هندزفری تایپ سی را بیشتر بشناسیم

هندزفری تایپ سی را بیشتر بشناسیم

هندزفری تایپ سی چیست؟

همواره تولیدکنندگان تلفن همراه به دنبال کوچک کردن سایز موبایل‌ها هستند. برای رسیدن به این منظور باید از تکنولوژی روز استفاده کنند.

حذف جک 3.5 میلی متری در پرچمداران باعث آزاد شدن فضای زیادی گردید. این امر فقط زمانی محقق می شود که شما بتوانید از توسعه تایپ سی برای انتقال صدا استفاده کنید. ولی با توجه به اینکه هندزفری های تایپ سی رواج زیادی ندارند بسیاری از افراد از مزایا و معایب این هندزفری ها اطلاعاتی ندارند، و گاهی برای خرید هندزفری تایپ سی دچار مشکل می شوند. در این مطلب سعی کردیم شناخت بیشتری نسبت به هندزفری تایپ سی به شما بدهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هندزفری تایپ سی اصلی

دلیل حذف جک 3.5 میلیمتری از گوشی ها چیست؟

زمانی که پورت تایپ سی به جای پورت میکرو یو اس بی وارد بازار شد، اکثر توسعه‌دهندگان موبایل سعی داشتند تایپ سی را تنها راه ارتباطی سیمی موبایل معرفی کنند. به همین دلیل اقدام به حذف جک 3.5 میلیمتری کردند. البته یکی از دلایل حذف جک 3.5 میلی متر در پاراگراف اول توضیح داده شد. با این حال بسیاری از کاربران از این تصمیم توسعه‌دهندگان موبایل ناراضی هستند و به دلیل معایبی که در ادامه گفته می‌شود علاقه‌ای به استفاده از هندزفری های تایپ سی ندارند.

چگونه از هندزفری معمولی در همه موبایل ها استفاده کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد در صورتی که شما پرچمداران سامسونگ یا شیائومی داشته باشید نمی توانید از هندزفری با جک 3.5 میلیمتری استفاده کنید و باید حتما اقدام به خرید هندزفری بلوتوثی و یا تایپ سی کنید. عموما هزینه خرید هندزفری بلوتوثی برای مکالمه یا هندزفری تایپ سی بالا است، به همین دلیل بسیاری از کاربران از طریق آداپتور تایپ سی که مبدل تایپ سی به جک ۳ و نیم میلی متر است استفاده می‌کنند. این روش بسیار مقرون به صرفه بوده و شما بدون صرف هزینه زیاد می توانید از هندزفری های قدیمی خود بر روی موبایل های جدیدتان استفاده کنید.

خرید تبدیل تایپ سی به ای یو ایکس

هندزفری تایپ سی بخرم یا هندزفری بلوتوثی؟

هندزفری های بلوتوثی مشکلات گره خوردگی سیم و یا کشیدگی گوشی ها را ندارند. همچنین مشکلاتی از قبیل عدم پشتیبانی و … را هم در هندزفری های بیسیم ندارید. شما کافی است بلوتوث را در حالت اتصال قرار دهید تا به موبایل شما وصل شود. حال می توانید به راحتی غرق در موسیقی شوید.

البته از جمله معایب هندزفری بلوتوثی زمان عملکرد باتری آن است و نیاز به شارژ مجدد، داشتن تاخیر پخش صدا هم در مدل های بلوتوثی در برخی مواقع آزاردهنده است  .

در مقابل هندزفری های سیمی تایپ سی به صورت مستقیم به گوشی وصل می شوند و مشکلاتی از قبیل زمان شارژ و یا تأخیر پخش صدا هم ندارند. ولی عدم پشتیبانی برخی دستگاه ها و همچنین گره خوردگی سیم ها از جمله معایب هندزفری تایپ سی است. در هر صورت انتخاب بین هندزفری سیمی تایپ سی به هندزفری بلوتوثی به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

پارامترهای مهم در خرید هندزفری تایپ سی

خرید هندزفری تایپ سی TYPE-C

به صورت کلی تفاوتی بین هندزفری سیم دار تایپ سی و هندزفری های معمولی وجود ندارد و تنها تفاوت بین آنها، پورت ورودی می باشد. پس برای داشتن پارامترهای مهم در انتخاب هندزفری تایپ سی مقاله “راهنمای خرید هندزفری سیمی” می تواند کمک شایانی به شما کند.

دلیل عدم پشتیبانی هندزفری تایپ سی برای همه موبایل ها چیست؟

بسیاری از کاربران زمانی که هندزفری تایپ سی خریداری می کنند متوجه می شوند که گوشی تلفن همراهشان از این پشتیبانی نمی کند. حتی در برخی موارد دکمه های کنترل هندزفری کار نمی کند، این مشکل در هندزفری های تایپ سی بسیار شایع است. این مشکل در آداپتور جک تایپ سی (تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلیمتر) هم دیده می شود. در بسیاری از برندها، مدل های سازگار در کاتالوگ هندزفری ها نوشته شده است. ولی برای اطمینان خاطر شما باید هندزفری تایپ سی را بر روی موبایل خود تست کنید تا از پشتیبانی آن مطمئن شوید.

در صورتی که شما قصد خرید هندزفری تایپ سی اصلی را دارید می توانید این هندزفری را به صورت عمده و خرده از فروشگاه پخش جانبی داتیس مارت تهیه کنید  .

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد