چگونه هدست را به لپ تاپ، تبلت یا موبایل متصل کنیم؟

چگونه هدست را به لپ تاپ، تبلت یا موبایل متصل کنیم؟
نحوه اتصال هدست به لپ تاپ ، تبلت و موبایل بسیاری از لپ تاپ های جدید به جای دو جک

نحوه اتصال هدست به لپ تاپ ، تبلت و موبایل

بسیاری از لپ تاپ های جدید به جای دو جک صوتی مجزا از یک جک ترکیبی هدفون و میکروفون بهره می برند. حذف دو جک در گوشی های هوشمند و تبلت ها آغاز شد و به تدریج به مک بوک ها، سرفیس های مایکروسافت و … گسترش پیدا کرد.

اگر هدفون سیم دار با دو جک 3.5 میلی متر به صورت جداگانه برای هدفون و میکروفون وجود دارد و از طرفی لپ تاپ شما دارای فقط یک ورودی جک 3.5 میلی است نیازی به خرید هدست جدید ندارید. فقط نیاز است با تهیه یک آداپتور ارزان قیمت مشکل خود را حل کنید.

  • دقیقا شما به چه وسیله ای نیاز دارید؟

اگر شما در حال خرید هدست جدید هستید و یک لپ تاپ، تبلت و یا موبایل هوشمند با جک صوتی ترکیبی دارید باید یکی از موارد زیر را خریداری کنید:

  • هدفون با جک صوتی ترکیبی:

به عنوان مثال هدست های آیفون اپل دارای این نوع جک صوتی هستند. هندزفری های دستگاه های اندرویدی نیز با جک صوتی ترکیبی کار می کنند. این کانکتور عموما فقط در هدست هایی که برای موبایل کاربرد دارند، یافت می شود و احتمالا نمی توانید یک جک صوتی را در هدفون های بزرگتر بیابید.

  • هدفون با پورت USB:

اگر هدفون شما دارای پورت USB باشد می توانید آن را به دستگاه هایی که از پورت یو اس بی پشتیبانی می کنند متصل کنید. در این حالت پورت USB جایگزین جک 3.5 میلی متری می شود. و دیگر کانکتور ترکیبی و یا کانکتورهای جداگانه برای شما اهمیتی ندارد. این یکی از بهترین حالت ها برای شما است. ولی شما نمی توانید با پورت USB هدفون را به موبایل و یا تبلت متصل کنید.

  • هدفون بلوتوث:

شما می توانید با خرید هدفون بلوتوثی و اتصال آن به صورت بی سیم با تمامی دستگاه ها از جمله موبایل، تبلت و کامپیوتر از شر جک صوتی و یا پورت USB در هدفون ها خلاص شوید. ولی باید بدانید که مصرف انرژی در دستگاه های بلوتوثی بسیار زیاد است به همین دلیل اکثرا هدفون های بلوتوثی برای موبایل ساخته شده اند نه برای لپ تاپ یا کامپیوتر.

در صورتی که شما برای استفاده از موبایل به هدست نیاز دارید، باید از هدفون و هدست های بلوتوثی استفاده کنید. ولی در صورتی استفاده برای کامپیوتر می توانید از مدل های سیم دار نیز استفاده کنید. در کل برای انتخاب بین بی سیم و باسیم به سلیقه شما وابسته است.

جک 3.5 میلی متری هدفون

 

  • اتصال جک های ترکیبی به جک های جداگانه

خوشبختانه راه چهارمی هم وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان لوازم جانبی موبایل آداپتورهایی می فروشند که می توانند هدست یا جک صوتی جداگانه را به جک ترکیبی تبدیل کنند. شما به وسیله این آداپتورها می توانید هدفون هایی که دارای جک میکروفون جدا هستند را به لپ تاپ های مدرن خود که فقط یک جک صدا دارند متصل کنید. به وسیله این آداپتور شما می توانید بلندگو و میکروفون را به همان جک 3.5 میلی متری صدا متصل کنید. در این حالت نیازی به وجود هدست هم نیست.

استفاده از این آداپتورها بسیار ساده است. شما فقط کافی است اتصالات میکروفون و هدفون خود را به جک های ورودی آداپتور وصل کنید و سپس آداپتور را به جک ورودی لپ تاپ که به صورت ترکیبی وجود دارد متصل کنید. توجه داشته باشید که قبل از اتصال آداپتور به دستگاه باید هدست خود را به آداپتور متصل کنید. اگر این کار را انجام ندهید باید آداپتور را از لپ تاپ خود جدا کرده و دوباره متصل کنید تا اتصالات میکروفون و هدفون بلوتوثی به درستی توسط دستگاه شما شناسایی شود.

همه موارد بالا در صورتی مهم است که شما بخواهید همزمان از میکروفون و هدست خود در لپ تاپ ها استفاده کنید. ولی در صورتی که نیاز به استفاده از میکروفون و یا هدفون به تنهایی ندارید، این آداپتور اصلا مورد نیاز شما نخواهد بود. بلکه می توانید کانکتورهای هدفون و یا میکروفون را به صوت معمولی به پورت صدا متصل کنید. در این حالت در صورت اتصال هدفون، میکروفون شما کار نمی کند. اما هدفون شما به صورت معمولی کار می کند.

در صورتی که شما تجربه ای در خصوص استفاده از این آداپتورها دارید، آن را از طریق کامنت های همین مقاله با ما به اشتراک گذارید. ضمنا شما می توانید با ثبت نام در قسمت همکاری در فروش داتیس مارت و انتشار لینک های سایت داتیس مارت از یک درآمد غیرفعال میلیونی بهره ببرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد