شارژ سریع گوشی موبایل چیست؟

شارژ سریع گوشی موبایل چیست؟

یکی از نگرانی های اصلی همه ما در مورد گوشی های هوشمندمان عمر باتری است. و در حال حاضر، راه حل هنوز در خرید شارژر و استفاده از آنهاست.

انواع مختلفی از شارژرهای سریع در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید باتری خود را سریع تر شارژ کنید. رایج ترین آنها شارژرهای USB استاندارد با بیش از دو آمپر (2 آمپر) هستند که موبایل را با سرعت بیشتری نسبت به نمونه های معمولی شارژ می کنند. جایگزین محبوب دیگر، شارژرهای سریع کوالکام و همچنین انواع شارژرهای سریع مانند شارژ سریع ​​سامسونگ (AFC) و شارژر سوپرفست هواوی است.

راه حل دیگری که احتمالاً محبوبیت پیدا خواهد کرد، شارژ بی سیم Fast Charge بر اساس استاندارد Qi است.

 حالا بیایید به تفاوت های بین شارژ گوشی هوشمند نگاهی کنیم.

شارژ سریع چیست؟

روش دقیقی که در آن سریع‌ترین شارژ انجام می‌شود ممکن است از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت باشد، اما به زبان ساده، افزایش «توان» است تا باتری موبایل با افزایش ولتاژ، آمپر یا هر دو سریع‌تر شارژ شود.

انواع شارژ سریع

 1.روش شارژ استاندارد USB

خوبی شارژ جهانی این است که هر دستگاهی با این نوع شارژرها سازگار است. به عنوان یک اصل کلی، شارژرهای قدیمی که ما برای تلفن های همراه استفاده می کنیم دارای ولتاژ 5 ولت و جریان بین 1 آمپر تا 2.4 آمپر هستند. به عبارت دیگر، در ولتاژ 5 ولت و با شدت های مختلف کار می کند. هرچه شدت شارژر بیشتر باشد، سریعتر می تواند شارژ شود، اما در نهایت این دستگاه شارژ خواهد بود که جریان شارژ را تعیین می کند.

.مزایای شارژ استاندارد USB

همانطور که گفتیم، مزیت این روش این است که اساساً به همه مدل‌های گوشی‌های هوشمند امکان شارژ با سرعت بیش از 2 آمپر را می‌دهند. و در حالی که شارژرهای بیش از 2 آمپر معمولاً کمی گران‌تر هستند، به شما امکان می‌دهند دستگاه خود را سریع‌تر شارژ کنید.

علاوه بر این، شارژرهای USB جدید قادرند چندین دستگاه را به طور همزمان با چندین ورودی USB خود شارژ کنند و توان کافی (W) دارند تا سرعت شارژ را به حداکثر مجاز برای هر دستگاه برساند که به معنای کاهش زمان شارژ است.

 تخمین زمان شارژ:

همانطور که دیدید، تفاوت بین شارژها تفاوت در سرعت شارژ آن ها است. که به شدت جریان خروجی آن مربوط می شود. ما قصد داریم یک گوشی هوشمند میان رده با ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را آزمایش کنیم. چقدر طول می کشد تا شارژ شود؟

 این گوشی 3000 میلی آمپر ساعت با شارژر 1 آمپری حداقل 3 ساعت طول می کشد تا شارژ شود. همان تلفن همراه با شارژر 2.4 آمپری 1.25 ساعت طول می کشد تا شارژ شود.

از آنجایی که بازده 100٪واقعی را در این آزمایش نداریم بنابراین زمان شارژ کمی بالاتر خواهد بود.

 به عبارت دیگر، شارژر 2.4 آمپری 58 درصد سریعتر از شارژر 1 آمپر است که تفاوت قابل توجهی است.

 2.روش شارژ کوالکام Qualcomm Quick Charge

 Quick Charge (تکنولوژی سریع کوالکام است که به پردازنده های آن مرتبط است) چگونه کار می کند؟

یک شارژر معمولی در تلفن همراه ولتاژ ثابت 5 ولت در جریان 1 آمپر یا 2 آمپر را ارائه می دهد، در حالی که یک شارژر با تکنولوژی شارژ سریع دو خروجی 5 ولت، 9 ولت و حداکثر 12 ولت را ارائه می دهد. این یک سیستم شارژ سریع است. برای نمونه: تکنولوژی شارژ سریع 2 (Qualcomm Quick2.0) قادر است 60 درصد باتری 3300 میلی آمپر ساعتی را در 30 دقیقه شارژ کند.

 انواع شارژرفست کوالکام  Quick Charge ولتاژ و آمپر پشتیبانی شده توسط سیستم را با هم ترکیب می‌کنند و فناوری‌های مختلفی را برای کارایی و ایمنی بیشتر در اختیار کاربر قرار می دهد. بنابراین، Quick Charge 1.0 از 5V و 2A پشتیبانی می کند، Quick Charge 2.0 5V، 9V و 12V و 3A اضافه شده است.

از Quick Charge 3.0 به بعد، چه موردی تغییر می کند: انتخاب ولتاژهای بین 3.2 ولت و 20 ولت را با افزایش 200 میلی ولت افزایش می دهد. این تکنولوژی به دستگاه تلفن همراه امکان می دهد ولتاژ بار مورد نیاز را همیشه تنظیم کند. شارژر تایپ سی با توجه به همین تکنولوژی ساخته شده است.

Quick Charge 4.0 در میان بسیاری از ویژگی های جدید دیگر شامل پشتیبانی از USB Power Delivery و فلسفه “پنج-پنج” است. پنج دقیقه شارژ برای به دست آوردن پنج ساعت استفاده. نسخه شارژ سریع 4+ اکنون در دسترس است و 15 درصد سرعت بیشتری را در شارژ اعمال می کند.

 اگرچه این نوع شارژ سریع یک اشکال اساسی دارد. برای استفاده از این شارژ سریع، هم دستگاه و هم شارژر باید از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کنند.

 3. روش شارژ بی سیم

شارژ بی‌سیم مدت‌ها است که وجود داشته است، اما دوباره مد شده است. و باز هم شرکت اپل پیشرو در نوع آوری در این تکنولوژی است. اپل استاندارد شارژ بی سیم Qi را در گوشی های جدید خود -iPhone X، iPhone 8 و iPhone 8 Plus- قرار داده است. این موبایل ها سازگار با همه دستگاه ها با تکنولوژی Qi هستند و بنابراین هیچ لزومی به استفاده از این تکنوژی با برند اپل نیست و می توانید با هر شارژ بیسیم از هر برند دیگر با تکنولوژی Qi شارژ کنید.

 شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟

شارژ بی سیم با القای بار توسط یک میدان الکترومغناطیسی که توسط یک سیم پیچ تشکیل شده است، کار می کند. بنابراین شارژر به سادگی با قرار دادن آن بر روی پایه شارژ، انرژی را به گوشی منتقل کرده و باتری آن را شارژ می کند. با این حال، شارژر باید به جریان الکتریکی وصل شود.

اشکال اصلی شارژ بی سیم این است که اکثر شارژرها شارژ سریع ندارند. شارژرهای بی‌سیم معمولاً توان 5 واتی را ارائه می‌دهند که زمان رسیدن به شارژ کامل را بسیار طولانی‌تر از استفاده از شارژر سیمی می‌کند.

در اینجا به شارژرهای برندهای دیگر می پردازیم: و این شامل شرکت هایی مانند ال‌جی، سامسونگ و لنوو می‌شود که با بهره‌گیری از استاندارد Qi، شارژرهای سریع بی‌سیم جدیدی را روانه بازار کرده‌اند.

در بازار می‌توانید مدل‌های شارژ بی‌سیم Qi را پیدا کنید که سرعت شارژ سریع تا توان ۷.۵ وات را ارائه می‌دهند. این 40 درصد سریعتر از یک شارژر معمولی 1 آمپری است. علاوه بر این، شارژر سریع ال‌جی سه برابر توان ارائه می‌دهد: “15 وات” و به گفته خود شرکت، تنها در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود. در حال حاضر این شارژرها یک استثنا هستند، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه کاری می تواند برای شارژ بی سیم انجام دهد. خواهیم دید که آیا آن را تقویت می کند و سرعت شارژ را بهبود می بخشد.

 نتیجه:ایده بسیار ساده است: ما می‌خواهیم باتری گوشی را خیلی سریع‌تر شارژ کنیم، به طوری که تلفن همراه در کمترین زمان ممکن به منبع تغذیه متصل شود. بنابراین می‌توانید نوع شارژ سریع را انتخاب کنید که برای شما مناسب است، اما مطمئن شوید که تلفن همراه شما از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد