بهترین شارژر گوشی آیفون چند وات است؟ گوشی من به شاژر چند وات نیاز دارد؟

بهترین شارژر گوشی آیفون چند وات است؟ گوشی من به شاژر چند وات نیاز دارد؟

همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از وسایل الکترونیکی در زندگی روزمره ما افزایش یافته است. در نتیجه نحوه شارژ کردن و استفاده از شارژر باکیفیت، به کارآمدی و عملکرد بهتر آن‌ها کمک می‌کند. زمانیکه نوبت به خرید شارژر می‌رسد، تعیین وات مناسب و سازگار با مدل دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. پیدا کردن شارژر مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی گاهی اوقات می‌تواند یک چالش بزرگ برای ما باشد. با گزینه‌های بسیار زیادی که در دسترس است، تعیین میزان وات مورد نیاز دستگاه برای جلوگیری از آسیب آن ضروری است. در این مقاله، با بررسی بهترین شارژر گوشی آیفون و این سؤال که گوشی من به شارژ چند وات نیاز دارد، کمک می‌کنیم تا خرید مناسبی داشته باشید.

شارژر تلفن همراه چند وات است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شارژر تلفن همراه چند وات مصرف می‌کند؟ این یک سؤال رایج در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است که می‌خواهند در مورد مصرف برق دستگاه‌های خود بیشتر بدانند. بیایید قدرت شارژر‌های تلفن همراه را بررسی کنیم و به برخی از سؤالات متداول پاسخ دهیم.

شارژر‌های استاندارد: ۱۰ تا ۱۸ وات

ظرفیت شارژر‌های استاندارد، از ۱۰ تا ۱۸ وات است که به طور گسترده توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. آن‌ها سرعت شارژ مناسبی را ارائه می‌دهند و سلامت باتری دستگاه شما را نیز تضمین می‌کنند.

به طور متوسط، این شارژر‌ها بسته به مدل گوشی و ظرفیت باتری، می‌توانند باتری گوشی را در حدود ۱ تا ۲ ساعت به طور کامل شارژ کنند. شارژر‌های ۱۰ تا ۱۸ واتی برای استفاده‌های روزانه بهترین گزینه هستند.

شارژر‌های فست شارژ با ظرفیت بالا: ۱۸-۶۵ وات

شارژر‌هایی با ظرفیت بالا که اغلب به عنوان شارژر‌های سریع یا فست شارژ شناخته می‌شوند، سریع‌ترین سرعت شارژ را ارائه می‌دهند. اگر دستگاه تلفن شما در اثر اتمام شارژ باتری خود خاموش شده است، فست شارژ‌ها راه نجات شما خواهند بود.

ظرفیت شارژر‌های سریع می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشند؛ از ۱۸ وات شروع می‌شود و برای آخرین مدل‌های تلفن تا ۶۵ وات نیز می‌رسد. شارژر‌های سریع، معمولاً می‌توانند درصد قابل توجهی از شارژ (حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد) را تنها در ۳۰ دقیقه تأمین کنند.

اکثر تلفن‌ها با فناوری شارژ سریع سازگار هستند و معمولاً از استاندارد USB-C استفاده می‌کنند که سرعت شارژ بسیار سریع‌تری را ممکن می‌سازد.

لازم به ذکر است که استفاده از یک شارژر با وات بالاتر معمولاً به باتری گوشی شما آسیب نمی‌رساند؛ اما اگر برای پشتیبانی از شارژ با وات بالا طراحی نشده باشد، ممکن است دستگاه شما را سریعتر شارژ نکند.

وات شارژر گوشی آیفون - لوازم جانبی موبایل

شارژر‌های آیپد و لپ تاپ چند وات هستند؟

بررسی وات شارژر‌های iPad و لپ تاپ برای اطمینان از اینکه شما از مقدار صحیح برق برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید ضروری است. در این بخش به بررسی وات رایج شارژر‌های iPad و لپ تاپ و نحوه انتخاب مناسب با توجه به نیاز‌های خود می‌پردازیم.

شارژر‌های iPad معمولاً چند وات دارند؟

برای iPad و iPad Minis، فست شارژ ۲۰ واتی Power Delivery توصیه می‌شود. به طور کلی باتری‌های بزرگتر آیپد به زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. فست شارژ‌ها با ظرفیت بالاتر، می‌تواند آی پد شما را تا ۲ برابر سریعتر از شارژر استاندارد شارژ کند. اگر آیپد پرو یا آیپد ایر دارید، می‌توانید با شارژر ۳۰ واتی آیپد پرو در مدت زمان کوتاهی باتری دستگاهتان را به صورت کامل شارژ کنید.

با استفاده از این شارژر، می‌توان تنها در ۲ ساعت باتری را به صورت کامل شارژ کرد. شما می‌توانید بدون نگرانی از فست شارژ ۳۰ واتی برای مدل‌های دیگر آی‌پد یا آیفون خود نیز استفاده کنید. این نوع شارژر‌ها به دستگاه آسیبی وارد نمی‌کنند و انرژی فراتر از توان دستگاه را به آن نمی‌رسانند.

این قابلیت برای شما فراهم است که از شارژر‌های برند‌های مختلف برای iPad خود استفاده کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید کابل شارژر دارای کانکتور مناسبی است که مطابق با iPad شما باشد. علاوه بر این، برای استفاده از قابلیت شارژ سریع، باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما با تکنولوژی فست شارژ سازگار است یا نه. دستگاه‌های سازگار به این تکنولوژی عموماً دارای درگاه USB-C بیضی شکل هستند. در حالی که شارژر‌های معمولی دارای یک پورت USB-A مستطیلی هستند. استفاده از وات شارژر سریع به طور قابل توجهی زمان شارژ را کاهش می‌دهد، در حالی که بدون آن، شارژ کامل باتری دستگاه می‌تواند تا ۱۱ ساعت هم طول بکشد.

در جدول زیر به صورت خلاصه نحوه عملکرد شارژ‌های ۲۰ وات، ۳۰ وات، شارژر معمولی و شارژر iPad را برای شما آماده کرده‌ایم:

شارژر سریع 30 واتی

شارژر سریع 20 واتی

شارژر معمولی

مدل iPad

na

2.5 ساعت

9 ساعت

آی پد

2 ساعت

2.5 ساعت

8 ساعت

آیپد پرو 11 اینچی

2 ساعت

2.5 ساعت

10.5 ساعت

آیپد پرو 12.9 اینچی

2 ساعت

2.5 ساعت

8 ساعت

آیپد ایر

na

2 ساعت

5.5 ساعت

آیپد مینی

شارژر معمولی لپ تاپ چند وات است؟

شارژر‌های لپ تاپ برای تأمین برق مورد نیاز خود با تبدیل برق متناوب از پریز برق به ولتاژ DC نیاز دارند. وات شارژر لپ تاپ نشان دهنده قدرت آن است و تعیین می‌کند که چه مقدار برق می‌تواند شارژ مورد نیاز لپ تاپ را تأمین کند. استفاده از شارژر با وات بالاتر می‌تواند برای لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر یا پرمصرف‌تر مفید باشد. در حالی که استفاده از شارژر با وات پایین‌تر گا‌هاً منجر به طولانی‌تر شدن زمان شارژ باتری خواهد شد.

ظرفیت شارژر‌های استاندارد معمولاً بین ۴۵ تا ۶۵ وات است. شارژر‌های ۴۵ واتی برای لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر مناسب هستند. در حالی که شارژر‌های ۶۵ واتی معمولاً برای لپ‌تاپ‌های میان رده با مصرف برق متوسط ​​استفاده می‌شوند.

شارژر‌هایی با وات بالا، مانند ۹۰ وات یا بیشتر، برای لپ‌تاپ‌های با کارایی بالا، از جمله لپ‌تاپ‌های بازی طراحی شده‌اند. این شارژر‌ها قدرت لازم را برای کار‌های سخت فراهم می‌کنند و از قطعاتی مانند پردازنده‌های قدرتمند و کارت‌های گرافیک اختصاصی پشتیبانی می‌کنند.

شارژر‌های لپ تاپ در طیف وسیعی با ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند که معمولاً بین ۴۰ تا ۱۵۰ وات را پشتیبانی می‌کنند. باتری‌های کوچک‌تر ممکن است به شارژر‌هایی با توان مصرفی حدود ۶۰ وات نیاز داشته باشند. این در حالی است که لپ‌تاپ‌های بازی و سایر دستگاه‌های با کارایی بالا، ممکن است نیاز به وات بیشتری داشته باشند.

برای بررسی میزان وات شارژ لپ تاپ خود، به شارژر اصلی لپ تاپ نگاه کنید. معمولاً خروجی خود را بر حسب ولت و آمپر مشخص کرده است. برای بدست آوردن وات مناسب دستگاه این دو عدد را با هم ضرب کنید.

برای تعیین وات توصیه شده باید به مشخصات سازنده یا راهنمای کاربر مراجعه کنید. استفاده از شارژر با وات بسیار بالاتر از میزان مورد نیاز به لپ تاپ آسیبی نمی‌رساند اما زمان شارژ را نیز کاهش نمی‌دهد. برعکس، استفاده از شارژر با وات کمتر ممکن است منجر به شارژ کندتر یا آسیب احتمالی باتری شود.

وات شارژر گوشی آیفون - لوازم جانبی موبایل

منظور از شارژ سریع چیست؟

شارژر‌های سریع با ظرفیت‌های متفاوتی از ۱۸ تا ۶۵ وات عرضه می‌شوند. فناوری‌هایی مانند شارژ سریع و استاندارد Qi این شارژر‌ها را قادر می‌سازد تا سرعت شارژ بیشتری را ارائه دهند. همچنین به تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها اجازه می‌دهند ظرف ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طور کامل شارژ شوند. لازم به ذکر است که هر شارژر با وات بیش از ۲. ۵ وات شارژ سریع محسوب می‌شود.

توان شارژر سریع DC به دستگاهی که شارژ می‌کنید و نیاز‌های خاص آن بستگی دارد. شارژ سریع با افزایش آمپر یا تغییر ولتاژ برای رساندن قدرت بیشتر به دستگاه کار می‌کند. ولتاژ شارژر‌های USB معمولاً ۵ ولت است. اما برای شارژ سریعتر، اغلب به ۹ ولت، ۱۲ ولت یا بالاتر نیاز دارند. در حالی که آمپر ممکن است به ۳ آمپر یا بیشتر افزایش یابد.

هنگام انتخاب یک شارژر USB، اطمینان حاصل کنید که جریان کافی برای شارژ سریعتر را فراهم می‌کند. شارژر‌ها اغلب با علائمی مانند ۵V⎓۳A، ۹V⎓۳A برچسب‌گذاری می‌شوند که نشان دهنده ولتاژ و جریانی است که می‌توانند ارائه دهند. توان خروجی با ضرب ولتاژ در جریان محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، ۵V⎓۳A منجر به توان خروجی ۱۵W می‌شود.

برای آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی، شارژ سریع معمولاً به حداقل ۱۸ وات نیاز دارد. شارژر‌های با وات بالاتر می‌توانند شارژ سریع‌تری را ارائه دهند. به عنوان مثال، آیفون ۱۲ از حداقل ۲۰ وات برای شارژ سریع نیاز دارد. استفاده از یک شارژر و کابل USB که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند برای به حداکثر رساندن کارایی آن بسیار مهم است.

تبلت‌هایی مانند آی‌پد و گلکسی تب، شارژر مک‌بوک پرو به دلیل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ویژگی‌های اضافی، قدرت بیشتری برای شارژ دارند. اکثر تبلت‌ها برای شارژ به حداقل ۱۰ وات ((۵V⎓۲A) تا ۱۲W (۵V⎓۲. ۴A) نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر مانند iPad‌ها از شارژ سریع ((تا ۳۰W (۵V⎓۳A) پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت که میزان وات شارژر سریع با توجه به مدل و نیاز دستگاه در حال شارژ متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم شارژری با توان موردنیاز دستگاهتان خریداری کنید.

وات شارژر گوشی آیفون - لوازم جانبی موبایل

چگونه وات یک شارژر بر سرعت شارژ تأثیر می‌گذارد؟

وات شارژر گوشی نقش مهمی در تعیین سرعت شارژ دستگاه شما دارد. به طور کلی، شارژر‌هایی با وات بالاتر می‌توانند دستگاه‌های شما را سریعتر از شارژر‌های کم وات شارژ کنند. این به این دلیل است که وات نشان دهنده توان خروجی شارژر است. هرچه وات بیشتر باشد، قدرت بیشتری می‌تواند به دستگاه شما برساند و در نتیجه شارژ سریعتر انجام شود.

چگونه می‌توان وات مورد نیاز دستگاه خود را تعیین کرد؟

اگر نتوانم میزان وات اولیه یا مورد نیاز یک ابزار یا دستگاه را تعیین کنم، چطور می‌توانم برای خرید شارژر اقدام کنم؟ اگر وات در حال اجرا روی ابزار یا دستگاه نباشد، می‌توانید با استفاده از معادله زیر آن را تخمین بزنید: WATTS=VOLTS x AMPS.

در اینجا چند فاکتور برای تعیین وات مورد نیاز برای شارژر وجود دارد:

نوع دستگاه و الزامات شارژ

دستگاه‌های مختلف نیاز به میزان شارژ متفاوتی دارند. به عنوان مثال، تلفن‌های هوشمند به طور کلی نسبت به لپ تاپ‌ها یا کنسول‌های بازی نیاز به وات کمتری دارند. ابتدا وات مورد نیاز دستگاهتان را مشخص کنید، سپس با توجه به آن برای خرید شارژر مناسب اقدام کنید.

تنظیمات برگزیده سرعت شارژ

اگر شارژ سریع‌تر را ترجیح می‌دهید، مخصوصاً برای دستگاه‌هایی که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، به دنبال شارژری با وات بالاتر باشید.

شارژ چندین دستگاه

اگر مکرراً چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ می‌کنید، شارژری با چندین پورت USB و توان کل بالاتر خریداری کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا چندین دستگاه را به طور همزمان بدون کاهش سرعت، شارژ کنید.

گزینه‌های رایج وات و کاربرد آن‌ها

در اینجا برخی از گزینه‌های رایج وات و کاربرد‌های معمول آن‌ها را برای شما آورده‌ایم:

  • ۵W: مناسب دستگاه‌هایی مانند هدفون‌های بلوتوثی؛
  • ۱۰ وات:‌ایده‌آل برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی کوچکتر؛
  • ۱۵ وات: مناسب برای تبلت‌ها، آیپد و لپ تاپ‌های خاص؛
  • ۳۰ وات تا ۴۵ وات:‌ایده‌آل برای لپ تاپ‌ها و کنسول‌های بازی؛
  • ۶۰ وات تا ۱۰۰ وات: بهترین گزینه برای دستگاه‌های پرقدرت مانند لپ‌تاپ‌های پیشرفته، لپ‌تاپ‌های بازی و تجهیزات حرفه‌ای؛

وات شارژر گوشی آیفون - لوازم جانبی موبایل

آیا می‌توان برای تلفن من از شارژر با وات بالاتر استفاده کرد؟

استفاده از شارژر با وات بالاتر برای یک گوشی هوشمند مدرن در صورتی که با مدل گوشی سازگار باشد، بی‌خطر است. اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن دارای مدار‌های شارژ داخلی هستند که میزان برق مصرفی از شارژر را تنظیم می‌کند. وات شارژر نشان دهنده حداکثر توان خروجی آن است، در حالی که تلفن هوشمند تنها توان مورد نیاز خود را مصرف می‌کند.

استفاده از شارژر با وات بالاتر ممکن است مزایایی داشته باشد. بسته به عواملی مانند فناوری شارژ و ظرفیت باتری، به طور بالقوه می‌تواند تلفن هوشمند شما را سریعتر شارژ کند. علاوه بر این، یک شارژر با وات بالاتر، سازگاری با سایر دستگاه‌هایی را که نیاز به برق بیشتری دارند، فراهم می‌کند؛ اما استفاده از یک شارژر با وات کمتر برای دستگاهی که به قدرت بیشتری نیاز دارد ممکن است منجر به کاهش زمان شارژ شود.

وات شارژر گوشی آیفون - لوازم جانبی موبایل

خرید لوازم جانبی عمده موبایل و لپتاپ

همانطور که گفتیم تعیین میزان توان شارژر برای هر دستگاه با توجه به نوع دستگاه و ویژگی‌های آن مشخص می‌شود. اما به طور کلی استفاده از شارژر با ظرفیت بالاتر، در صورتی که با دستگاه شما سازگار باشد، آسیبی به آن وارد نمی‌کند. اما در این میان استفاده از شارژر‌هایی با توان کمتر از ظرفیت دستگاه، می‌تواند عملکرد آن را با مشکل روبرو کند و فرایند شارژ دستگاه با سرعت کمتری انجام شود. فروشگاه اینترنتی داتیس مارت، تأمین‌کننده مستقیم انواع لوازم جانبی موبایل و لپتاپ با قیمت‌های ویژه و ضمانت اصالت کالا است. شما می‌توانید انواع شارژر را با توجه به نیاز دستگاهتان به صورت تک و عمده خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد