3 دلیل که همه گوشی ها باید دو پورت USB-C داشته باشند

3 دلیل که همه گوشی ها باید دو پورت USB-C داشته باشند

زمانی که سازندگان گوشی‌های هوشمند، جک هدفون را حذف کردند، ضرورت ایجاد یک پورت USB-C بیشتر شد. اصولا پورت‌های USB تایپ C نسبت به دیگر پورت‌ها، سرعت عمل بیشتری را برای انتقال داده‌ها و فرآیندهای گوشی ایجاد می‌کنند. و الان همگی واقف بر سرعت بالا در شارژر تایپسی هستیم. تصور کنید که یک پورت USB_C اضافی به گوشی‌ها اضافه شود؛ درست است، عملکرد و عمر گوشی‌های همراه افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی 3 دلیل قانع کننده برای افزودن یک پورت USB_C دیگر به گوشی‌های تلفن همراه می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

امکان شارژ کردن گوشی همراه با گوش دادن به موسیقی

یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از کاربران گوشی‌های همراه، مربوط به استفاده همزمان از گوشی برای شارژ کردن و گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌شان است. در واقع شما برای برطرف کردن این مشکل از آداپتور usb-c به جک هدفون یا هدفون USB_ C می‌توانید استفاده کنید. هرچند انواع هدفون‌ بی‌سیم تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کردند؛ اما بسیاری از افراد این راهکار را نمی‌پسندند. به دلیل تاخیر قابل توجه بین صدا و تصویر در هدفون‌های بی‌سیم، بسیاری از افراد تجربه لذت بخشی از استفاده از این لوازم جانبی را ندارند. در واقع همین عدم هماهنگی دقیق بین صدا و تصویر خصوصاً در بازی بیت فایر که به هماهنگی بالایی نیاز دارد، باعث اذیت شدن کاربران می‌شود. همچنین وجود یک پورت USB_C اضافی در گوشی‌های هوشمند این امکان را به افراد می‌دهد که بدون استفاده از هدفون‌های سیمی یا بدون سیم به طور همزمان به موسیقی گوش کرده و دستگاه خود را نیز شارژ کنند.

داشتن دو درگاه USB - لوازم جانبی موبایل

اتصال دو وسیله جانبی بهم

وجود پورت اضافی USB_C در گوشی‌های همراه امکان استفاده از طیف وسیع از لوازم جانبی را به کاربران می‌دهد. در واقع اگر شما در هنگام انتقال فایل به یارانه خود همزمان شارژ باتری گوشی همراهتان کاهش پیدا کند و قصد شارژ آن را داشته باشید، تنها زمانی این کار امکان‌پذیر است که گوشی شما یک پورت USB تایپ C اضافی داشته باشد. هرچند در حین انتقال فایل گوشی به رایانه، گوشی شما شارژ می‌شود، اما این شارژ از لحاظ فنی نبوده و سرعت بسیار کندی دارد.

این قابلیت یعنی امکان شارژ همزمان گوشی و انتقال داده به دستگاه دیگر برای افرادی که مدام در حال انتقال فایل بین دستگاه‌های مختلف هستند، بسیار مفید است. با استفاده از آداپتور OTG می‌توانید انواع مختلفی از لوازم جانبی را مانند فلش مموری، کیس، موس، کنترلر بازی را به دستگاه متصل کنید. با استفاده از otg یک کامپیوتر کوچک و همه کاره را در اختیار داشته و به طور کلی پورت USB_C نسبت به دیگر پورت‌ها، باعث افزایش سرعت انتقال داده‌ها می‌شود. در صورت وجود دو پورت USB_C در گوشی‌ها این سرعت انتقال داده‌ها دو برابر می‌شود.

 داشتن دو درگاه USB - لوازم جانبی موبایل

افزایش عمر و کارایی دستگاه تلفن همراه

یکی از مهم‌ترین دلایل تاکید بر وجود دو پورت USB_C برای گوشی‌های هوشمند، تاثیراتی است که روی طول عمر دستگاه می‌گذارد و باعث افزایش آن می‌شود. در صورتی که پورت گوشی‌های همراه دچار آسیب شود امکان شارژ دستگاه و اتصال دیگر لوازم جانبی به تلفن همراه از بین می‌رود؛ به همین دلیل نیاز به تعمیر آن پورت است.

در واقع زمانی که قصد تعویض پورت را داشته باشید، در اثر تعمیر، درزگیر کارخانه‌ای گوشی برش خورده و خاصیت ضد آب گوشی از دست می‌رود. وجود یک پورت USB_C اضافی به کاربران این اطمینان را می‌دهد که اگر یکی از پورت‌های آن‌ها دچار مشکل شد، با استفاده از پورت دیگر بتوانند دستگاه خود را شارژ و به دیگر لوازم جانبی نیز متصل شوید.

در صورتی که حتی پورت اضافی توانایی پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع هم نداشته باشد، باز هم موقعیت مناسبی را برای شارژ گوشی ایجاد می‌کند. در واقع گیمرها و کاربرانی که استفاده چند کاره از گوشی‌های خود را دارند؛ مسلما از گوشی‌هایی که دارای یک پورت اضافی USB هستند، استقبال قابل توجهی خواهند کرد.

داشتن دو درگاه USB - لوازم جانبی موبایل

سخن نهایی

دلیل اینکه بر وجود یک پورت سی اضافه در گوشی‌ها تأکید می‌کنیم، به دلیل مزیت‌ها و کارایی‌های فوق العاده آن است. در واقع با وجود یک پورت USB_C نه تنها کارایی و عملکرد گوشی همراه بهتر می‌شود؛ بلکه عمر و کارایی دستگاه تلفن نیز به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. با توجه به استدلال‌هایی که در خصوص کارایی و تأثیرات مثبت وجود این پورت داشتیم؛ بنابراین سازندگان تلفن‌های همراه با اضافه کردن یک پورت USB_C دیگر به تلفن‌های همراه می‌توانند تجربه کاربری کاربران را بهبود ببخشند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد