چطور بفهمیم پاوربانک به طور کامل شارژ شده است؟

چطور بفهمیم پاوربانک به طور کامل شارژ شده است؟
پاور بانک دارای باتری داخلی است. برای سالم ماندن باتری پاوربانک نکته اصلی میزان شارزی است که باید به آن برسانیم.

تشخیص اینکه پاوربانک شما به طور کامل شارژ شده، کاری بسیار آسان است. بسیاری از پاوربانک‌های مدرن دارای ۴ چراغ LED داخلی هستند.‌ هنگامی که پاوربانک را به برق وصل می کنید، یک چراغ LED روشن می‌شود. زمانی که باتری به طور کامل شارژ شد، هر چهار چراغ LED روشن می‌شوند.

با این حال، برخی از پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، میزان شارژ را به صورت درصد نمایش می‌دهند که دقیق تر است، اما اهمیت زیادی ندارد. به طور کلی، می‌توانید زمانی که شارژ پاوربانک بیش از ۷۵ درصد باشد ( ۳ چراغ روشن) یا ۵۰ درصد باشد ( ۲ چراغ روشن)، مطمئن باشید که به اندازه کافی شارژ دارد.

اگر چراغ‌های نشانگر روی دستگاه کار نمی‌کنند، تخمین میزان شارژ بسیار دشوارتر است. در این حالت، پاوربانک را به طور کامل خالی کنید و دفترچه راهنمای کاربر را برای یافتن مدت زمان شارژ کامل باتری بررسی کنید. اگر دفترچه راهنما را ندارید، همیشه می‌توانید مشخصات پاوربانک را در اینترنت جستجو کنید. سپس، باید پاوربانک را دقیقاً برای مدت زمان توصیه شده در دفترچه راهنما، شارژ کنید.

چراغ چشمک زن قرمز روی پاوربانک به چه معناست؟

معنای چراغ‌های چشمک زن در برندهای مختلف پاوربانک متفاوت است، بنابراین همیشه نمی‌توان به طور دقیق گفت که یک رنگ خاص به چه معنی است.

معمولاً زمانی که پاوربانک را به کابل شارژ اصلی سامسونگ یا نمونه‌های مشابه در دسترس وصل می‌کنید، چراغ قرمز چشمک می‌زند. اگر نور به طور مداوم چشمک بزند، به این معنی است که دستگاه در حال شارژ شدن است. اگر بعد از مدتی رنگ LED تغییر کند یا به طور مداوم روشن بماند، می‌توانید متوجه شوید که باتری شارژ شده است.

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک به ظرفیت آن بستگی دارد و حداکثر می‌تواند تا ۱۲ ساعت طول بکشد. همچنین، چراغ LED قرمز چشمک زن ممکن است نشان دهد که پاوربانک تقریباً خالی است.

اگر حتی بعد از اینکه فکر می‌کنید پاوربانک را شارژ کرده‌اید، چراغ قرمز همچنان به چشمک زدن ادامه دهد، ممکن است نشان دهنده خرابی باشد. در این صورت، باید با مرکز گارانتی، تعمیرگاه مطمئن و فروشگاه‌های فروش عمده لوازم جانبی تماس بگیرید.

نحوه صحیح شارژ کردن پاوربانک

پیش از خرید تک یا خرید عمده پاوربانک، باید اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهید. حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که می‌گویند قبل از شارژ کامل دستگاه، باید باتری آن را کاملاً خالی کرد. این موضوع در مورد باتری‌های مدرن، گمراه‌کننده است و انجام این کار در برخی موارد حتی می‌تواند عمر پاوربانک شما را کاهش دهد.

نیازی نیست نگران پر بودن کامل پاوربانک باشید. فرقی نمی‌کند ظرفیت باتری خارجی به طور کامل پر باشد یا نباشد، در هر صورت می‌توانید هر زمان احساس نیاز کردید، آن را شارژ کنید. هرگز مجبور نیستید برای هر بار استفاده، پاوربانک را ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

اگر برای مدت‌زمان طولانی به پاوربانک نیاز ندارید، بهتر است سطح شارژ آن را بین ۳۰ تا ۷۰ درصد نگه دارید. بسته به مدل پاوربانک، می‌توانید آن را مستقیماً از طریق پریز برق یا از طریق USB شارژ کنید.

اگر پاوربانک شما آداپتور برق ندارد، معمولاً می‌توانید آن را از طریق پریز برق با آداپتور آیفون یا هر برند دیگری، شارژ کنید، بهتر است برای این کار به سراغ بهترین کابل شارژ گوشی و آداپتور بروید تا سلامت باتری پاور بانک شما به خطر نیافتد. در اکثر موارد، آداپتورهای گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها مناسب هستند. با این حال، ضروری است که مطمئن شوید آداپتور خروجی ۵ ولتی داشته باشد. همچنین می‌توانید باتری خارجی را از طریق پورت USB  رایانه خود شارژ کنید، اما این فرآیند کمی بیشتر طول خواهد کشید. برای علاقه‌مندان به سفر، پاوربانک‌هایی با پنل‌های خورشیدی وجود دارند که مستقیماً در طول سفر با نور خورشید شارژ می‌شوند.

در پایان

در پایان باید بگوییم اگر در صدد خرید پاور بانک، اسپیکر بلوتوث دار، بهترین ساعت هوشمند یا خرید ایرپاد هستید، می توانیم در این مسیر شما را همراهی کنیم تا نتیجه ای دلخواه را دریافت کنید و به محصولی با کیفیت بالا دست پیدا کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد