آیا شما هم هنوز به خرید هندزفری سیمی فکر می کنید؟

آیا شما هم هنوز به خرید هندزفری سیمی فکر می کنید؟

هندزفری بی‌سیم جداً راحت هستند، اما معمولاً فقط برای چند سال دوام می‌آورند. باتری‌ها فرسوده می‌شوند، استانداردهای بلوتوث دائماً در حال تکامل هستند و حتی اگر آدم دست و پا چلفتی هم نباشید، باز هم ممکن است هدفون خود را به دلایل مختلفی از دست بدهید. بنابراین، شاید زمان آن فرا رسیده تا به خرید هندزفری بادوام و ماندگار فکر کنید.

هندزفری بی‌سیم به دو دلیل زیر کارایی خود را زیر سوال می برد

همین چند سال پیش، هندزفری بی‌سیم (Wireless Earbuds) یک کالای جدید به حساب می‌آمدند. اما بسیاری از افراد از کیفیت صدای نسبتا ضعیف بلوتوث شکایت داشتند و از اینکه هر چند ساعت یک بار هندزفری‌شان را شارژ کنند، متنفر بودند. اساسا، آنها معتقد بودند که خرید عمده هندزفری بی‌سیم، یک انتخاب ضعیف‌تر و گران‌تر در مقایسه با مدل های سیمی بود.

اما با تمام این اوصاف، نادیده گرفتن راحتی هندزفری‌های بی‌سیم تقریباً غیرممکن بود. شرکت‌هایی مانند اپل متوجه شدند که افراد عادی، برخلاف منتقدان، ممکن است بتوانند با نواقص بلوتوث کنار بیایند. بنابراین، اپل، جک (سوکت) هدفون را از آیفون حذف کرد و ایرپادهای نسل اول را راه‌اندازی کرد و بدین ترتیب، مشتریان بیشماری را به سوی محصول جدید خود جذب کرد.

شرکت اپل متوجه شد که هندزفری بی‌سیم اپل یا همان ایرپادها (Airpods) یک تجارت بسیار پرسود است. پر سودی قضیه برای اپل در حقیقت به مشکلاتی ناشی از مستهلک شدن باتری ها و فناوری‌های رو به رشد برمی گردد. بعبارتی بهتر، باتری‌های قابل شارژ به مرور زمان فرسوده می‌شوند به طوریکه پس از حدود یک سال استفاده از هندزفری بی‌سیم، متوجه می‌شوید که باتری‌ها باید مدت زمان بیشتر شارژ شوند. این باتری‌ها پس از دو یا سه سال استفاده، دیگر از کار می‌افتند و مشکل اینجاست که براحتی هم قابل تعویض نیستند. از سوئی دیگر، فناوری بلوتوث دائما در حال رشد است، و این تکنولوژی در هندزفری بلوتوث هم تاثیرگذار است.

با تفاسیر بالا ما شاهد آن هستیم که انبوهی از هندزفری بی سیم بواسطه از کار افتادن باتری شان، هر ساله به زباله تبدیل می شود.

البته برخی از هندزفری‌های بی‌سیم حتی یک سال کامل هم دوام نمی‌آورند. آنها به سادگی دچار آسیب می‌شوند، این می تواند به دلیل کثیف شدن هندزفری باشد. بسیاری از مردم نمی‌دانند که باید هندزفری‌های خود را باید تمیز نگهدارند. بیشتر افراد شکایتی مبنی بر اینکه "صدای یک گوشی کمتر از دیگری است." را دارند. این موضوع هم معمولاً به دلیل تجمع جرم و کثیفی در گوشی‌هاست. البته تمیز کردن فقط به هندزفری‌های بی‌سیم محدود نمی‌شود، بلکه هندزفری‌های سیمی هم باید تمیز نگهداشته شوند.

چرا هدفون بلوتوث نه؟

دلایل ناکارآمدی هدفون بی‌سیم

هدفون‌های تمام گوش بی‌سیم (Over-ear Headphones) هم اغلب همان مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که در هندزفری‌های بی سیم مشاهده می‌کنیم. آنها هم باتری‌هایی دارند که فرسوده می‌شوند و از استانداردهای بلوتوثی استفاده می‌کنند که در نهایت قدیمی می‌شوند. این نوع هدفون‌ها همچنین بسیار بزرگتر از هندزفری‌ها هستند و بنابراین تعویض باتری آنها نسبتاً آسان است. برخی شرکت‌ها از قبیل Bose حتی خدمات تعویض باتری هم ارائه می دهند. در این هدفون‌ها شما فقط یک باتری تعویض می‌کنید در صورتیکه در هندزفری‌های بی‌سیم سه باتری را باید تعویض نمائید (دو عدد برای دو گوشی و یکی هم برای جعبه شارژ).

نکته دیگر اینکه هدفون‌های تمام گوش بی‌سیم همواره صدای بهتری نسبت به هندزفری‌ها دارند و در ضمن، همه ویژگی‌هایی چون ANC و شفافیت صدا که برای شما مهم هستند را هم ارائه می‌دهند. از آنجایی که هدفون‌های تمام گوش از باتری‌های بزرگتری برخوردارند، لذا اغلب شارژ بیشتری نگه میدارند.

بنظر می‌رسد که هدفون‌های تمام گوش بی‌سیم جایگزین بهتری برای هندزفری‌های بی سیم هستند. اما نباید فراموش کرد که هدفون های سیمی همچنان برای مدت طولانی دوام بیشتری دارند.

به دلایل زیر هندزفری سیمی می تواند پیشنهاد خوبی باشد

هدفون‌های سیمی، اکثر ویژگی‌های هندزفری‌ها یا هدفون‌های بی‌سیم را ندارند اما در عوض، بهترین کیفیت صدای ممکن را ارائه می‌دهند. ضمناً کارکردشان به باتری وابسته نیست. مقرون به صرفه‌ترند و بدون نیاز به "فرایند جفت شدن" خیلی راحت با وصل کردن سوکت به دستگاه، کار می‌کنند. شاید گوشی هوشمند شما جک هدفون (سوکت) نداشته باشد. اما جای نگرانی نیست چون براحتی می‌توانید با استفاده از یک آداپتور USB-C ارزان قیمت یا لایتنینگ، مشکل خود را حل کنید.

برخی ممکن است نگران پاره شدن سیم‌ها شوند. با محافظ سیم می توانید از آن مراقبت کنید. تنها مشکل اصلی خرید هندزفری سیمی، جدای از مزاحمت سیم‌ها، این است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ANC را ارائه نمی دهند.

 جک برای هندزفری سیمی

آیا هندزفری‌ بی‌سیم قابل تعمیر وجود دارد؟

استفاده از هندزفری‌های بی‌سیم هیچ اشکالی ندارد. بطوریکه قبلاً هم گفتیم، مشکل این است که آنها مدت زیادی دوام نمی‌آورند. شاید این سوال برایتان مطرح باشد که؛ آیا تعمیر هندزفری‌های بی‌سیم ممکن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که تعمیر اکثر هندزفری‌های بی‌سیم اساساً غیرممکن است. هندزفری‌های شرکت اپل (AirPods) با چسب در کنار هم قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر آنها را بشکافید، برای همیشه آسیب می‌بینند. اما تعمیر برخی از هندزفری‌های بی سیم ممکن است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد