن محصولات مارک در یک سیستم بسته استفاده می‌کند. در چند سال اخیر اتحادیه اروپا تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی و اپل را تا سال ۲۰۲۴، مجبور به استفاده از پورت‌های USb c کرده است.

در واقع این قوانین به منظور کاهش ضایعات الکترونیکی وضع شده و لپ‌تاپ‌ها نیز باید تا سال ۲۰۲۶ این قوانین را در محصولات خود اجرا کنند. سازندگان اپل هزینه‌های زیادی را برای اکوسیستم Apple Lightning خرج کرده‌اند؛ بنابراین این امکان وجود دارد که سر این موضوع (استفاده از پورت‌های usb c) اذیت شوند. این قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا، مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد. در واقع امروزه کابل شارژر آیفون Usb_c به عنوان یک اتصال دهنده جهانی برای بسیاری از دستگاه‌ها شناخته شده‌اند و با استفاده از این قابلیت تمامی افراد برای اینکه بتوانند دستگاه‌های خود را شارژ کنند، باید کابل C را داشته باشند تا بتوانند برای انتقال نیرو و داده‌ها یکدیگر را پشتیبانی کنند.

آیا کابل‌های آیفون ۱۵ به گواهی MFI نیاز دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای کابل‌های آیفون ۱۵ دیگر گواهی MFI وجود ندارد؛ چرا که آیفون ۱۵ به کابل‌های Usb C تغییر کرده است و دیگر نیازی به رمزگذاری MFI نیست و می‌توان هر دستگاهی که کانکتور usb- c دارد را به سری آیفون ۱۵ متصل کرد.

آیا کابل داده آیفون قدیمی من همچنان کار می‌کند؟

خیر، سری جدید آیفون ۱۵ دارای پورت لایتنینگ نیست و با استفاده از کابل‌های قدیمی آیفون دیگر نمی‌توان سری جدید آیفون ۱۵ را شارژ کرد. در واقع اگر شما دارای usb c هستید می‌توانید از طریق آداپتور لایتنینگ سی به کابل usb، موقتا دستگاه را شارژ کنید.

آیفون ۱۵ با درگاه USB- C - لوازم جانبی موبایل

آیا نیاز به خرید شارژر جدید برای آیفون ۱۵ است؟

در جعبه آیفون ۱۵ تنهای کابل استاندارد 1M usbc وجود دارد و شارژر دیگری به عنوان هدیه در آن قرار ندارد؛ بنابراین  بهتر است، برای خود یک شارژر ۲۰ واتی یا بالاتر را خریداری کنید. البته این توصیه توسط خود کمپانی اپل ارائه شده است. همچنین اگر شما شارژر آی‌پد یا دیگر دستگاه‌های اپل را دارید و دارای usb c هستند و توانایی انتقال داده آن‌ها بیشتر از ۲۰ ولت است، می‌توانید از آن برای شارژ کردن سری جدید آیفون ۱۵ استفاده کنید. در نظر داشته باشید که شارژرهایی که توان آن‌ها ۲۷ واتی باشد، سرعت شارژ آن‌ها بازدهی کاهشی خواهد داشت.

آیا می‌توانیم از کابل آی‌پد یا مک برای اتصال به آیفون ۱۵ استفاده کنیم؟

هرچند که طبق تئوری اپل، کابل‌های usb c دستگاه اپل، می‌توانند به دیگر دستگاه‌ها متصل شوند، اما با توجه به اینکه نسخه آی‌پد یا مک متفاوت است؛ بنابراین استفاده از کابل شارژر دیگر دستگاه‌ها را برای اتصال به سری جدید آیفون ۱۵ توصیه نمی‌کنیم. با توجه به اینکه سرعت انتقال داده و نسخه‌های شارژ سریع در کابل‌های اصلی USB_C سریع‌تر است؛؛ از این رو، بهتر است، هنگام استفاده از شارژر این محصولات، از نسخه انتقال داده و وات برق انتقالی کابل usb c اطلاع داشته باشید. واقع باید از کابل  usb c که با نسخه انتقال دستگاه آیفون ۱۵ مطابقت داشته باشد و دارای تراشه نشانگر E باشد استفاده کنید.

لوازم جانبی iPhone 15 برای Usb_C

با توجه به مطالب ذکر شده، اکثر لوازم جانبی usb-c برای سری جدید آیفون ۱۵ قابل استفاده هستند.

  • برای اینکه کیفیت تصویر بهتر باشد، می‌توانید دوربین را متصل کنید.
  • میکروفون برای ضبط صدا، می‌توان متصل کرد.
  • برای داشتن حس بهتر هنگام بازی می‌توان کنترلرهای بازی را به هم متصل کنید.
  • می‌توانید از صفحه نمایش‌های 4k ۶۰ هرتزی برای نمایش بهتر استفاده کنید.

لوازم جانبی دیگری مانند دستگاه‌های ذخیره سازی، کارتخوان‌ها، هدست‌های سیمی، آداپتورهای چند پورت، خودروهای Carplay و… نیز می‌توان با آن‌ها متصل شد. در حال حاضر نسخه‌های بعدی آیفون ۱۵ و نسخه بعدی usb c هنوز فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و توسعه دارند. همچنین کانکتورهای ‏usb c و عملکرد شارژر PD نیز پیشرفته‌تر شده‌اند. در صورتی که قصد دارید کابل‌های usb c را تبلیغ کنید، بهتر است به سمت محصولات جانبی اپل بروید؛ البته باید منتظر بمانید که بدانید اپل آیا پورت‌های لایتنینگ مانند Magic keyboard, Magic Mouse, Trackpad Airpods Max را به Usb_c تغییر می‌دهد یا خیر؟

آیفون ۱۵ با درگاه USB- C - لوازم جانبی موبایل

جمع‌بندی

آیفون ۱۵ با پورت USB-C و قابلیت‌های جدید شارژ سریع و انتقال داده، تجربه کاربری بهتری را به ارمغان آورده است. این تغییرات نه تنها استفاده از دستگاه‌های جانبی را آسان‌تر می‌کند، بلکه باعث کاهش ضایعات الکترونیکی نیز می‌شود. برای استفاده بهینه از این ویژگی‌ها، به یک شارژر ۲۰ واتی یا بالاتر نیاز دارید. اگر به دنبال خرید عمده لوازم جانبی موبایل اصل و اورجینال برای آیفون ۱۵ هستید، فروشگاه داتیس مارت با ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش، بهترین انتخاب است. در ادامه لیست سبد تخفیفی عمده به همکاران پیشنهاد می شود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد