هندزفری

راهنمای خرید هندزفری سیمدار

هندزفری سیمی گیم

راهنمای خرید هندزفری سیمی

هندزفری سیم دار یکی از محصولات پرفروش و پراستفاده در سبد لوازم جانبی موبایل است. تنوع بینظیر در انواع هندزفری سیمی سبب شده تا  داتیس مارت راهنمای خرید عمده هندزفری سیمی ( سیمدار ) و نکات خرید هندزفری سیمی را برای شما آماده کند.

در صورتی که شما قصد خرید هندزفری سیمی را به صورت عمده یا خرده را دارید در انتهای این مقاله به راحتی می توانید بهترین انتخاب را در هندزفری سیمدار داشته باشید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

در خرید هر کالایی شما ابتدا بر اساس بودجه هدف، بازه قیمتی کالای مورد نظر خود را تعیین کنید. خرید لوازم جانبی موبایل هم از این قائده مستثنی نیست. شما هم برای خرید هندزفری سیم دار ابتدا باید تعیین هزینه کنید. سپس نوع هندزفری و مشخصات فنی آن را بیابید.

هندزفری ارزان یا گران قیمت

 

برای اینکه خرید هندزفری خوب و ارزانی را داشته باشید باید موارد یا فاکتورهای زیر را در خرید خود لحاظ کنید:

فاکتورهای مهم در خرید هندزفری سیمی (نکات خرید هندزفری سیمی)

 

  • کیفیت بالای بدنه و سیم هندزفری

علاوه بر متریال سیم ها، طراحی سیم هندزفری هم تنوع بسیار زیادی دارد. طراحی فلت Flat یا صاف یک یاز انواع طراحی های سیم هندزفری سیمدار است که به دلیل گره نخوردن طرفداران زیادی دارد. البته طراح یگرد یا معمولی هم وجود دارد که اکثر هندزفری های اورجینال سامسونگ داخل جعبه گوشی موبایل از این مدل استفاده می کنند. این مدل ها عموما مشکل گره خوردن زیاد دارند. به همین دلیل قطعی گوشی ها در این مدل هندزفری های سیمی بیشتر از سایر مدل ها است. در نظر داشته باشید درصد گره خوردن سیم هندزفری به ضخامت آن کاملا وابسته است . هر چه ضخامت سیم هندزفری بیشتر باشد درصد گره خوردن ان کمتر می شود.

 

  • سیم بلند در هندزفری سیم دار یک مزیت محسوب می شود

هرچند سیم بلند در بسیاری از مواقع به عنوان مزیت محسوب شود، ولی اگر بلندگوی هندزفری شما کیفیت بالایی نداشته باشد مزیت بلند بودن سیم های هندزفری برای شما مشکلی بزرگ و دردسرساز خواهد بود.. پس قبل از انتخاب هندزفری با سیم بلند از کیفیت بالای میکروفون آن اطمینان حاصل کنید. عموما هندزفری های بازار دارای طول سیم یک متری تا 1/5 متری هستند و این طول سیم به عنوان طول سیم استاندارد در بازار شناخته شده است.

  • داشتن سرگوشی اضافی با سایزهای مختلفسرگوشی ژله ای هندزفری

بسیاری از هندزفری های بازار فقط یک سایز سرگوشی دارند، حال اگر شما نیاز به سایزهای بزرگتر یا کوچکتر داشته باشید باید به دنبال سرگوشی به صورت جداگانه باشید.

بسیاری از برندهای هندزفری اورجینال در بسته بندی خود چندین سایز سرگوشی استفاده می کنند تا شما وابسته به نیاز خود بتوانید از اندازه های متنوع سرگوشی استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید سرگوشی با اندازه های مختلف فقط مخصوص هندزفری ژله ای یا سرگوشی ژلاتینی است.

  • در هندزفری سیم دار دکمه های کنترل صدا و قطع و وصل مکالمه بسیار مهم است

بسیاری از هندزفری های قدیمی دارای سه دکمه کنترل بودند که عبارت بود از دو دکمه برای کنترل صدا و آهنگ و یک دکمه برای قطع و وصل مکالمه و همچنین پخش و توقف موسیقی. ولی بسیاری از هندزفری های جدید فقط دارای یک دکمه برای قطع و وصل مکالمه هستند و دکمه کنترل صدا از هندزفری ها حذف شده است.

خرید بهترین هندزفری سیم دار زمانی اتفاق می افتد که شما بعد از تعیین بودجه و قیمت، تمام فاکتورهای بالا را در هندزفری سیم دار در نظر بگیرید.

حال در ادامه راهنمای خرید بهترین هندزفری سیمی را به صورت بسیار دقیق برای خرید عمده و خرده بررسی می کنیم.

انواع هندزفری سیم دار

در ابتدا بهتر است انواع هندزفری های سیمی را بشناسیم. شناخت انواع هندزفری سیم دار به درک بالا برای خرید بهترین هندزفری سیمی با قیمت مناسب منجر می شود.

از لحاظ پورت، هندزفری های سیم دار به سه دسته لایتنینگ، تایپ سی و جک 3/5 میلیمتری تقسیم می شوند. تقزیبا 90 درصد مدل های هندزفری دارای جک 3/5 میلیمتری هستند، ولی موبایل های جدید با حذف این جک در اندروید باید از هندزفری با پورت تایپ سی و در آیفون باید از پورت لایتنینگ استفاده کرد.

سرگوشی هندزفری سیم دار هم از اهمیت بالایی در انتخاب برخوردار است. به صورت کلی دو مدل سرگوشی در هندزفری های سیمی وجو دارد: سرگوشی نرم یا ژله ای و سرگوشی سخت یا استخوانی.

سرگوشی هندزفری سیمدار

هر چه تمام کمپانی ها و تولیدکنندگان هندزفری های سیمی از هر دو مدل سرگوشی در تولیدات خود استفاده کرده اند ولی شما باید به این نکته توجه کنید که در انتخاب هندزفری سیم دار سرگوشی   اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما از هندزفری با سرگوشی نامناسب استفاده کنید در طولانی مدت در گوش خود احساس درد دارید و امکان استفاده بلندمدت از هندزفری سیمی یا هندزفری بلوتوثی عملا غیر ممکن می شود.

متریال و جنس سیم در هندزفری سیمدار نیز در تنوع این کالا نقش بسزایی دارد. سیم کنفی، سیم PVC، سیم زیپی، سیم پارچه ای هر کدام از انواع هندزفری سیم دار را تشکیل می دهند.

تا اینجا به انواع هندزفری سیم دار پرداختیم، در ادامه کاربردهای مختلف این نوع هندزفری را بیان می کنیم.

 

کاربردهای مختلف هندزفری سیمی

 

هندزفری سیمی مخصوص موسیقی:

عموما برای افرادی که نیاز به هندزفری سیمدار مخصوص موسیقی دارند پارامتر حجم صدا و بیس صدا بسیار اهمیت دارد. البته طراحی ارگونومیک و حدف نویز برای این افراد مهم است.

در بخش موسیقی نیاز است که صدای محیط شنیده نشود، پس هندزفری که سرگوش آن به گونه ای طراحی شده باشد که صدای محیط را به عنوان نویز حذف کند و در عین حال در استفاده طولانی مئت باعث گوش درد نشود، نیاز است. در مقاله راهنمای خرید هندزفری سیمی ارزان قیمت به هندزفری های بدون میکروفون اشاره شد که فقط کاربرد جهت موسیقی دارد. در صورتی که دغدغه شما پایین بودن قیمت هندزفری سیمی است می توانید از این مدل های استفاده کنید.

 

هندزفری سیمی جهت مکالمه:

اینکه بگوییم بیش از 90 درصد هندزفری های سیمی کاربرد مکالمه دارند، اغراق کرده ایم. میکروفون خوب و قوی در مکالمه با هندزفری مهم است. همچنین قدرت بالای اتصالات هندزفری برای عدم قطعی در حین مکالمه اهمیت دارد. پس اگر به دنبال هندزفری سیمی مخصوص مکالمه هستید حتما ابتدا میکروفون هندزفری چک شود و سپس از نظر استحکام قطر سیم و سرپورت هندزفری سیم دار کنترل شود. بقیه موارد مانند سرگوشی و قیمت و .. نیز کنترل شود.

هندزفری سیمی مخصوص گیم

هندزفری سیمی گیم

عموما در بازی و یا گیم زمان بسیار اهمیت دارد. تاخیر زمانی حداقل نزدیک به صفر یعنی لذت بردن از زمان بازی.

در اکثر هندزفری بلوتوثی تاخیر یا Delay Time وجود دارد، به همین دلیل ناگزیر به استفاده از هندزفری سیم دار هستید. در هندزفری سیمدار به دلیل اتصال مستقیم هندزفری به گوش هیچ تاخیر زمانی وجود ندارد. مدل هایی از هندزفری سیم دار مخصوص گیم تولید شده که دارای میکروفون خارجی هستند. این مدل ها طرفداران زیادی در بین گیمرها پیدا کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *