در خرید هدفون گیمینگ چه پارامتری مهم است؟

در خرید هدفون گیمینگ چه پارامتری مهم است؟
آیا می خواهید در بازی یک امتیاز بیشتر از رقبای خود داشته باشید؟ یک هدست گیمنگ به شما کمک می

آیا می خواهید در بازی یک امتیاز بیشتر از رقبای خود داشته باشید؟ یک هدست گیمنگ به شما کمک می کند تامزیت رقابتی لازم را برای برتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. دراین مقاله تمام فاکتور های اصلی که باید هنگام خرید هدست گیمنگ در نظر بگیرید را آورده ایم. پس برای انتخاب بهترین هدفون گیمینگ تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

* کیفیت صدا و نداشتن نویز

فرض کنید از هدفونی استفاده می کردید که صدای شکلیک گلوله های داخل بازی طوری شنیده می شد که انگار از سمت چپ شما شلیک می شدند، در حالی که پشت سر شما بودند. یا زمانی که تیم دشمن بمب را در یک محل قرار می داد ولی شما فکر می کردید در مکان دیگری بمب گذاری صورت گرفته. خوب به نظر شما نتیجه این بازی چه می شود؟

این ها نمونه هایی از کیفیت صدای ضعیف هستند. شما باید تشخیص دهید آنچه را که می شنوید از کجا آمده است. در غیر این صورت دارای یک نقطه ضعف بزرگ هستید.کیفیت صدا برای گیمرها بسیار اهمیت دارد. شنیدن دقیق هرچیزی که در بازی اتفاق می افتد بسیار مهم است، زیرا به شما امکان می دهد مطابق با آنچه می شنوید واکنش نشان دهید.

شما باید به دنبال صدایی باشید که جزئیات را هم متوجه شوید، نه اینکه با بالا بودن حجم صدا فقط در بازی غرق شوید. پس وضوح صدا برای شما مهم است. وضوح صدا شامل ویژگی هایی مانند صدای جهت دار و فراگیر است که به شما حس بهتری از امکان وقوع اتفاقات می دهد.

وجود نویزکنسلینگ (ANC) یکی دیگر از ویژگی های کلیدی است که در انتخاب هدفون گیمینگ باید در نظر بگیرید. این پادامتر از اختلال صداهای بیرونی بازی شما جلوگیری می کند. همچنین داشتن اکوستیک بالا و یا ایزوله بودن نویز هم در انتخاب و خرید هدست گیمینگ تاثیر گذار است. تصور کنید که شما درحال بازی با هدست گیمینگ هستید ولی صدای رانندگی ماشین را با هدست خود بشنوید. این بازی برای شما فاجعه است و یا اگر کسی شما را در اتاق دیگر صدا بزند صدای او را در حین بازی بلند و واضح بشنوید. همه این موارد منفی به عایق نبودن هدفون گیمینگ شما مربوط می شود و یا هدست گیمینگ شما از اکوستیک پاینی برخوردار است. البته برخی از افراد ANC و یا اکوستیک را دوست ندارند و آن را جز موارد مثبت به شما نمی آورند.

مقاله پیشنهادی:
بهترین هندزفری بی سیم برای مکالمه

* راحتی در حین استفاده از هدفون

بسیاری از افراد به صورت همیشگی از هدست استفاده نمی کنند به همین دلیل به راحت بودن با هدفون زیاد اهمیت نمی دهند. ولی گیمرها ساعت های طولانی مشغول بازی هستند، بسیاری از گیمرهای پیشرفته تمام ساعات روز را با بازی کردن می گذرانند. در این صورت اگر از هدست راحت استفاده نکنید گوش هایتان به شدت درد می گیرد و بعد از مدتی سردرد می شوید.

برای اینکه بتوانید تست کنید که آیا هدفون شما را اذیت می کند یا خیر در حالت ایده ال باید به مدت یک ساعت از هدفون استفاده کنید و اگر برایتان مقدور نبود حداقل نیم ساعت هدفون را روی گوش خود قرار دهید،  زیرا استفاده طولانی مدت است که می تواند گوش شما را آزرده کند. به هیچ عنوان به تست اولیه اکتفا نکنید. زیرا عموما در ابتدای استفاده از هدفون احساس راحتی دارید ولی در استفاده طولانی مدت است که اذیت شدن گوش به وجود می آید. در این حالت بسیاری ازهدست ها فریبنده هستند و فقط با استفاده مشخص می شود که ایا مناسب هستند یا خیر.

به همین دلیل خواندن نظرات افرادی که مدتی با هدست کار کردند می تواند برای شما مفید باشد البته باید بدانید که همه افراد یکسان نیستند، یعنی ممکن است هدستی برای شما راحت و مناسب باشد و برای برخی دیگر آزاردهنده باشد. پس می توانید برای خرید به دنبال هدستی باشید که امکان مرجوعی را به شما بدهد.

قابلیت تنظیم ارتقاع هدست ها بسیار مهم است. این قابلیت به شما امکان می دهد که هدست را مناسب سایز سر خود تنظیم کنید. اگر هدست شما این تنظیمات را نداشته باشد به احتمال زیاد در استفاده درازمدت برای شما آزاردهنده خواهد بود. مورد بعدی سر گوشی های هدست است. هدست شما باید بالشت های نرم داشته باشه تا گوش شما عرق نکند و همچنین پوست شما احساس راحتی داشته باشد، به یاد داشته باشید هدست ایده آل هدستی است که فراموش کنید آن را روی سر خود دارید.

* میکروفن شفاف داشته باشید

ارتباط صوتی برای بازی های تیمی بسیار مهم است. ارتباط خوب به شما امکان می دهد با تیم خود استراتژی داشته باشید و تصمیمات هماهنگ را در زمان واقعی بگیرید. به همین دلیل داشتن یک میکروفن شفاف بسیار ضروری است.

دوستان و هم تیمی شما باید بتواند صدای شما را با وضوح کامل بشنوند. صداهای خفه یا صداهای دارای اکو در بازی بسیار آزاردهنده هستند. میکروفن شما باید این قابلیت را داشته باشد که صدای شما را در محیط های پر سر و صدا دریافت کند و تمام نویزهای را در صدای شما قطع و صدا را بدون نویز ارسال کند. اکثر هدفون های گیمینگ به صورت صددرصد نمی توانند صداهای پس زمینه را حذف کنند، ولی باید بتوانند به میزان قابل توجهی نویز پس زمینه را کاهش دهند. البته می توانید برخی تنظیمات را در سیستم عامل یا چت صوتی خود تنظیم کنید.

یکی دیگر از قابلیت های میکروفون داشتن دکمه بی صدا است. شما باید بتوانید با فشردن یک دکمه، میکروفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید. این قابلیت می تواند بسیار برای شما در عملکرد راحت باشد زیرا زمانی که مجبور به عطسه زدن هستید یا می خواهید تماس تلفنی را پاسخ دهید بی صدا بودن میکروفن برای شما بسیار مهم می شود.

مقاله پیشنهادی:
بهترین هدیه مناسب روز تولد

* سازگار بودن با دستگاه شما

همه هدفون های گیمینگ با همه دستگاه های شما سازگار نیستند. به عنوان مثال یک هدفون طراحی شده برای رایانه شخص ممکن است با کنسول Xbox سازگار نباشد.

پس بهتر است قبل از خرید بررسی کنید که آیا هدست شما با تمام دستگاهایی که قصد استفاده دارید سازگار است یا خیر. برخی هدفون ها از پلتفرم استفاده می کنند. به این معنی که هم با گوشی و هم با Xbox و یا دسکتاب سازگار است سازگاری یک هدفون با چند دستگاه می تواند هزینه خرید شما را به شدت پایین بیاورد.

* تاخیر کم در ورودی

داشتن تاخیر در هدفون ها یکی دیگر از فاکتور هایی است که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. منظور از تاخیر ورودی تاخیر ورود بین صدا از هدفون و شنیدن آن است. کم بودن تاخیر ورودی یک مزیت مهم در بازی برای شما محسوب می شود، زیرا به شما امکان می دهد واکنش سریع تری داشته باشید. اگر چه هدفون های گیمینگ معمولا دارای حداقل ورودی هستند اما مدل های سیمی درکم بودن تاخیر بسیار بهتر عمل می کنند. دلیل این امر این است که صدا از طریق یک سیم مستقیما به هدفون شما منتقل می شود ولی هدفون های بی سیم ابتدا باید داده های صدا را رمزگذاری کنند و سپس از طریق فرستنده بلوتوث آنها را ارسال کنند. با توجه به کیفیت ساخت و ورژن بلوتوث این فرایند ممکن است باعث تاخیر گردد.

باتوجه به موارد بالا اکثر هدفون ها سیم دار به هدفون های بی سیم ترجیح داده می شوند. همچنین هدست های بی سیم در معرض نویزو تداخل سیگنال هستند و کیفیت صدا را مخدوش و تاخیر صدا را افزایش می دهند. از دیگر معایب هدفون های بی سیم نیاز به شارژ آن ها است، تنها مزیت هدفون های بلوتوثی را می توان حذف سیم دانست.

در زیر بهترین هدفون های گیمینگ را برای شما انتخاب کرده ایم.


در صورتی که شما در استفاده از هدفون های گیمینگ تجربه ای دارید می توانید تجربه خود را در بخش کامنت های این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت استفاده از مدل خاصی از محصولات گیمینگ داتیس مارت و رضایت داشتن از محصول خریداری شده لینک محصول را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از طریق همکاری در فروش داتیس مارت پورسانت بگیرید و درآمد غیر فعال خود را شروع کنید.

منبع: howtogeek

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد