8 بار که باید گجت ها را تا 100% شارژ کنید.

8 بار که باید گجت ها را تا 100% شارژ کنید.

حتما شما هم در خصوص اینکه باید شارژ گوشی خود را بین ۲۰-۸۰ درصد بگذارید، اطلاعاتی دارید، اما این موضوع چه ضرورتی دارد؟ هر چند که این موضوع به سلامت گوشی شما کمک می‌کند؛ اما در برخی از مواقع شما باید گوشی خود را کاملا شارژ کنید ولی در چه مواقعی باید گجت‌ها و سایر تجهیزات جانبی ۱۰۰٪ شارژ شوند؟ در ادامه در راستای پاسخگویی به سوالات ذکر شده، مطالبی را گردآوری کرده‌ایم که از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه با ما همراه باشید.

آماده شدن برای قطعی برق‌ احتمالی

حقیقتاً نمی‌توان قطعی‌ برق‌هایی که به صورت غیر منتظره رخ می‌دهند را پیش بینی کنید؛ اما می‌توانید راه حل عاقلانه‌ای را برای این‌گونه مواقع به کار ببرید. در واقع بهترین کار این است که قبل از قطعی برق‌هایی که برنامه‌ریزی شده‌اند، دستگاه‌های خود را شارژ کنید. با این کار نه تنها می‌توانید زمان بیشتری از دستگاه خود بهره‌مند شوید؛ بلکه می‌توانید به بازی کردن و سرگرم کردن خود نیز بپردازید. همچنین گاهی اوقات به دلیل شرایط آب و هوایی مثلاً زمانی که بارش باران همراه با طوفان‌های شدید است، امکان قطعی برق افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین در این زمان‌ها بهتر از قبل از قطع شدن برق، دستگاه خود را کامل شارژ کنید.

گاهی اوقات در زمان قطعی برق به چراغ قوه خود نیاز دارید. همچنین برای اینکه با عزیزانتان در شرایط قطعی برق‌های طولانی در تماس باشید، کامل بودن شارژ گوشی شما بسیار اهمیت دارد. همچنین برای محکم کاری بهتر است دستگاه‌هایی که توانایی نگهداری شارژ بیشتری دارند مانند پاور بانک‌ها را شارژ کنید؛ چرا که این دستگاه‌ها امکان استفاده بیشتر از تلفن همراه یا لپ‌تاپ را برای شما فراهم می‌کنند.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

قبل از یک سفر طولانی

زمان سفر به دلایلی مختلفی مانند تأخیر در پرواز، دیر رسیدن قطار، خرابی اتوبوس و یا هر دلیل دیگری شاید رخ دهد؛ بنابراین بهتر است قبل از شروع هر سفر طولانی هوایی یا زمینی از کامل شارژ شدن وسایل خود اطمینان حاصل کنید. در واقع شارژ بودن تلفن همراه برای افرادی که در طول سفر قصد بازی یا سرگرم کردن خود را دارند، بسیار مهم است.

شاید تصور کنید در طول سفر به شارژ کامل باتری نیاز ندارید؛ اما ممکن است در طول سفر شما تا رسیدن به مقصد هیچ گونه دسترسی به منبع برق پیدا نکنید. در نتیجه کم بودن باتری و نبود منبع برق برای شارژ کردن دستگاه در زمان سفر، باعث افزایش اضطراب شما می‌شود. همچنین در طول سفر اگر از جی پی اس یا سیستم‌های پخش ویدیو استفاده می‌کنید، باید بدانید که شارژ باتری شما با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود. برای اینکه سفری آسوده و بدون اضطراب را آغاز کنید ،شارژ خود را ٪۱۰۰ کنید و سپس به بستن چمدان‌هایتان مشغول شوید.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

هنگام انجام کارهای دشوار

کارهایی مانند بازی، اجرای شبیه‌سازی‌های گرافیکی فشرده، ویرایش ویدیو و… فعالیت‌هایی هستند که سرعت تخلیه شارژ باتری را افزایش می‌دهد. چنانچه قصد دارید از چنین برنامه‌هایی برای مدت زمان طولانی استفاده کنید یا جلسات بازی طولانی با دوستانتان دارید، حتماً گوشی خود را شارژ کنید.

در صورتی که به صورت صحیح دستگاه را شارژ نکنید، بین فعالیت شما وقفه ایجاد می‌شود که می‌تواند کار و بازی شما را از بین ببرد. همچنین کامل بودن شارژ دستگاهتان در حین کار و بازی، باعث کاهش استرس شما از خاموش شدن غیر منتظره گوشی نیز می‌شود.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

قبل از نصب یا ارتقا سیستم عامل گوشی

فرایند نصب یا ارتقای یک سیستم عامل به زمان و انرژی بالایی نیاز دارد. در صورتی که دستگاه به طور ناگهانی به دلیل باتری کم، برق را از دست بدهد، فرایند نصب کاملاً مختل می‌شود. در واقع باید مجدداً شروع به کار کنید که این کار علاوه بر صرف هزینه، به زمان بیشتری نیاز دارد.

توقف در فرایند ارتقا و نصب یک سیستم عامل، می‌تواند به فایل‌های نصب و همچنین داده‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ضربه وارد و در روند انجام آن‌ها مشکل ایجاد کند. چنانچه دستگاه شما به طور کامل شارژ شده، شروع به نصب یا سیستم عامل کنید و قصد جابجایی داشته باشید، دیگر مشکلی برایتان ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین حتماً قبل از شروع این فرایندها از شارژ بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

قبل از شرکت در جلسات یا مصاحبه‌های آنلاین

امروزه بسیاری از جلسات کاری و غیر کاری به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می‌شوند. در طول این تماس‌های مجازی به دلیل اینکه دستگاه از منابع شبکه بیشتری مانند دوربین، میکروفون و…استفاده می‌کند، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. همچنین برای برخی از برنامه‌های جلسه مجازی شما از قابلیت‌ها و برنامه‌های دیگری مانند تخته‌های سفید مجازی، اشتراک گذاری فایل‌ها، پلتفرم‌های همکاری و…استفاده می‌کنید. انجام این فعالیت‌ها باعث خسته شدن بیشتر دستگاه شما و در نهایت افزایش سرعت تخلیه آن‌ها می‌شود.

گاهی اوقات در جلسات حضوری نیز ممکن است برای پخش ویدیو نیاز به وصل کردن لپ‌تاپ به پروژکتور باشد؛ در این صورت شما برای ضبط صدا، یادداشت برداری و پخش ویدیو، باید متصل بمانید تا فایل‌ها و مهم را با دیگران اشتراک گذاری کنید. در واقع انجام این فرایندها به انرژی بسیاری نیاز دارد که باعث خالی شدن سریع شارژ باتری می‌شود؛ بنابراین شما باید در جلسات آنلاین و حضوری از شارژ کامل دستگاهتان اطمینان حاصل کنید.

برخی اوقات ممکن است جلسات حضوری یا آنلاین بیشتر از زمان انتظار شما طول بکشند؛ در صورتی که جلسات به صورت حضوری انجام شود و شارژ هدفون و یا دستگاه مورد استفاده شما خالی باشد، شما باید مدام به دنبال جستجوی پریز برق باشید که گاهی اوقات این موضوع، استرس‌آور است.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

نیاز دستگاه به طور خاص

برخی از دستگاه‌ها در سناریوهای خاصی نیاز به شارژ کامل دارند؛ به عنوان مثال سناریوهایی مانند تغلیظ کننده اکسیژن قابل حمل، دوربین با کارایی بالا، ابزارهای برقی بی‌سیم مانند اره‌ها، مته‌ها، پهپادها و سایر تجهیزات کنترل کننده از راه دور، برای عملکرد مطلوب نیاز به شارژ کامل دارند.

زمانی که باتری دستگاه کم باشد، ممکن است دستگاه دسترسی به ویژگی‌های پرمصرف انرژی را محدود کرده یا عملکرد آن‌ها را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری کاهش دهد. در واقع به همین دلیل است که سازندگان بر این موضوع که مقداری از فناوری را با ظرفیت کامل شارژ کنید که مطمئن شوید دستگاه با یک بار شارژ دوام می‌آورد تاکید می‌کنند.

هنگام آماده شدن برای سفر در فضای باز

قبل از اینکه قصد سفر به یک فضای باز را دارید، حتماً تمامی دستگاه‌های فنی خود را قبل از سفر از جمله گوشی، لپ تاپ، دوربین، چراغ قوه، هدفون، ایرپاد، هندزفری بی سیم و پاور بانک شارژ کنید. فرقی ندارد که قصد کمپ زدن داشته باشید یا پیاده‌روی و ماجراجویی در یک جاده طولانی، به هر حال ممکن است زمان سفر مطابق با برنامه‌ریزی‌های شما پیش نرفته و طول بکشد.

در واقع شما در صورتی که دستگاه خود را به طور کامل شارژ کرده باشید، می‌توانید خاطرات ارزشمند خود را با خیال راحت ثبت و به صورت آنلاین با دوستان خود در ارتباط باشید. همچنین اگر در هتل اقامت دارید و قصد بیرون رفتن یا شروع سفر بعدی را دارید،حتماً دستگاهتان را کامل شارژ کنید؛ چرا که در مواقع ضروری می‌توانید از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید.

شارژ کردن دستگاه تا 100% - لوازم جانبی موبایل

هنگام شارژ کردن دستگاه برای اولین بار

دستگاه‌های فنی مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ، ایرپادها و ابزارهای هوشمند دیگر قبل از فروش در انبار یا فروشگاه‌ها مدت زیادی مانده‌اند. اکثر سازندگان hp و سامسونگ بر این موضوع تأکید دارند که بعد از خرید دستگاه، حتماً باید آن را کامل شارژ کنید. شارژ کامل دستگاه در اولین استفاده به کالیبره کردن باتری کمک کرده و درک درست‌تری از تخلیه باتری را به شما می‌دهد. همچنین زمانی که قصد راه‌اندازی یک دستگاه جدید مانند هنگامی که قصد انتقال داده‌ها، راه‌اندازی حساب یا انتقال داده‌ها را دارید، باید حتماً دستگاه را شارژ کنید.

 در واقع به طور کلی توصیه می‌شود به جز موارد ذکر شده در مطالب فوق، دستگاه خود را همیشه بین ۸۰ تا ۸۵ شارژ کنید. از اینکه گوشی خود را همیشه ٪۱۰۰ شارژ کنید بپرهیزید؛ چرا که این موضوع به یک عادت معمولی باتری تبدیل می‌شود. در واقع شارژ مداوم دستگاه با ظرفیت کامل ۱۰۰٪ می‌تواند تاثیرات منفی روی عمر باتری گذاشته و سرعت تخلیه باتری را نیز افزایش دهد.

شارژ کردن دستگاه تا 100%

کلام نهایی

به طور کلی سازندگان دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی به این موضوع تاکید می‌کنند که شارژ دستگاه‌ها را بین ۲۰-۸۰ درصد نگه دارید. در واقع شما با رعایت این استاندارد، به طول عمر باتری و در نهایت سلامت گوشی همراهتان کمک می‌کنید. توجه داشته باشید که در مواقع حساس مانند قطعی برق، سفر رفتن، ارتقای سیستم عامل، حضور در جلسات آنلاین و… باید دستگاه را به طور کامل شارژ کنید تا از استرس خالی شدن باتری دور باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد