نکاتی برای بهبود کیفیت صدای هدفون+ معرفی4 هدفون

نکاتی برای بهبود کیفیت صدای هدفون+ معرفی4 هدفون

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای بهبود کیفیت صدای هدفون به شما نشان دهیم. می‌توانید یک، چند یا همه گزینه ها را همزمان امتحان کنید. این کار کیفیت صدای هدفون شما را بهبود می‌بخشد و هنگام گوش دادن به آهنگ، تماشای فیلم یا بازی ویدیویی از تجربه ای قدرتمند لذت خواهید برد.

کیفیت موسیقی خود را بهبود بخشید

اگر مواد اولیه خوب نباشد، دستیابی به یک غذای فوق‌العاده دشوار است. در دنیای صوتی هم همینطور است: اگر فرمت فایل‌های موسیقی شما بی کیفیت است؛ نمی‌توانید کاری بکنید.

کیفیت فایل‌های موسیقی شما اساس چیزی است که در دنیای صدا به عنوان زنجیره سیگنال شناخته می‌شود. این اصطلاح اساساً به مسیری اطلاق می شود که صدا از زمانی که ایجاد می‌شود تا زمانی که وارد گوش ما می‌شود طی می‌کند.

زنجیره سیگنال شامل نرم افزار و سخت افزاری است که صدا را به امواج صوتی تبدیل می کند که می‌توانیم بشنویم. اگر بخواهیم صدای خوبی را در هدفون خود بشنويم؛ باید یک زنجیره سیگنال قوی داشته باشیم. این بدان معناست که هر حلقه از زنجیره، هر قطعه تجهیزات و هر برنامه ای که استفاده می‌کنیم؛ باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

این موضوع شامل موسیقی‌ای که باید پخش شود هم مي‌شود. مهم نیست که بهترین هدفون یا بهترین بلندگوهای موجود در بازار را دارید اگر فایل های صوتی با کیفیت پایین پخش می‌کنید. برای ایجاد یک تجربه صوتی خوب از طریق هدفون، باید از ابتدا شروع کنیم: پخش فایل ها با كيفيت خوب.

از پخش كننده‌هاي با كيفيت استفاده كنيد

ما باید فرمت فشرده سازی فایل هایی که قرار است استفاده کنیم را در نظر بگیریم. دستیابی به کیفیت فشرده سازی خوب چندان پیچیده نیست. شما می‌توانید دو کار انجام دهید: موسیقی خود را بدون فشرده سازی و با کیفیت پايين وارد کنید یا شروع به گوش دادن به موسيقي‌های با کیفیت بالا كنيد. ساده ترین راه برای انجام دومی، مشترک شدن در سرویسی مانند Spotify یا Tidal است. نسخه‌های پریمیوم آن‌ها هزینه کمی دارند و سطوح مختلفی از کیفیت پخش را ارائه می‌دهند که همگی خوب هستند.

Tidal احتمالا بهترین سرویس از نظر کیفیت صدا است. در بالاترین کیفیت خود، به نام Tidal HiFi، فایل های صوتی 16 بیتی44 FLAC را ارائه می دهد که در واقع بسیار خوب است. از سوی دیگر، اسپاتیفای تا حدودی ارزان‌تر است و در حالی که صدا را به خوبی Tidal HiFI ارائه نمی‌کند، گزینه‌های آن نیز بسیار قوی هستند.

یک DAC بگیرید

عضو بعدی زنجیره سیگنال چیزی است که از قبل در هر پخش کننده دیجیتال تعبیه شده است: یک مبدل آنالوگ دیجیتال یا DAC.

 DAC برای چیست؟ قبل از اینکه صدا وارد گوش ما شود، فقط به صورت دیجیتال وجود دارد: صفر و یک‌هایی که حاوی اطلاعات یک فایل صوتی هستند. DAC مسئول تبدیل این داده های دیجیتال به آنالوگ است. مانند مترجمی است که اطلاعات دیجیتال را به صدای واقعی تبدیل می‌کند. هر کامپیوتر، تلفن یا تبلت دارای یک DAC یکپارچه است.

مسئله این است که اکثر DAC هایی که قبلاً در کارخانه نصب شده‌اند، به خصوص در رایانه ها، تلفن‌های هوشمند و پخش کننده‌ها، کیفیت وحشتناکی دارند. آن‌ها کار می‌کنند، اما صدای قابل توجهی ارائه نمی‌دهند. اگر می‌خواهید کیفیت صدای هدفون خود را افزایش دهید، قدم بعدی دریافت یک DAC خارجی است که مبدل دیجیتال آنالوگ داخلی دستگاه های موجود شما را دور می زند تا از طریق این واحد خارجی تخصصی کار کند.

یک آمپلی فایر هدفون بگیرید

افزایش وضوح فایل های صوتی و افزودن کیفیت DAC عناصری هستند که به طور قابل توجهی زنجیره سیگنال ما را بهبود می بخشند. اما این تنها کاری نیست که می توانید انجام دهید. پخش صدا از طریق آمپلی فایر هدفون کیفیت برتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به طور کلی، یک آمپلی فایر دو کار انجام می دهد: قدرت صدای شما را افزایش می دهد؛ که به شما امکان می دهد وضوح بیشتری را در ولوم پایین در مقایسه با بهترین هدفون‌های موجود در بازار، به دست آورید. از طرفی صدا را هم عمیق تر می‌کند.

هدفون خوبی را انتخاب کنید

در مورد خرید هدفون می توان مدل های نسبتا گران قیمت و با کیفیتی مانند Awei-997Pro را hkjohf کرد که صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد و طیف وسیعی از فرکانس ها را پوشش می‌دهد.

انتخاب هدفون‌هایی ای این قبیل با قابلیت حذف نویز یا هدفون‌های بی سیم می‌تواند خوب باشد. اگر زیاد سفر می‌کنید؛ این هدفون می‌توانند گزینه‌ای عالی باشد. این هدفون با تقویت کننده داخلی خود عرضه می‌شود. در این حالت شما لازم نیست نگران تقویت کننده های اضافی یا DAC باشید.

پیدا کردن هدفون ایده‌آل برای همه چیز دشوار است، اما می‌توانید با توجه به کاربردهایی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، به برخی معیارهای اساسی پایبند باشید. اگر بیشتر موسیقی را پشت میز خود گوش می دهید و مقداری پول برای خرج کردن دارید، یک هدست GM5 می تواند انتخاب خوبی باشد.

ممکن است فکر کنید که برای تهیه یک هدفون خوب باید پول زیادی خرج کنید، اما این درست نیست. اگر می‌خواهید یک جفت هدفون خوب برای استفاده در منزل یا مسافرت با اتصال بی‌سیم داشته باشید.

آنها راحت هستند و دارای کنترل‌هایی با کاربری آسان هستند. آنها با قابلیت فناوری بسیار موثر حذف نویز ارائه می شوند. این هدفون برد بی سیم عالی و عملکرد باتری بالا را ارائه می‌دهد.

 هدفون بلوتوث AWEi-200BL انتخاب عالی دیگری است. آنها عملکرد باتری 16 ساعته دارند.

سخن آخر

انتخاب يك هدفون خوب به تطابق با نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. بررسی و مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب خوبي داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد