چرا هدست بلوتوث من وصل نمی‌شود؟ رفع مشکل اتصال

چرا هدست بلوتوث من وصل نمی‌شود؟ رفع مشکل اتصال
هدست بلوتوث خریدی که بدون تماس با موبایل از طریق هدست بی سیم به تماس ات پاسخ بدی ولی الان می بینی که کلا اتصال به موبایل ندارد!!! چرا هدست بلوتوث قطع می شود در صورتی که آن را برای راحت تر شدن امور روزانه خریداری کردی؟!

هدست‌های بلوتوث بسیار راحت وصل می‌شود چرا که شما می‌توانید از طریق بلوتوث آن را متصل کنید و نیازی به کابل ندارید. همچنین می‌توانید بدون آن که گوشی را دست بگیرید، به تماس‌هایتان پاسخ دهید و مواردی که نیاز دارید را سرو سامان دهید. با توجه به مواردی که گفته شد، اگر هدفون شما وصل نشود، می‌تواند برایتان بسیار آزار دهنده باشد و احتمالا شما را کلافه کند.

نگران نباشید. مشکلات اتصال بلوتوث به راحتی درست می‌شود. در این مقاله راهکارهایی را برای حل مشکل اتصال هدست‌هایتان به دستگاه‌های گوناگون ارائه می دهیم. ما با ساده‌ترین مشکلات شروع می‌کنیم و سخت‌ترین آنها را هم بررسی می‌کنیم.

بررسی شرایط باتری

وضعیت باتری را بررسی کنید. یکی از دلایل رایج مشکلات اتصال، اغلب این است که هدست‌های بلوتوث شارژ کمی دارند. در برخی از مدل‌ها، در صورتی که عمر باتری کم باشد، پردازنده نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد و هدست به کامپیوتر و موبایل متصل نمی‌شود. پس در قدم اول در صورت بروز این مشکل، بهتر است باتری هدست خود را بررسی کنید و ببینید چقدر شارژ دارد. برای شارژ بهتر و طولانی شدن عمر باتری هدفون پیشنهاد می شود از آداپتور با توان پایین و نهایتا با جریان 2 آمپر استفاده کنید.

مطمئن شوید که دستگاه‌های بلوتوث آماده اتصال هستند

دستگاه های بلوتوث همیشه آماده اتصال نیستند. بیشتر تجهیزات بی‌سیم مانند بلندگوها یا هدفون‌ها باید در حالت اتصال قرار گیرند. برای اطلاع از نحوه روشن کردن حالت اتصال، دفترچه راهنمای دستگاه را خوبی بررسی کنید، زیرا ممکن است بسته به مدل متفاوت باشد.

بررسی کنید که هدست بلوتوث با دستگاه دیگری جفت نشده باشد. بارها این سوال را شنیده‌ایم که چرا هدست بلوتوث من به ویندوز 10، گوشی یا تبلت متصل نمی‌شود اما برای اتصال به دستگاه‌های دیگر مشکلی ندارد. در پاسخ باید بگوییم که اکثر هدست‌های بی‌سیم فقط می‌توانند در یک زمان با یک دستگاه متصل شوند، بنابراین باید اتصالی که از قبل داشته‌اند را لغو کنید.

اتصال را ریست کنید

اگر هیچ یک از این مراحل به شما کمک نکرد تا بفهمید چرا هدست بلوتوث من به یکدیگر متصل نمی شود، وقت آن رسیده است که اتصال بلوتوث را ریست کنید.

به بخش بلوتوث کامپیوتر، تبلت یا تلفن خود بروید و دستگاه را پیدا کنید و آن را رسید کرده و برای اتصال مجدد اقدام کنید. در این حالت به احتمال زیاد مشکل رفع شده و اتصال برقرار می‌شود.

دستگاه را ریست کنید

اگر اتصال همچنان کار نمی‌کند، باید دستگاه خود را ریست کنید و به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا مشکل برطرف شود. در این بین اگر متوجه شدید که هدست بلوتوثی شما می‌تواند به کامپیوتر، موبایل یا تبلت دیگر متصل شود اما دستگاه مدنظر شما را پشتیبانی نمی‌کند، بهترین زمان برای ریست دستگاه است.

نکته مهم در این بین آن است که ریست کردن، تمامی اطلاعات دستگاه را پاک می‌کند، پس باید برای این مورد با احتیاط و برنامه ریزی اقدام کنید.

چگونه هدست بلوتوث را دوباره وصل کنیم؟

اکثر هدست‌های بی‌سیم به‌طور خودکار با آخرین دستگاهی که قبلا به آن وصل شده‌اند، در صورت روشن شدن بلوتوث دستگاه، اتصال پیدا می‌کنند.

با این حال، زمانی که آنها را روشن می‌کنید یا باتری تمام شده را شارژ می‌کنید، نیاز به اتصال دستی دارند که البته این مورد اتفاقی غیر مرسوم نیست و در بسیاری از موارد روی می‌دهد.

هدست بلوتوث من وصل نمی شود؟

کافیست منوی بلوتوث گوشی یا کامپیوتر خود را باز کنید و نام هدستی را که می‌خواهید به آن متصل شوید را جستجو کنید. معمولاً پس از انجام مراحل اولیه اتصال، نیازی اتصال دستی مجدد نیست.

چگونه برای اولین بار هدست بلوتوث را به کامپیوتر، تلفن یا تبلت خود متصل کنیم؟

اگر به تازگی یک هدست بی سیم خریداری کرده‌اید، ممکن است با این مشکل رو به رو شوید که هدست شما به راحتی اتصال پیدا نکند؟ رفع این مشکل بر اساس مدل‌های مختلف، متفاوت است اما موضوع پیچیده‌ای نیست و می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

ابتدا به تنظیمات دستگاه خود بروید و زیر منوی بلوتوث را انتخاب کنید. مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. سپس، دکمه اتصال هدفون بی‌سیم خود را فشار دهید. اگر نمی دانید کدام دکمه است، دفترچه راهنما را بررسی کنید.

برخی از هدست‌ها این عملکرد را در دکمه پاور جاگذاری کرده‌اند و پس از فشار دادن دکمه به شکلی متفاوت با خاموش و روشن کردن، می‌توانبد اتصال را برقرار کنید. برخی دیگر یک دکمه اختصاصی برای اتصال دارند. برخی از مدل‌ها حتی با روشن کردن آنها وارد حالت اتصال می‌شوند.

هنگامی که دکمه اتصال را برای مدت زمان مورد نیاز (معمولاً چند ثانیه) فشار دهید و نگه دارید، نشانگر LED روی هدفون به شما اطلاع می‌دهد که برای همگام سازی آماده شده است.

حالا به گوشی یا تبلت بروید، لیست دستگاه‌ها را بررسی کنید و جستجو را فشار دهید. اکنون باید نام هدست خود را ببینید و مشکل "من نمی‌توانم هدست بلوتوث خود را وصل کنم" به همین راحتی برطرف می‌شود.

امیدواریم به شما در پاسخ به سوال "چرا هدست بلوتوث من وصل نمی‌شود؟" کمک کرده باشیم. فراموش نکنید که این سوال یکی از رایج‌ترین موارد است و به همان اندازه هم رفع مشکل آن آسان است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد