کابل شارژ, شارژر موبایل, لوازم جانبی موبایل

شارژر تایپ سی و معمولی چه فرقی دارد؟

کابل شارژر تایپ سی

تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی

استفاده از باتری های بزرگ و پرحجم در موبایل های امروزی بسیار متداول شده است. ظرفیت باتری اکثر موبایل ها از 4000 میلی آمپر فراتر رفته است. ولی یکی از چالش های اصلی کمپانی های تولید کننده گوشی های همراه، سرعت شارژ این باتری ها است. شارژر تایپ سی توانسته این چالش را برطرف کند. در حال حاضر انواع شارژر تایپ سی شیائومی با توان 67 وات است یا 120 وات در بازار موجود هستند که می توانند بازی های بزرگ را در کمتر از20 دقیقه شارژ کنند. ولی به راستی تفاوت شارژر تایپ سی و معمولی چیست که توانسته زمان شارژر را کم کند؟ در این مقاله به فرق تایپ سی با میکرو می پردازیم.

تفاوت در شکل ظاهری و طراحی

هنوز هم بسیاری از شارژرهای موبایل ها با خروجی USBA تولید می شود. حتی اگر توان بالا نیاز داشته باشند به وسیله کابل USB-A  به تایپ سی (USBC) توان را از شارژر به موبایل منتقل کنند. ولی در حال حاضر اکثر تولید کنندگان موبایل به جایگزینی کردن USB-C به جای USBA در شارژرها روی آورده اند.

هم اکنون موبایل های پرچم دار سامسونگ و شیائومی و حتی موبایل های آیفون دارای شارژر با خروجی تایپ سی هستند. شما در این شارژرها نیاز به کابل تایپ سی به تایپ سی دارید و در مدل های آیفونی باید از کابل تایپ سی به لایتنینگ استفاده کنید.

نهایت سرعت شارژر فقط با تایپ سی

همه ما می دانیم که توربو فست شارژرها فقط با تکنولوژی تایپ سی کار می کنند ولی فرق شارژ تایپ سی با معمولی در سرعت شارژ چیست؟ در شارژر تایپ سی قابلیتی به نام USB Power Delivery وجود دارد که به صورت مختصر USBPD می گویند به وسیله تکنولوژی USBPD شما می توانید دستگاه ها را با توان 100 واتی شارژ کنید. یکی از قابلیت ها USBPD ایجاد تبادل اطلاعات بین آداپتور و دستگاه شارژر شونده است. در این حالت آداپتور ولتاژ مناسب را بر اساس نیاز مصرف کننده تامین می کند. پس می توان با تکنولوژی PD، ولتاژهای متغیری بین 5، 9، 15، 20 ولت از یک آدابتور اخذ کرد و در این حالت به راحتی می توانید  توان های بالای 100 واتی را هم تجربه کنید.

چرا توان شارژرهای میکرویواس بی پایین است؟

همان طور که قبلا هم گفته شد تایپ سی به وسیله تکنولوژی PD امکان تبادل اطلاعات بین شارژر و دستگاه شارژ شونده برای تغییر سطح ولتاژ را دارد. این تغییر سطح ولتاژ با استپ 5/0 ولت تغیر می کند، که به همین دلیل می تواند سرعت شارژر را بسیاربالا ببرد. این قابلیت به وسیله تکنولوژی QC3.0 انجام می شود. حال شارژرهای میکرویواس بی به وسیله تکنولوژی QC2.0  فقط می توانند 4 سطح ولتاژ را ارائه دهند و هیچ گونه تبادل اطلاعاتی نیز در شارژرهای معمولی وجود ندارد. پس دلیل توان بالای شارژرهای تایپ سی تکنولوژی QC3.0 می باشد .

کابل تایپ سی چیست؟

USB دارای نسخه های متعددی است که آخرین نسخه آن یعنی USB3.2 هم به بازار عرضه شده است. ولی USB Type-c تفاوت بسیار زیادی با دیگر نسخه های USB دارد. سوکت تایپ سی به فست شارژر بودن و سرعت بالای انتقال اطلاعات معروف است، ولی دوام و طول عمر سوکت شارژر تایپ سی و کابل تایپ سی اهمیت بالایی دارد. برای اتصال سوکت شارژر تایپ سی به کابل شارژر تایپ سی نیاز نیست به دنبال روش صحیح اتصال باشید، بلکه می توانید از هر دو طرف و به هر صورتی که مایل بودید اتصال برقرار کنید. این موضوع در بالا رفتن طول عمر کابل شارژ تایپ سی  و همچنین سوکت شارژر تایپ سی کمک می کند.

یکی دیگر از قابلیت های یو اس بی تایپ سی جایگزینی جک 5/3 میلی متر هندز فری سیم دار است. جک 5/3 میلی متر به دلیل ساختار فیزیکی خود ضخامت موبایل ها را افزایش می دهد. حال اگر این پورت در موبایل ها حذف شود به صورت باور نکردنی ضخامت موبایل ها کم می شود. سوکت تایپ سی این قابلیت را دارد که جایگزین جک 5/3 میلی متر هندزفری گردد و به کمتر شدن ضخامت موبایل ها کمک شایانی می کند.

مزایای سیم شارژر تایپ سی

تکنولوژی USB Type-C یکی از چشمگیرترین پیشرفت های تکنولوژی بود تا جایی که از همان ابتدا تمامی برندهای مشهور پرچمداران خود را مجهز به تکنولوژی تایپ سی کرده اند. این تکنولوژی به سرعت شارژ بالا، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و بالارفتن عمر مفید سوکت شارژ کمک قابل توجهی کرده است. تمامی این مزایا باعث شده است که در اکثر موبایل ها و همچنین لپ تاپ ها پورت تایپ سی فراگیر شود، تا جایی که بسیاری از کاربران خواستار حذف پورت lighniny و جایگزین کردن پورت تایپ سی در موبایل های شرکت اپل شده اند.

البته آیفون در برخی از مدل های آیپد خود از پورت  تایپ سی به جای لایتنینگ استفاده کرده است.

مزایای سیم شارژر تایپ سی را به صورت خلاصه درزیر عنوان کرده ایم:

  • سرعت شارژ بالا
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات
  • امکان استفاده در لپ تاپ ها برای شارژ باتری لپ تاپ
  • جایگزین جک 5/3 میلی متر و حذف نویز در صدا به همراه انتقال با کیفیت صدا
  • کوچک شدن تمام وسایل الکترونیکی به واسطه استفاده از تایپ سی
  • طول عمر بالا بابت سوکت شارژر تایپ سی

با توجه به همه موارد گفته شده در حال حاضر اکثر افراد ازکابل های تایپ سی استفاده می کنند در ادامه انواع کابل تایپ سی را معرفی می کنیم.

 
  • کابل شارژ S8 ویتنام

کمپانی سامسونگ بسیاری از محصولات خود را در کشور ویتنام تولید می کند و عموما لوازم جانبی تولید شده در کشور ویتنام دارای کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود هستند. البته قیمت این محصولات هم بالاتر از دیگررقبای خود علی الخصوص بازار چین است. ولی برای بسیاری از کاربرای بالا بودن قیمت کابل شارژ تایپ سی اهمیت ندارد

Untitled1 1
  • شدت جریان عبوری

    2.4A

  • پورت

    تایپ سی

  • متراژ کابل

    یک متری

  • جنس کابل

    سیلیکون PVC

  • رنگ

    مشکی

  • کابل شارژ S8

کمپانی سامسونگ بسیاری از محصولات خود را در کشور ویتنام تولید می کند و عموما لوازم جانبی تولید شده در کشور ویتنام دارای کیفیت بالاتری نسبت به رقبای خود هستند. البته قیمت این محصولات هم بالاتر از دیگررقبای خود علی الخصوص بازار چین است. ولی برای بسیاری از کاربرای بالا بودن قیمت کابل شارژ تایپ سی اهمیت ندارد

کابل شارژ اوی مدل Cl-110T

اوی همیشه تولیدات خود را با بالاترین استانداردها روانه بازار کرده است و هیچ گاه تولیدات این شرکت شامل تبلیغات دروغین قرار نگرفته است کابل شارژ اوی مدل Cl-110T با تحل جریان 5 آمپر و طول یک متر و کیفیت بدنه بسیار عالی و طول عمر بالا جایگزین کابل تایپ سی سامسونگ، هواوی و شیائومی می باشد.

awei cl110t cable charge type c super fast
  • شدت جریان عبوری

    5A

  • پورت

    تایپ سی

  • متراژ کابل

    یک متری

  • جنس کابل

    سیلیکون PVC

  • رنگ

    مشکی

کابل شارژ تایپ سی پاواریال مدل Dc-170

یکی از عمومی ترین کابل شارژهای که برای اکثر موبایل های سامسونگ شیائومی و هواوی کاربرد دارد کابل شارژ پاواریال مدل 170-Dc است . با وجود بالا بودن قیمت کابل شارژ تایپ سی سامسونگ بسیاری ازکاربران به سمت برند های چینی که کیفیت بالایی دارند رو آورده اند. طول یک متر،تحمل جریان 3 آمپر و فست شارژ بودن از قابلیت های مهم کابل شارژ تایپ سی پاوریال مدل 170-Dc  می باشد.

 

typec
  • شدت جریان عبوری

    3A

  • پورت

    تایپ سی

  • متراژ کابل

    یک متری

  • جنس کابل

    سیلیکون PVC

  • رنگ

    سفید

5.کابل شارژر پاوایال مدل Dc-98

در صورتی که طول عمر مفید کابل شارژر شما به دلیل قطعی و یا خرابی سوکت ها کم است و همچنین به دنبال خرید کابل شارژ تایپ سی با بالاترین کیفیت در جنس بدنه و جریان دهی باشید، کابل شارژ پاواریال مدل Dc-98 یکی ازبهترین کابل شارژهای بازار برای شما است.

به دلیل طراحی فنر گونه در سر سوکت ها به هیچ عنوان احتمال قطعی یا خرابی را در این ناحیه رانخواهید داشت. ازطرفی به دلیل کیفیت بالای جنس بدنه، طول عمر  بالایی را در این کابل تجربه خواهید کرد. قیمت سیم شارژر تایپ سی پاواریال مدل Dc-98 نسبت به کیفیت آن بسیار پایین بوده و یکی از گزینه های اصلی خرید همکاران است.

pavareal dc98 cable charger for type c
  • شدت جریان عبوری

    6A

  • پورت

    تایپ سی

  • متراژ کابل

    یک متری

  • جنس کابل

    سیلیکون PVC

  • رنگ

    سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *