ایرپاد یا دورگردنی کدام بهتر است ؟

ایرپاد یا دورگردنی کدام بهتر است ؟
همه ما می دانیم در حال حاضر محبوبیت ایرپاد بسیار زیاد است، ولی آیا هندزفری های بلوتوث دورگردنی گزینه مناسبی

همه ما می دانیم در حال حاضر محبوبیت ایرپاد بسیار زیاد است، ولی آیا هندزفری های بلوتوث دورگردنی گزینه مناسبی هستند؟

به نظر می  رسد این روزها اکثر افراد صاحب یک ایرپاد هستند. از زمانی که اپل در سال 2016 هندزفری Airpads را معرفی کرده است، محبوبیت این مدل از هندزفری ها در بازار افزایش چشمگیری داشت. به همین دلیل تعداد زیادی از تولیدکنندگان و همچنین خریداران علاقه ای به هندزفری بلوتوث دورگردنی نشان ندادند.

اگر چه هندزفری های بی سیم دورگردنی مانند ایرپادها سر و صدا ندارند، ولی این مدل از هندزفری ها می توانند کارهایی انجام دهند که ایرپادها از انجام آن کارها عاجزند. در این مقاله ما مقایسه ای بین هندزفری های دورگردنی و ایرپادی انجام داده ایم تا ببینیم کدام یک بهتر است؟

از نظر کاربری کدام بهتر است؟

یکی از اصلی ترین دلایل خرید هندزفری بلوتوثی راحت بودن آن است. پس بهترین فاکتوری که می توانیم با آن مقایسه را شروع کنیم راحتی در عملکرد است. یکی از عوامل راحتی این است که گوشی ها بدون تکان خوردن در گوش قرار بگیرند.

هندزفری های دورگردنی به وسیله یک سیم یا فلکس به دور گردن شما آویزان هستند و در صورتی که گوشی این مدل از هندزفری ها از گوش شما بیافتد به لطف فلکس دور گردن به زمین برخورد نمی کند و دور گردن شما آویزان می ماند.

این آیتم هندزفری های دور گردنی را برای ورزشکاران، مسافران و … ایده آل می کند. یعنی گوشی های هندزفری به هیچ عنوان نمی افتد. این عامل در ایرپادها کاملا برعکس است. بسیار دیده می شود که گوشی های ایرپاد به صورت تصادفی در زیر صندلی مترو یا تجهیزات باشگاه ورزشی یا دیگر مکان ها گم شدند یا در زیر پای افراد له می شوند.

از دیگر مزایای داشتن فلکس دورگردنی این است در حالی که شما نیاز به شنیدن صدای اطراف خود دارید به راحتی می توانید گوشی ها را از گوش خود بیرون آورده، آن ها را به وسیله فلکس به گردن خود آویزان کنید ولی در ایرپادها باید گوشی را از گوش خود درآورده درون کیس قرار دهید.

خوب مشخص است برای این مورد سرعت عمل و راحتی هندزفری دورگردنی بسیار بیشتر از ایرپادها است. در خصوص زمان عملکرد و باتری عموما هندزفری های دورگردنی دارای باتری بزرگتری هستند و زمان عملکرد بیشتری نسبت به ایرپادها دارند. هر چند شما باید ایرپادها را برای شارژ درون کیس قرار دهید. پس نیازمند همراه داشتن کیس ایرپاد به صورت همیشگی هستید.

در صورت تمام شدن باتری دورگردنی شما می توانید بلافاصله گوشی را از گوش خود درآورده و با موبایل ادامه مکالمه دهید، ولی در ایرپادها شما باید گوشی ها را در کیس قرار دهید. پس سرعت عمل در هندزفری های دورگردنی بسیار بالاتر از هندزفری های ایرپادی است.

هندزفریب لوتوثی دورگردنی یا ایرپاد

هر دو مدل هندزفری دارای برد بلوتوث با حالت ANC هستند. البته ایرپادها را می توان توسط شارژ بی سیم شارژ کرد که این قابلیت را هندزفری های دورگردنی ندارند.

کنترل هندزفری در ایرپادها به صورت تاچ یا لمسی هستند، ولی در مدل دورگردنی به صورت کلیدی بر روی بدنه قرار دارد. هر چند در برخی مدل از هندزفری های دو گوش استثنا وجود دارد و از دکمه به جای لمسی استفاده شده است.

حمل هندزفری دورگردنی در حالتی که استفاده نمی شود بسیار سخت است. (به دلیل حجم بالا و همچنین احتمال شکستگی فلکس در برخی موارد). ولی در ایرپادها شما یک کیس کوچک و جمع و جور دارید که می توانید این کیس را به کیف خود متصل کنید یا به راحتی در جیب خود جای دهید.

در مورد متصل شدن به گوشی هم در ایرپادها کار بسیار راحت است، شما کافی است درب کیس را باز کنید تا ایرپادها به موبایل شما متصل شوند. ولی در هندزفری های دورگردنی حتما باید بلوتوث را به وسیله دکمه مکانیکی روشن کنید تا بتوانید اتصال هندزفری به موبایل را برقرار کنید.

نتیجه: به نظر می رسد تا اینجا هدفون دورگردنی برتر است.

ایرپاد یا دورگردنی

کدام مدل راحت تر است؟

ایرپادها طراحی ارگونومیک بیشتری دارند. گاهی اوقات احساس وجود هندزفری در گوشی خود را ندارید ولی در هندزفری های دورگردنی برجستگی یا سنگینی بیشتری را در گوش خود به واسطه گوشی ها احساس می کنید و در هنگام حرکت سر خود گوشی ها کشیده می شوند و این حالت خوبی نیست. همه این موارد آزاردهنده است و شما از لذت بردن یک موسیقی خوب باز می مانید.

نتیجه: برای این مورد “ایرپادها” گزینه بهتری هستند.

کیفیت صدای کدام مورد بهتر است؟

کیفیت صدا را باید براساس هزینه ای که می پردازید در نظر بگیرید. عموما کیفیت صدا به طراحی و نوع هندزفری وابسته نیست و بیشتر به برند و مبلغ خرید شما بسته است.

اگر برای شما کیفیت صدا مهم است به هیچ عنوان هندزفری بلوتوث نخرید. برای کیفیت بالا سعی کنید از مدل های سیمی استفاده کنید، که قیمت مناسب تری دارند و کیفیت بالاتر و صدای بدون نویز را به شما تحویل می د هند.

ولی با این حال ایرپادها صدای واقعی تر تحویل می دهند. در بسیاری از برندها از جمله سامسونگ جلوه صدای فراگیر و شفاف 360 درجه دارند.

نتیجه: برای این مورد ایرپادها گزینه مناسبی هستند.

کدام یک عمر باتری بیشتری دارند؟

در هر دو مورد هندزفری ظرفیت باتری محدود است. در ایرپادها باتری کیس باید کوچک انتخاب شود تا بتواند در جیب جا شود. در هندزفری دورگردنی هم باید باتری را کوچک انتخاب کنید تا احساس سنگینی روی گردن نداشته باشید. البته شارژ هندزفری دورگردنی بسیار سریع تر از مدل های ایرپادی است.

گوشی های ایرپاد عموما در کیس قرار دارند و اکثرا در حالت شارژ می باشند. این بدان معناست که اکثرا در حالت شارژ 100 درصد کار می کنند و این مورد برای سلامت طولانی مدت باتری های گوشی مضر است و عمر باتری را کم می کند.

در هندزفری های دورگردنی نیازی به شارژ متعدد در یک روز نیست و عموما در حالت شارژ 100 درصد کار نمی کنند.

هر چند در ایرپادها شما می توانید از یک گوشی به صورت مجزا استفاده کنید که این مورد به عمر باتری در ایرپادها کمک می کند. ولی ظرفیت باتری گوشی ها بسیار محدود است و نیاز به شارژ به صورت دفعات متعدد وجود دارد.

نتیجه: دورگردنی عمر باتری بهتری دارند.

کدام مورد با دوام تر هستند؟

قبلا هم گفته شد امکان افتادن گوشی های ایرپاد بسیار زیاد است. در این حالت ایرپادها بسیار در معرض شکستن و آسیب دیدن هستند. هندزفری های دورگردنی هم دوام زیادی ندارند. کشیدگی زیاد گوشی ها و یا سیم ها می تواند به قطعی این هندزفری ها بیانجامد.

نکته: بسیاری از دورگردنی ها دارای طراحی تاشو هستند. برخی دیگر دارای قابلیت سیم جمع شونده می باشند که احتمال شکست و یا قطعی مسیر را کاهش می دهد. البته این طراحی هم مشکلات خاص خود را دارد، زیرا نیاز به کوچک کردن فضای باتری است که در نتیجه باتری قربانی این هدف می شود.

در ایرپادها اگر یکی از گوشی ها بشکند همچنان ایرپاد کاری کند، ولی در دو گردنی در صورت خراب شدن یکی از گوشی ها ممکن است به مدارات داخلی آسیب بزند، با این حال امکان خراب شدن در هندزفری دورگردنی بسیار کمتر از آسیب به درون ایرپادها است.

این را هم در نظر بگیرید که هر دو دارای درجه مغناطیسی یکسان (P برابر) هستند.

نتیجه: برای اینکه بفهمیم کدام مورد بهتراست باید قرعه کشی شود.

کدام مورد کیفیت تماس بهتری دارد؟

اکثر هندزفری های دورگردنی دارای یک میکروفن داخلی هستند که شما می توانید هنگام صحبت کردن میکروفن را از نزدیک دهان خود بیاورید تا طرف مقابل صدای شما را واضح تر بشنود. در ایرپادها از قابلیت نرم افزاری استفاده می شود که صداهای نویز را حذف و تقویت صدای شما را در جنس مکالمه و تماس انجام می دهد.

در عین ناباوری هندزفری های دورگردنی ارزان قیمت کیفیت مکالمه بهتری نسبت به ایرپادهای گران قیمت دارند، هر چند برخی از مدل ها به دلیل داشتن میکروفن روی بدنه پلاستیکی ممکن است صدای شما را ضعیف دریافت کنند، ولی باز هم میکروفن آن ها در رده ایرپادها عمل می کنند.

نتیجه: دورگردنی کیفیت تماس بهتری دارند.

هندزفری دورگردنی کاربردی هستند، ایرپادها پرستیژ بالایی دارند.

اصلی ترین نکته این است که نگهداری و استفاده از هندزفری های بلوتوثی به شما به عنوان کاربر وابسته است. اگر نیاز به هندزفری بلوتوث برای استفاده واقعی دارید هندزفری های دورگردنی ارزش خرید بالایی نسبت به مدل هایی ایرپادی دارند، همچنین دردسر کمتری در نگهداری دارند به خصوص در زمان راه رفتن و با فعالیت بدنی و ورزش.

با این حال افراد ترجیح می دهند هندزفری ایرپادی بخرند. صادقانه بگوییم اکثر افراد به پرستیژ کاری بیشتر اهمیت می دهند تا کاربردهای هندزفری. به همین دلیل برندهای تجاری برای خلاقیت انگیزه زیادی دارند.

ولی نوآوری در هندزفری های دورگردنی ندارند و بیشتر تمرکز خود را بر روی هندزفری های دوگوش یا ایرپادی گذاشته اند.

حال به نظر شما هندزفری های ایرپادی بهتراست یا دورگردنی؟ نظرتان را در انتهای همین مقاله در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع:makeuseof

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد