ایرپاد چیست و چگونه کار می‌کند؟

ایرپاد چیست و چگونه کار می‌کند؟

ایرپادهای اپل هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی هستند که مشخصاً برای کار با iPhone و iPad طراحی شده‌اند. با توجه به اینکه این ایرپادها سیستمهای صوتی بلوتوثی هستند، لذا شما می‌توانید آنها را با هر نوع رایانه یا تلفن هوشمند دیگری جفت کرده و مورد استفاده قرار دهید.

با اینکه شرکت اپل در کنار تمام گوشی‌های خود یک جفت هدفون سیمی ساده را به خریداران ارائه می‌دهد، اما اگر از قابلیت‌های بالای ایرپادها مطلع باشید، حتماً به این نتیجه خواهید رسید که هزینه کردن بمنظور تهیه ایرپاد، واقعاً ارزش آن را دارد. همچنین خرید ایرپاد عمده برای فروشندگان نیز صرفه اقتصادی دارد.

 

تفاوت AirPods  (هدفون‌های بی‌سیم) با Earbuds (هدفون‌های سیمی)

از زمانی که اولین آیفون در سال 2007 عرضه شد، شرکت اپل همواره یک جفت هندزفری سیمی ساده را در داخل جعبه آیفون‌های خود قرار می‌داد. اگر شما هم قبلاً از خریداران آیپد یا آیفون بوده‌اید، حتماً این هدفون‌های سیمی را در درون جعبه دیده و استفاده کرده‌اید. در هر دو مورد، هدفون‌ها از طریق یک اتصال Y به یک کانکتور صوتی در تلفن شما متصل می‌شدند.

با معرفی آیفون 7، شرکت اپل تولید هدفون‌های سنتی خود را متوقف کرد و هدفون‌های سیمی با پورت نوری عرضه شدند. ضمناً، این دسته از هدفون‌های سیمی دارای یک کنترل‌کننده رسانه‌ای هم بودند که روی سیم تعبیه شده بود. مصرف کنندگان با استفاده از این کنترل‌کننده‌ها می‌توانستند مدیریت پخش، توقف پخش، رد کردن آهنگ‌ها و تنظیم صدا را انجام دهند.

ایرپادها از هدفون‌های سیمی متفاوت هستند. ایرپادها در حقیقت هندزفری‌هایی کاملا بدون سیم هستند که نه تنها به گوشی یا تبلت یا ... بصورت سیمی متصل نیستند، بلکه بین ایرپادی که در گوش راست قرار می‌گیرد با ایرپادی که در گوش چپ قرار می‌گیرد هم هیچ سیم رابطی وجود ندارد. هر دو هدفون در سیستم ایرپاد دارای رادیو بلوتوث جداگانه‌ای هستند که از طریق بلوتوث با تلفن یا سایر دستگاه‌های صوتی می‌توانند جفت می‌شوند.

با این سیستم‌ها دیگر مشکلی در رابطه با درهم‌تنیدگی سیم‌ها ندارید. در آیفون‌های سری 7 یا بالاتر، همزمان که گوشی در حال شارژ شدن از طریق پورت نوری است، امکان استفاده از ایرپادها نیز ممکن می‌باشد.

 

ویژگی‌های ایرپاد

شرکت اپل تا قبل از سال 2019، دو نسخه کلی از ایرپادها را منتشر کرده بود: ایرپاد اصلی یا نسل اول (معرفی در سال 2016) و ایرپاد نسل دوم (معرفی در سال 2019). این دو نسخه هرچند از نظر ظاهری یکسان به نظر می‌رسند، اما در واقع تفاوت‌های مهمی با هم دارند.

نسل اول ایرپادها از تراشه بی‌سیم W1 اصلی اپل استفاده می‌کنند، در صورتیکه ایرپادهای نسل دوم بر پایه چیپست‌های بی‌سیم جدیدتری تحت عنوان H1 کار می‌کنند که بگفته شرکت اپل، حدود دو برابر سریعتر هستند.

هر دو نسل از ایرپادها دارای شتاب‌سنج هستند که برای حس کردن حرکت و جنبش بکار می‌روند. این حسگرهای نوری بدین منظور طراحی شده‌اند که تشخیص دهند آیا هدفون‌ها در گوش شما قرار گرفته‌اند یا نه. این حسگرها همچنین در استفاده از میکروفون برای تماس‌های تلفنی و نیز استفاده از Siri (دستیار صوتی پل) بکار می‌روند.

ایرپادها با یک کیف شارژ مخصوص عرضه می‌شوند که دارای یک باتری یک تکه است. کیف شارژ ایرپادها برای افزایش عمر باتری گوشی در هنگام دوری از پریز برق طراحی شده‌اند. در ایرپادهای نسل اول، کیف شارژ از طریق کابل شارژ می‌شود اما در سری‌های نسل دوم یک کیف شارژ بی‌سیم هم بصورت اختیاری و با اخذ هزینه مجزا به خریداران ارائه می‌گردد.

هر دو نسخه ایرپاد تقریباً عمر باتری یکسانی دارند. اگر ایرپادها را در داخل کیف شارژ خود بطور کامل شارژ نمائید، بیش از 24 ساعت می‌توانید موزیک گوش کنید. در نسل اول ایرپادها، با هر شارژ می‌توان 2 ساعت مکالمه انجام داد در صورتیکه در نسل دوم، این مقدار به 3 ساعت افزایش یافته است.

ایرپادها چگونه کار می‌کنند؟

ابتدا ایرپادهای خود را به آیفون، آیپد، یا دستگاه‌های دیگر اتصال دهید و مطمئن شوید که میزان صدا برایتان مناسب است. ایرپادها بگونه‌ای طراحی شده‌اند که هر کدام مشخصاً برای یکی از گوش‌های شما می‌باشد. برای تشخیص اینکه کدام ایرپاد متعلق به کدام گوش است، به ساقه ایرپادها نگاه کنید. اگر حرف “L” روی آن نوشته شده بود، یعنی گوش چپ و اگر “R” بود یعنی گوش راست. هدفون‌ها را طوری در داخل سوراخ گوش خود قرار دهید که ساقه آنها مستقیم بسمت پائین باشند.

روی ایرپادها هیچ کنترل برقی تعبیه نشده. از آنجایی که آنها به شتاب‌سنج و حسگرهای نوری مجهز هستند، لذا بطور اتوماتیک تشخیص می‌دهند که آیا در گوش شما قرار گرفته‌اند یا نه. در صورتیکه تشخیص دهند در گوش قرار گرفته‌اند، بلافاصله روشن می‌شوند و چنانچه  تشخیص دهند در گوش قرار ندارند، صدا را به طور خودکار متوقف می‌کنند.

نحوه کار ایرپادهای بسته به مدلشان متفاوت است. موارد زیر برخی از مهمترین کارکردهای ایرپادها هستند:

در همه مدل‌های ایرپاد، تماس‌های تلفنی با دو بار ضربه زدن روی هدفون پذیرفته و مجدداً با دو بار ضربه زدن، خاتمه می‌یابند.

در ایرپادهای نسل اول، اگر روی یکی از هدفون‌ها دو بار ضربه زده شود، Siri فعال می‌شود. با فعال شدن Siri، شما می‌توانید مدیریت صدا (کارهایی مانند «پخش»، «مکث»، «صدای پایین»، «بازگشت به آهنگ قبلی» یا «پرش از آهنگ») را با کمک Siri انجام دهید.

در ایرپادهای نسل دوم، برای رد شدن از یک آهنگ، باید روی هدفون دوبار ضربه زد. برای فعال کردن Siri، کافی است بگویید "Hey Siri". در این نسل، می‌توان تنظیمات ایرپادها را بگونه‌ای تغییر داد که با دو بار ضربه زدن، عملکردهای دیگری انجام شوند.

لوازم جانبی آیفون جزء کالاهای لوکس و باکیفیت است، که طرفداران ایفون به دنبال کالای اصلی برند اپل هستند. البته افرادی نیز به دنبال محصولات با طراحی اپل هستند که حاضرند قیمت پایین تری برای آن پرداخت کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد