چگونه کابل‌ داده‌‌ USB را از کابل شارژ تشخیص دهیم؟

چگونه کابل‌ داده‌‌ USB را از کابل شارژ تشخیص دهیم؟

آیا تا به حال سعی کرده‌اید با استفاده از کابل USB فایل‌ها را از رایانه شخصی به تلفن هوشمند خود منتقل کنید، اما رایانه دستگاه شما را شناسایی نکرده است و فقط آن را شارژ می‌کند؟ این اتفاق رخ می‌دهد و حدس می‌زنم برای همه ما پیش آمده است. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

انواع کابل‌های USB

از آنجایی که اکثر کابل‌های USB موجود در بازار و همراه با تلفن‌های هوشمند از انتقال داده پشتیبانی می‌کنند، ممکن است تصور کنید که همه کابل‌ها این طور عمل می‌کنند. خب، اینطور نیست.

به طور کلی دو نوع کابل وجود دارد:

  • کابل‌های شارژ:

این کابل‌ها فقط می‌توانند تلفن هوشمند و سایر دستگاه‌های شما را شارژ کنند، اما قادر به انتقال داده نیستند. این کابل‌ها به طور معمول با عنوان "کابل شارژ" شناخته می‌شوند.

  • کابل‌های داده:

این کابل‌ها هر دو کار را انجام می‌دهند؛ دستگاه‌های شما را شارژ می‌کنند و داده‌ها را انتقال می‌دهند.

تفاوت این کابل‌ها

خیلی وقت ها حین خرید و استعلام قیمت کابل شارژ سامسونگ و سایر برندها، به تفاوت‌های این دو دسته توجه نمی‌کنیم. آنچه کابل USB داده را از کابل شارژ متمایز می‌کند، نحوه تولید آن‌هاست. به طور دقیق‌تر، سیستم سیم‌کشی آن‌ها - تعداد سیم‌های داخل کابل. زیر پوشش زیبای کابل‌های USB شما سیم‌هایی وجود دارد، درست است؟ تعداد سیم‌های یک کابل مشخص می‌کند که آیا گوشی شما را شارژ می‌کند، داده را منتقل می‌کند یا هر دو.

سیستم سیم‌کشی کابل USB

کابل‌های داده معمولاً حاوی چهار سیم هستند (مثبت، منفی، انتقال داده و دریافت داده). سیم‌های مثبت (+) و منفی (-) برق را به دستگاه منتقل می‌کنند، در حالی که دو سیم دیگر انتقال داده (D+) و دریافت داده (D-) وظیفه تبادل داده را بر عهده دارند. از طرف دیگر، کابل‌های شارژ فقط سیم‌های برق مثبت و منفی دارند و فاقد سیم‌های تبادل داده هستند.

همه کابل‌های USB دارای سیم‌های مثبت و منفی هستند (زیرا مهم‌ترین آن‌ها هستند)، اما همه کابل‌های USB دارای سیم‌های تبادل داده نیستند، به همین دلیل است که برخی کابل‌ها فقط تلفن هوشمند شما را شارژ می‌کنند.

تشخیص کابل شارژ از کابل انتقال داده

متاسفانه انجمن توسعه‌دهندگان USB هیچ قانونی برای اجباری کردن تولیدکنندگان هنگام تولید، فروش و خرید عمده کابل ندارند تا برچسب‌گذاری کابل‌های صرفاً شارژ و کابل‌های انتقال داده اجباری شود، بنابراین تشخیص ظاهری این دو تقریباً غیرممکن است. با این حال، همچنان روش‌های قابل اعتمادی برای تشخیص اینکه آیا یک کابل USB فقط قابلیت شارژ دارد یا از انتقال داده نیز پشتیبانی می‌کند وجود دارد.

  1. بررسی ظاهری:

کابل‌های انتقال داده USB به دلیل داشتن تعداد بیشتری سیم، معمولاً ضخیم‌تر از کابل‌های شارژ USB هستند. کابل‌های داده دارای چهار سیم هستند و در نتیجه، عایق بیرونی ضخیم‌تری نسبت به کابل‌های شارژ دارند که فقط دو سیم دارند.

  1. تماس با پشتیبانی مشتری:

اگر فروشگاه آنلاینی در صدد فروش کابل شارژ آیفون یا انواع دیگر آن است، شما قصد خرید دارید و در صفحه محصول به طور واضح به پشتیبانی از انتقال داده اشاره نشده است، بهترین گزینه تماس با بخش پشتیبانی مشتریان وب‌سایت برای تایید است. اگر کابل را از یک فروشگاه حضوری خریداری می‌کنید، حتماً از مسئول فروشگاه تأیید کنید که کابلی که می‌خرید واقعاً یک کابل داده است.

  1. تست اولیه:

راه دیگر برای تشخیص کابل شارژ USB از کابل انتقال داده، تست عملی خود کابل است. از آنجایی که انجمن توسعه‌دهندگان USB هیچ استاندارد، نماد، برچسب یا نماد خاصی برای تمایز این کابل‌ها ندارد، واقعاً باید برای پی بردن به قابلیت آن‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

اگر در دسترسی به دستگاه خود از طریق رایانه مشکل دارید یا فقط گوشی هوشمند شما شارژ می‌شود، قطعا کابل شما یک کابل انتقال داده USB نیست.

این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام خرید یا استفاده از کابل‌های USB، کابل مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. همچنین در صورتی که تمایل به خرید کابل شارژر عمده دارید، انتخاب فروشگاه داتیس مارت با قیمت های رقابتی و سبدهای تخفیفی می تواند حداکثر سود را برای شما داشته باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد