نحوه شارژ سریعتر گوشی اندرویدی شما: 10 نکته و ترفند

نحوه شارژ سریعتر گوشی اندرویدی شما: 10 نکته و ترفند

شارژ مداوم گوشی، آزاردهنده است. هرچند عمر باتری‌ها در حال بهبود است، اما باز هم احتمالاً مجبور باشید، زمانی که برای بیرون رفتن آماده می‌شوید، گوشی خود را شارژ کنید. در حالی که استفاده از سیم شارژر تایپ سی زمان شارژ شدن دستگاه را کاهش داده است، اما انتظار کشیدن برای شارژ شدن باتری ممکن است خسته‌کننده باشد.

نگران نباشید، نکات، ترفندها و ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تجربه شارژ را کمتر آزاردهنده کنند. در اینجا هوشمندانه‌ترین ترفندهای شارژ اندروید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آورده شده است:

  1. حالت هواپیما را فعال کنید

یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان باتری، سیگنال شبکه است. به طور کلی، هر چه سیگنال ضعیف‌تر باشد، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. در نتیجه، اگر در منطقه‌ای با سیگنال ضعیف زندگی می‌کنید، شارژ کردن گوشی زمانی که سیگنال قوی باشد، بیشتر طول می‌کشد. سیگنال در حین شارژ، انرژی باتری را مصرف می‌کند.

charge in airplane

بنابراین، چگونه می‌توانید گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنید؟ یک راه حل سریع این است که قبل از وصل کردن گوشی به شارژر، آن را در حالت هواپیما قرار دهید. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این کار می‌تواند زمان مورد نیاز برای شارژ کامل را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

برای قرار دادن گوشی در حالت هواپیما، به سادگی نوار اعلان را به پایین بکشید و روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید. همچنین می‌توانید به «تنظیمات» > «شبکه و اینترنت» > «حالت هواپیما» بروید. فقط مطمئن شوید که بعد از پر شدن باتری آن را خاموش کنید!

  1. گوشی خود را خاموش کنید

ساده، واضح، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر در حین شارژ کردن گوشی خاموش باشد، بسیار سریع‌تر شارژ می‌شود. در حالی که باتری در حال پر شدن است، هیچ چیز از آن انرژی نمی‌گیرد.

turn off mobile

البته خاموش کردن گوشی در حین شارژ، معایبی هم دارد، شما نمی‌توانید تماس‌ها یا پیام‌های فوری را دریافت کنید. اما اگر می‌خواهید قبل از بیرون رفتن از خانه، به گوشی خود یک شارژ سریع ۱۵ دقیقه‌ای بدهید، خاموش کردن آن قطعاً راهی برای رفتن است.

  1. در حین شارژ از گوشی کم استفاده کنید

android phone charging

اگر نمی‌توانید برای شارژ سریع‌تر گوشی خود را خاموش کنید، زیرا می‌خواهید از اعلان‌ها مطلع باشید، سعی کنید در حین وصل بودن به شارژر زیاد از آن استفاده نکنید. استفاده از گوشی در حین شارژ شدن این فرآیند را کند می‌کند. به طور خاص، استفاده از برنامه‌های سنگین مانند بازی‌ها باعث گرم شدن گوشی شده، روند شارژ را کند کرده و در درازمدت به باتری آسیب می‌رساند.

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض دمای بالا یکی از اشتباهات رایج است که می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. بنابراین، به عبارت دیگر، در حالی که گوشی به کله شارژر و کابل آن وصل است، در برابر بازی کردن، تماشای ویدیو یا مرور رسانه‌های اجتماعی مقاومت کنید. اگر آن را رها کنید، سریع‌تر شارژ می‌شود.

  1. مطمئن شوید حالت شارژ فعال است

android mode charge

دستگاه اندرویدی شما به شما امکان می‌دهد نوع اتصالی را که هنگام وصل کردن کابل USB برقرار می‌کند، مشخص کنید. اگر از طریق لپ‌تاپ یا دستگاه دیگری شارژ می‌کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی شارژ روشن است و به طور تصادفی غیرفعال نشده است.

به «تنظیمات» > «دستگاه‌های متصل» > «اولویت‌های USB» بروید. در لیست گزینه‌ها، مطمئن شوید که دکمه تبدیلی «شارژ دستگاه متصل» فعال است.

  1. از پریز برق استفاده کنید

charginge for android

استفاده از پورت USB روی رایانه یا ماشین شما منجر به تجربه شارژ بسیار ناکارآمدتری می‌شود.

به طور معمول، پورت‌های USB غیر از پریز برق فقط خروجی برق ۵/۰ آمپر را ارائه می‌دهند. شارژ از پریز برق معمولاً ۱ آمپر به شما می‌دهد (بسته به دستگاه شما). اشکالی در دریافت آمپر پایین‌تر وجود ندارد (به دستگاه شما آسیبی نمی‌زند) اما قطعاً برای مدت طولانی‌تری باید منتظر بمانید.

به عنوان یک قاعده کلی، فقط از ماشین یا لپ‌تاپ خود برای شارژ جزئی استفاده کنید، نه شارژ کامل.

  1. پاوربانک تهیه کنید

powerbank-charger

اگر نیاز دارید هنگام بیرون رفتن و در طول روز گوشی خود را شارژ کنید، پاوربانک می‌تواند نجات دهنده باشد.

بسیاری از پاوربانک‌ها همان میزان خروجی آمپر را به عنوان پریز برق ارائه می‌دهند و در برخی موارد حتی بیشتر. اما توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است گوشی شما با خروجی دو آمپر سریعتر شارژ شود، باید مطمئن شوید که کابل USB شما می‌تواند جریان اضافی را تحمل کند.

7. شارژ بی سیم را کنار بگذارید

شارژ بی‌سیم می‌تواند عالی باشد؛ بسیار راحت است و به کابل‌های کمتری نیاز دارد، که مطمئناً همه ما می‌توانیم با آن موافق باشیم.

با این حال، اگر سرعت شارژ اولویت شماره یک شماست، باید از آن اجتناب کنید. معمولاً تجربه شارژ بسیار کندتری نسبت به همتای سیمی خود ارائه می‌دهد. در واقع، آزمایشات نشان می‌دهد که می‌تواند تا 50 درصد کندتر باشد.

چرا؟ دو دلیل وجود دارد. اول، انتقال انرژی از طریق کابل نسبت به تماس ساده کارآمدتر است. دوم، انرژی هدر رفته به صورت گرما ظاهر می‌شود. در مورد هشتم بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

برای خرید شارژر انواع گوشی ها لیست زیر با قیمت عمده حتی تک فروشی پیشنهاد می شود.

  1. قاب گوشی خود را بردارید

without cmobile cover

تمامی گوشی های هوشمند موجود در حال حاضر از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. شیمی پشت نحوه عملکرد آنها نشان می‌دهد که زمانی که باتری خنک باشد، فرآیند شارژ بسیار کارآمدتر عمل می‌کند.

برای شارژ سریعتر گوشی، دمای باتری (نه دمای هوا) باید بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد باشد. بدیهی است که دمای باتری تا حدی توسط دمای محیط اطراف کنترل می‌شود و برداشتن قاب به کاهش آن کمک می‌کند.

و اگر به فکر قرار دادن گوشی خود در یخچال برای شارژ مجدد آن هستید، این کار را نکنید. افت بازده در دماهای پایین‌تر از محدوده ایده آل حتی شدیدتر است.

  1. از کابلی با کیفیت بالا استفاده کنید

داخل یک کابل شارژ معمولی، چهار کابل مجزا وجود دارد. قرمز، سبز، سفید و سیاه. کابل‌های سفید و سبز برای انتقال داده هستند. کابل های قرمز و مشکی برای شارژ هستند. تعداد آمپرهایی که دو کابل شارژ می‌توانند حمل کنند توسط اندازه آنها تعیین می‌شود. یک کابل استاندارد 28 گیج می‌تواند حدود 0.5 آمپر را حمل کند؛ یک کابل بزرگتر 24 گیج می‌تواند دو آمپر را حمل کند.

به طور کلی، کابل‌های ارزان قیمت از پیکربندی 28 گیج استفاده می‌کنند که منجر به سرعت شارژ کندتر می‌شود. اگر می خواهید کابل خود را از نظر کارایی شارژ تست کنید، Ampere را دانلود کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد میزان شارژ و دشارژ دستگاه خود را اندازه‌گیری کنید. نکته مهم در این بین آن است که خرید عمده کابل شارژ و سایر کابل‌ها را از یک مرکز فروش معتبر انجام دهید.

  1. آداپتور شارژ سریع بخرید

fast charge adapter

یکی از بهترین راه‌ها برای شارژ سریعتر گوشی، سرمایه‌گذاری روی یک آداپتور برق سریعتر برای همراهی با کابل باکیفیت است. برخی از آداپتورهای شارژ برای تامین برق تا 45 وات یا بیشتر طراحی شده‌اند که معمولاً بسیار سریعتر از شارژر استاندارد است. بنابراین، اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در شارژری سرمایه‌گذاری کنید که حداکثر استفاده را از آن ببرد.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا شارژ سریع برای عمر باتری گوشی شما مضر است یا خیر. پاسخ کوتاه این است که نه، تا زمانی که از یک آداپتور شارژ سریع سازگار و با کیفیت بالا استفاده می‌کنید، نباید نگران زیادی داشته باشید.

اگرچه این ویژگی باید به صورت پیش فرض فعال باشد، اما ممکن است در برخی از گوشی ها نیاز به بررسی مجدد داشته باشید. برای این کار به تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > تنظیمات بیشتر باتری بروید و اگر گزینه شارژ سریع خاموش است، آن را روشن کنید.

سرعت شارژ گوشی اندروید خود را افزایش دهید ما روش‌های مختلفی را برای شارژ سریع‌تر گوشی و راحت‌تر کردن این تجربه به شما معرفی کرده‌ایم. اگر این نکات را به‌طور دقیق دنبال کنید، می‌توانید در زمان شارژ گوشی خود صرفه‌جویی کنید.

با این حال، محدودیت‌هایی وجود دارد. در نهایت، اگر واقعاً به کمترین زمان شارژ نیاز دارید، باید به گوشی با قابلیت Quick Charge ارتقا دهید. این گوشی‌ها می‌توانند در عرض چند دقیقه به جای ساعت‌ها، شما را به استفاده از گوشی بازگردانند.

در پایان

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال خرید لوازم جانبی موبایل عمده کرمان یا سایر شهرها هستید، بهتر است از کارشناسان سایت ما کمک بگیرید. اینجا قیمت ها با چین مقایسه می شود و هدف داتیس مارت سود حداکثری شما در خرید عمده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد