هندزفری بلوتوث, هندزفری

مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث

مزایا و معایب هندزفری بلوتوثی

مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث

هر چند تکنولوژی هندزفری های بلوتوثی در حال توسعه است و به هیچ عنوان این تکنولوژی قابل مقایسه با هندزفری های سیمی نیست و همچنین استفاده از انواع هندزفری های سیمی دردسرهای بالایی نسبت به هندزفری های بلوتوثی دارند، ولی نمی توان به طور قاطع گفت هندزفری بلوتوثی بدون عیب است. در این مقاله می خواهیم مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوثی را بررسی کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شما در خرید لوازم جانبی موبایل مانند هندزفری بلوتوث همیشه در کنار مزایا یکسری معایب هم دارید، پس برای انتخاب باید در کنار مزایا، معایب هر وسیله الکترونیکی را مدنظر قرار دهید.

مزایای استفاده از هندزفری بلوتوث:

1.حمل بسیار آسان

توجه کنید اگر شما به جای استفاده از هندزفری بی سیم، از هندزفری سیم دار استفاده کنید امکان قطع و کشیدگی هندزفری سیمدار وجود دارد. از طرفی ممکن است بواسطه کشیدگی سیم هندزفری سیمی، موبایل از دست شما بیفتد و باعث خسارت جبران ناپذیری شود. پس استفاده از هندزفری بیسیم بلوتوثی به دلیل مزیت حمل آسان آن، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 

2.راحتی در استفاده بدون نیاز به دست

تصور کنید در حال قدم زدن هستید و بخواهید مکالمه را بوسیله موبایل شروع کنید. بدون شک از دست های خود برای نگه داشتن موبایل استفاده می کنید. حال با استفاده از هندزفری بلوتوثی بدون استفاده از دست مکالمه را شروع می کنید و می توانید به فعالیت خود به راحتی ادامه دهید.

بدون شک استفاده از هندزفری بلوتوثی راحت تر از هندزفری سیمدار است. به دلیل اینکه سیم های هندزفری سیم دار خیلی به اصطلاح دست و پا گیر است.

مزایای استفاده از هندزفری بلوتوث ورزشی کوچک

 

3.عملکرد در فاصله بیشتر

عموما هندزفری های بیسیم دارای عملکرد 8 الی 10 متری هستد، به عبارتی لازم نیست برای استفاده از موزیک و یا مکالمه به موبایل خود نزدیک باشید. و به راحتی می توانید در مسافت های چند متری موبایل خود، از هندزفری بلوتوثی استفاده کنید. حال آنکه در مقابل چنانچه از هندزفری سیم دار استفاده کنید شما نهایت نیم الی یک متر می توانید از موبایل خود فاصله بگیرید که در اینصورت باز هم مراقبت از سیم ها در برابر کشش، معظل مهمی محسوب می شود.

 

4.امکان ارتباط با دستگاه های مختلف

یکی از مهمترین مزایت های هندزفری بلوتوث این است که بدون هیچ عملیات خاصی می توانید اتصال به انواع دستگاه های مختلف را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. شما برای اتصال هندزفری سیم دار به موبایل ، پخش خودرو و لپ تاپ و کامپیوتر مجبور به جابجایی کابل و سوکت هستید. در صورتی که با استفاده از هندزفری بلوتوث به راحتی می توانید به همه دستگاه ها متصل شوید بدون اینکه هیچ گونه زحمتی داشته باشید.

 

5.کنترل اکثر عملکرد موبایل توسط هندزفری بلوتوث

شما با استفاده از یک هندزفری بلوتوث می توانید تمام قسمت های پخش موسیقی تلفن همراه خود را تحت کنترل داشته باشید. کنترل صدا، قطع و پخش موسیقی، قطع و وصل مکالمه، انتقال به آهنگ های قبلی و بعدی، ایجاد تماس و حتی متصل شدن به سیری در ایرپادهای آیفونی و … . این در حالی است که در استفاده از هندزفری سیمی شما فقط می توانید بخشی از کنترل موسیقی را داشته باشید و تمام.

ایرپاد اتصال به Siri آیفون

 

تا اینجای مقاله فقط از مزایای هندزفری بلوتوث صحبت کردیم، ولی اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم بهتر است معایب هندزفری بلوتوث را نیز ذکر کنیم.

معایب هندزفری بلوتوث

1.داشتن اشعه و فرکانس

شاید یکی از اصلی ترین دلیلی که افراد خرید هندزفری سیمی را به خرید هندزفری بلوتوث ترجیح می دهند، مضر بودن اشعه و فرکانس است که در هندزفری بی سیم وجود دارد. هر چند که در هندزفری بلوتوثی مدل هایی وجود دارد مانند هندزفری دورگردنی که فاصله برد بلوتوث با سر انسان زیاد است، ولی داشتن فرکانس و امواج برای انسان خطرناک است

 

2.گوش درد در استفاده طولانی مدت

بسیاری از مدل های هندزفری بلوتوث مانند ایرپاد پرو در استفاده طولانی مدت باعث احساس درد در گوش می شود. این درد تجربه تلخی در استفاده از تکنولوژی هندزفری های بلوتوث است.

 

3.امکان گم شدن و حتی دزدیده شدن هندزفری بلوتوث

تجربه نشان داده که افراد حتی در مکان های ورزشی، خیابان و مراکز تجاری بدون اینکه متوجه شوند، هندزفری بلوتوث از گوش جدا شده به جز مدل دورگردنی که حالت آویز دورگردن دارد.

نتیجه گیری:

هر چند سعی کردیم مزایا و معایب هندزفری بلوتوث را کاملا شرح دهیم ولی باید بگوییم که استفاده از تکنولوژی غیرقابل اجتناب است. پس بهتر است با استفاده صحیح و درست از انواع هندزفری بلوتوثی و سیم دار از مزایای آن بهره مند شویم.

داتیس مارت سعی کرده انواع هندزفری بی سیم شامل ایرپاد و ایرداتس و هندزفری بلوت تک گوش را با قیمت عمده و ارسال رایگان به سراسر ایران انجام دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر به فروشگاه اینترنتی داتیس مارت مراجعه کنید. ضمنا چنانچه تجربه ای در مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث دارید در انتهای همین مطلب با ما به اشتراگ بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *