فیش های اسپیکر و کاملترین توضیحات در مورد آنها ،شما به کدامیک از فیش ها نیاز دارید؟

فیش های اسپیکر و کاملترین توضیحات در مورد آنها ،شما به کدامیک از فیش ها نیاز دارید؟
صفرتا صد فیش های اسپیکر، شما به کدامیک از فیش ها نیاز دارید؟ هر چند ممکن است شما با داشتن

صفرتا صد فیش های اسپیکر، شما به کدامیک از فیش ها نیاز دارید؟

هر چند ممکن است شما با داشتن اسپپیکر بلوتوثی نیاز به استفاده از کابل نداشته باشید و با بلوتوث انتقال سیگنال صوتی را انجام دهید ولی در بسیاری از موارد مخصوصا استفاده از ساندبار و سینمای خانگی استفاده از کابل ناگزیر است. داتیس مارت به عنوان پخش عمده لوازم جانبی موبایل و همچنین پخش عمده اسپیکر بلوتوثی در این مقاله شما را راهنمایی می کند که چه نوع کابلی برای اسپیکر خود نیاز دارید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در هنگام استفاده از کابل ها و سیم ها موردی که باید به دقت زیر نظر داشته باشید طول کابل ها و همچنین سوکتی است که نیاز به استفاده دارید. به همین دلیل در این مقاله در مورد فیش های مورد استفاده در اسپیکر های بلوتوثی توضیح می دهیم. کابل ها به چه صورت صدا را به اسپیکر ها منتقل می کنند؟

وصل کردن کابل به یک بلندگو کار نسبتاً ساده ای است. یک جفت سیم مثبت و منفی را به اسپیکر یا گیرنده A/V خود وصل کنید، سپس جفت دیگر را به بلندگو وصل می کنید. ولی در واقع برای انتقال صدای موسیقی که در حال گوش دادن به آن هستید کمی پیچیدگی وجود دارد.

سیگنالی که از سیم ها عبور می کند، الکتریسیته است. و به طور خاص سیگنال ها نمایش الکتریکی از شکل موج هر چیزی می باشند که ممکن است به آن گوش دهید.

سیم ها این سیگنال صوتی الکتریکی را به بلندگو منتقل می کنند. در این حال آهنربای الکتریکی در پشت بلندگو، صدا را دوباره به ارتعاشاتی تبدیل می کند و صدا از طریق هوا به گوش شما منتقل می شود.

از آنجایی که این یک سیگنال الکتریکی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم، رسانایی سیم مهم است. دقیقاً به همین دلیل است که ضخامت سیم یا فیش های اسپیکر برای ما اهمیت دارد.

چرا ما به فیش های  مختلف در اسپیکر نیاز داریم؟

یک مقایسه بسیار رایج در مورد برق وجود دارد که برق را مانند آب می دانند. به عنوان مثال می توانید ولتاژ را به عنوان فشار آب و مقاومت آب به عنوان لوله ای که آب از آن عبور می کند در نظر بگیرید. هرچه لوله باریکتر باشد مقاومت آن بیشتر می شود.

و از آنجایی که سیم رسانا است، به این معنی است که مقاومت نیز دارد. هرچه سیم بلندتر باشد، مقاومت بیشتری دارد که بر حسب اهم اندازه گیری می شود. همانطور که گفته شد، سیم بلندگوی پهن یا ضخیم‌تر مقاومت را کاهش می‌دهد، همان‌طور که یک لوله بزرگ‌تر اجازه می‌دهد آب بیشتری جریان یابد.

سیگنال های صوتی به جای جریان مستقیم (DC) از جریان متناوب (AC) استفاده می کنند، بنابراین ما به جای مقاومت با امپدانس (همچنین با اهم اندازه گیری می شود) سر و کار داریم. با این حال، اصول اولیه یکسان است. سیم ضخیم تر جریان سیگنال را آسان تر می کند.

در صورتی که شما از سیم بلندگوی خیلی نازک استفاده کنید، مقداری از سیگنال صوتی به بلندگوهای شما نمی رسد و این باعث کاهش کیفیت صدا و حجم کلی می شود.

حال اگر ضخامت سیم های اسپیکر را افزایش بدهید متوجه میشوید باز هم افت سیگنال صوتی دارید این بدان معناست که فقط انتخاب ضخیم ترین سیم های، فایده ای ندارد.

فیش های اسپیکر چگونه اندازه گیری می شوند

حال می دانیم که همه سیم های اسپیکربه طور یکسان تولید نمی شوند، اما چرا در مورد آنها بر اساس یک استاندارد صحبت می کنیم؟

اگر قصد خرید اسپیکر را داشته باشید متوجه می‌شوید که اغلب اسپیکر ها با کابل‌ها عرضه نمی‌شوند. هنگام خرید کابل های اسپیکر، آنها را با ارقام مختلفی مانند 16 AWG یا 18 AWG در لیست خواهید دید.

 

دانستنی فیش اسپیکر داتیس مارت

در اینجا، AWG مخفف American Wire Gauge است. همانطور که از نام آن پیداست، این یک سیستم استاندارد است که برای اندازه گیری قطر انواع سیم ها استفاده می شود. این استاندارد جدید نیست. از سال 1800 مورد استفاده قرار گرفته است.

این سیستم نسبتاً ساده است، اما یک چیز مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. اعداد کوچکتر به معنای سیم ضخیم تر است، بنابراین سیم بلندگوی 12 AWG به طور قابل توجهی ضخیم تر از سیم بلندگوی 18 AWG است.

انتخاب سیم با سطح مقطع مناسب اسپیکر

سوال اساسی اینجاست :چگونه کابل های مناسب را برای راه اندازی ساندبار ،سینمای خانگی یا سیستم استریوی خود انتخاب می کنید؟ خوب در واقع جواب این سوال بسیار ساده است.

بدون فکر کردن  بهترین کابل، ضخیم ترین آن ها است. مگر اینکه با کابل های 100 فوتی یا بیشتر سر و کار داشته باشید، با سیم بلندگوی 16 AWG مشکلی ندارید.

بسیاری از ما هرگز به این متراژ برای کابل اسپیکر نیاز نداریم، بنابراین سیم نازک‌تر مانند 18 AWG ممکن است خوب باشد. با این حال، اگر شک دارید، سیم بلندگوی 16 AWG همچنان یک انتخاب عالی است و نباید مشکلی برای قرار گرفتن در جک‌های بیشتر تقویت‌کننده‌ها و بلندگوهای مصرف‌کننده داشته باشد.

اگر با کابل های 100 فوتی یا طولانی تر سر و کار دارید، احتمالاً می خواهید سیم بلندگوی 14 AWG یا حتی 12 AWG را افزایش دهید. اگر شما نیاز به بلندگوهای سطح بالا و امپدانس پایین هستید بهتر است از سیم ضخیم‌تر استفاده کنید.

مشکل  اصلی در انتخاب  کابل بلندگوی ضخیم، قیمت آن است. هر چه کابل ضخیم‌تر باشد، از مواد بیشتری استفاده می‌کند و طبیعتا گران‌تر است. این مشکلی بین سیم 18 AWG و 16 AWG نیست، اما با گزینه های ضخیم تر، قیمت به شدت بالا می رود.

آخرین نکته، علاقه مندان به صدا اغلب روی جزئیات جزئی، مانند مطابقت طول کابل بین بلندگوها، وسواس دارند. در بیشتر موارد، شما هرگز تفاوتی بین طول کابل های مختلف نخواهید شنید. با این حال، احتمال شنیدن عدم تطابق در ضخامت کابل بیشتر است، بنابراین سعی کنید از یک استاندارد در اسپیکر خود اجرا کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد