ترفندهای آیفون, مجله-تکنولوژی

آموزش روش های اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون

چند روش مختلف برای وصل کردن آیفون و آیپد های اپل به تلویزیون وجود دارد که می‌توانید بنا به شرایط خود از آن ها استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون بپردازیم و تمام روش هایی که بدین منظور وجود دارند را برایتان شرح دهیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

 

اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون : مقدمه

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چطور می‌توان آیفون یا آیپد اپل را به یک تلویزیون متصل کرد و محتوای روی صفحه نمایش آن را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون به تصویر کشید؟ آیا انجام این کار امکانپذیر است؟ خوشبختانه انجام این کار امکانپذیر بوده و روش های مختلفی هم بدین منظور وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید. در تمام این روش ها ارتباط مابین تلویزیون و گوشی یا تبلت به طور مستقیم برقرار می‌شود و محتوای روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد بر روی تلویزیون به تصویر کشیده خواهد شد. به طور کلی دو روش بیسیم و باسیم برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون وجود دارد و هر یک از آن ها شامل چند حالت مختلف می‌شوند. در ادامه این مطلب تمام روش هایی که می‌توانید از آن ها برای وصل کردن آیپد و آیفون به تلویزیون مورد استفاده قرار دهید را مرور کرده و به شما آموزش می‌دهیم. بنابراین با داتیس مارت همراه باشید.

روش اول: استفاده از اپل تی وی (Apple TV)

بدون شک بهترین روشی که می‌توانید از آن برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون استفاده کنید مربوط به بکارگیری اپل تی وی (Apple TV) می‌شود. خیلی از افراد با شنیدن نام اپل تی وی تصور می‌کنند که این گجت یک تلویزیون هوشمند است که توسط شرکت اپل ساخته شده! اما حقیقت ماجرا اینطور نیست و اپل تی وی ماهیتی متفاوت دارد. اپل تی وی یک گجت رابط خاص است که مثل یک کنسول واسط عمل می‌کند و می‌توانید با اتصال به هر تلویزیونی قابلیت های هوشمندانه‌ای را برای آن به ارمغان آورید که یکی از این قابلیت مربوط به امکان وصل کردن آیفون و آیپد های اپل به تلویزیون می‌شود. از آنجایی که Apple TV توسط شرکت اپل ساخته شده به راحتی اتصال مابین تلویزیون و آیفون یا آیپد های اپل را امکانپذیر می‌کند. زمانی که اپل تی وی را به تلویزیون خود متصل کردید و به محتوای جدید و آپشن های هوشمند آن دسترسی یافتید، می‌توانید از طریق وای فای یا حتی قابلیت ایرپلی (AirPlay) ارتباط مابین آیفون یا آیپدتان با تلویزیون را برقرار سازید.

 

اپل تی وی علاوه بر امکان اتصال آیفون و آیپد های اپل به تلویزیون مجموعه‌ای از قابلیت های هوشمندانه دیگر را هم برایتان به ارمغان می‌آورد و در یک جمع منجر به حرفه‌ و هوشمندتر شده تلویزیون خواهد شد. دسترسی به مجموعه‌ای از اپلیکیشن ها و بازی های گوناگون بخشی از این ویژگی ها هستند. بنابراین اگر می‌خواهید با یکم روش کاملا حرفه‌ای و کارآمد اتصال مابین آیفون و تلویزیون خودتان را برقرار سازد و از سمت دیگر تلویزیون خود را به یک اسمارت تی وی تبدیل کنید، مطمئن باشید خرید Apple TV راه حل عالی خواهد بود. با استفاده از این گجت ارتباط مابین تبلت یا گوشی و تلویزیون به صورت بیسیم برقرار می‌شود و لزومی مبنی بر استفاده از کابل های رابط وجود ندارد.

روش دوم: استفاده از کروم کس گوگل (Google Chromecast)

کروم کست یک گچت الکترونیکی کوچک است که توسط شرکت گوگل طراحی شده و مثل یک دانگل وای فای عمل می‌کند که قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد. وقتی که این گجت به تلویزیون متصل شود، امکان پشتیبانی از اتصال وای فای را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد و بدین ترتیب می‌تواند نقش یک پل ارتباطی مابین تلویزیون و گوشی یا تبلت را ایفاء کند. البته استفاده از کروم کست برای وصل کردن آیفون و آیپد به تلویزیون نسبت به بکارگیری اپل تی وی با محدودیت های بیشتری مواجه بوده و امکان دارد برخی از اپلیکیشن های iOS با کروم کست سازگاری نداشته باشند. همچنین دقت کنید که کروم کست برخلاف اپل تی وی تلویزیون شما را به یک اسمارت تی وی تبدیل نمی‌کند و فقط امکان اتصال آن به صورت بیسیم به تبلت و گوشی را میسر می‌سازد.

 

از کروم کست گوگل می‌توان برای دستیابی به اهداف دیگر هم استفاده کرد. به عنوان مثال همانطور که در مقاله “آموزش روش های اتصال گوشی موبایل به ویدیوپروژکتور” اشاره داشتیم می‌توان از این گجت برای وصل کردن گوشی به ویدئوپروژکتور هم بهره گرفت. بنابراین استفاده از کروم کست گوگل یکی دیگر از بهترین روش هاییست که می‌توانید از آن به منظور برقراری ارتباط مابین آیفون یا آیپد و تلویزیون استفاده کنید. در این روش هم هیچ نیازی مبنی بر اتصال سیمی مابین تلویزیون و آیفون یا آیپدتان وجود ندارد و این ارتباط به طور بیسیم صورت می‌پذیرد.

روش سوم: استفاده از مبدل Digital AV Adapter

برای وصل کردن آیفون یا آیپدتان به تلویزیون ملزم به استفاده از گجت هایی مثل اپل تی وی یا کروم کست نیستید و می‌توانید از روش های ارزان قیمت تر و سیمی هم استفاده کنید. یکی از بهترین روش هایی که بدین منظور قابل استفاده است مربوط به بکارگیری کابل واسط یا بهتر بگوییم مبدل Digital AV Adapter می‌شود. مبدل مذکور از یک سیم و سوکت لایتنینگ بهره‌مند است که مستقیما به سوکت شارژ یا همان لایتنینگ پورت آیفون و آیپد های اپل متصل می‌شود. سر دیگر آن یک پورت HDMI دارد و سیم و سوکت HDMI تلویزیون می‌تواند به آن متصل گردد. بدین ترتیب ارتباط مابین تلویزیون و آیفون یا آیپد به طور سیمی با مبدل Digital AV Adapter برقرار می‌شود و می‌توان محتوای روی صفحه نمایش آیفون و آیپد های اپل را روی تلویزیون آینه کرد. پس اگر به دنبال روش های کم هزینه و کم دردسرتر برای برقراری اتصال آیفون و آیپدتان به تلویزیون هستید، می‌توانید از مبدل یا آداپتور Digital AV Adapter استفاده کنید.

 

روش چهارم: استفاده از کابل AV

می‌توانید از کابل های AV هم برای متصل کردن آیفون و آیپد های اپل به تلویزیون استفاده کنید. این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که تلویزیون شما از خروجی HDMI بهره‌مند نباشد یا پورت های HDMI آن بنا به هر دلیل شرایط لازم برای اتصال به گوشی و استفاده از مبدل Digital AV Adapter را ارائه نکنند. برای استفاده از کابل های AV ممکن است با مشکلات خاصی هم رو به رو شوید. به عنوان مثال آیپد های اپل از طریق این کابل ها قابلیت آینه کردن صفحه نمایش را ارائه نمی‌کنند و فقط می‌توان محتوای اپلیکیشن هایی همچون یوتیوب، نتفلیکس و غیره را که از خروجی ویدئویی پشتیبانی به عمل می‌آورند از این طریق در تلویزیون پخش کرد. بنابراین استفاده از کابل های AV شاید بهترین گزینه موجود برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون نباشد اما به هر حال یکی از راه حل هایی است که انجام این کار را به صورت سیمی امکانپذیر می‌کند.

 

روش پنجم: استفاده از مبدل لایتنینگ به VGA

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می‌توانید ارتباط مابین تلویزیون و آیفون یا آیپد را برقرار سازید مربوط به بکارگیری مبدل لایتنینگ به VGA می‌شود. با استفاده از این مبدل می‌توانید به راحتی آیفون یا آیپد خودتان را به تلویزیون یا حتی ویدیوپروژکتور، مانیتور و غیره متصل کنید. از ویژگی های مثبت این مبدل می‌توان به پشتیبانی آن از قابلیت آینه کردن صفحه نمایش اشاره کرد. یعنی زمانی که ارتباط مابین آیفون یا آیپد و تلویزیون از طریق این مبدل برقرار شود، محتوای روی صفحه نمایش آیفون یا آیپدتان بر روی نمایشگر تلویزیون به تصویر کشیده خواهد شد. البته به عقیده ما بهتر است از مبدل لایتنینگ برای اتصال آیفون یا آیپد به مانیتور استفاده کنید برای اتصال این گجت ها به تلویزیون از همان مبدل Digital AV Adapter بهره بگیرید، چون مبدل Digital AV Adapter به شیوه بهتری امکان وصل کردن آیفون و آیپد به تلویزیون را فراهم می‌کند و خروجی HDMI آن به طور کامل با تلویزیون سازگاری دارد.

 

یک راه حل جالب تر: استفاده از ویدیو پروژکتور های جیبی و همراه

احتمالا هدف شما از نمایش محتوای صفحه نمایش آیفون و آیپد بر روی تلویزیون این است که آن را در محیط بزرگ تری منعکس کنید و از دیدن آن بیشتر لذت ببرید. بنابراین شاید انعکاس محتوای صفحه نمایش آیفون و آیپد های اپل بر روی دیوار در حالتی شبیه به سینما هم ایده جالبی به نظر برسد! پیاده‌سازی این ایده با استفاده از ویدئو پروژکتور های جیبی و همراه امکانپذیر خواهد بود. با استفاده از اغلب این ویدیوپروژکتور ها می‌توانید خیلی راحت محتوای روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت را بر روی دیوار یا هر بخش دیگری از منزل خودتان منعکس کرده و به تصویر بکشید. پس این روش را هم به عنوان یکی از روش های جایگزین اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش 5 روش برای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون پرداختیم و یک راه حل جایگزین را هم بدین منظور شرح دادیم. دو مورد از روش هایی که شرح داده شدند روش هایی بودند که در آن ها ارتباط مابین آیفون یا آیپد و تلویزیون به صورت بیسیم برقرار می‌شد. بکارگیری از اپل تی وی (Apple TV) بهترین گزینه برای اتصال بسیم تلویزیون به آیفون یا آیپد است. همچنین سه روش دیگر هم به عنوان روش هایی معرفی شدند که در آن ها از یک مبدل و کابل واسط برای اتصال آیپد یا آیفون به تلویزیون استفاده شد. در بین این روش ها بکارگیری مبدل Digital AV Adapter بهترین گزینه خواهد بود و به راحتی امکان وصل کردن آیپد یا آیفون به تلویزیون را امکانپذیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *